אפשר גם אחרת: אחרי הסערה, חנן יובל וקובי פרץ מאחדים כוחות. השניים העלו היום (ב') מסרים מחבקים זה לזה בעקבות הסירוב של יובל להופיע בכנסת, וההצעה של חבר הכנסת דודי אמסלם שפרץ יחליף אותו.
1 צפייה בגלריה
קובי פרץ וחנן יובל
קובי פרץ וחנן יובל
קובי פרץ וחנן יובל
(צילום: פיני סילוק, מוטי קמחי)
יובל כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו: "קובי יקר, אני מאוד מעריך אותך כזמר, כיוצר וכקולגה. אני לא מכיר אותך באופן אישי, אבל אני מאמין שאתה בן אדם הגון וחיובי. אני רוצה שתדע, שכל עוד הדבר תלוי בי, אף אחד לא יצליח לסכסך ביני ובינך. אף אחד! מאחל לך ולכל משפחתך בריאות והצלחה".
פרץ המשיך את הקו של יובל ואף הציע לו להופיע יחד: "בימים לא פשוטים שאנחנו עוברים בתור עם ומדינה, אני בעד אחדות ושלום בין כל בני ישראל", כתב בעמוד האינסטגרם שלו, "כולנו אחים, לא משנה מה הדעות הפוליטיות של מי מאיתנו, או מאיפה הורינו הגיעו ארצה. חנן יובל היקר, אני מזמין להופיע אצלי בהופעה הקרובה. נשיר יחד ונקרב לבבות".
בתוך כך, מארגני אירוע הזיכרון הלאומי "שרים לזכרם", הכוללים את הכנסת, משרד הביטחון והביטוח הלאומי, ביקשו להבהיר כי נושא ההופעה באירוע נבדק באופן עקרוני עם יובל, אולם לא נסגר דבר. "לפני כשלושה חודשים נעשתה פנייה ראשונית ולא מחייבת לזמר חנן יובל, כמו לאמנים רבים, על מנת לבדוק את זמינותו להופיע באירוע 'שרים לזכרם' - המתקיים כמו בכל שנה ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. יודגש כי אירוע 'שרים לזכרם' הינו אירוע זיכרון לאומי המתקיים זו השנה ה-13, במעמד ראשי המדינה ומשפחות שכולות שמטרתו לכבד, להוקיר ולשמר את זכרם של הנופלים.
"כאמור מיד עם הפנייה לפני כשלושה חודשים ענה מר יובל בנימוס שלא יוכל להופיע באירוע; רשימת האמנים ננעלה בחודש דצמבר ולא נעשתה אליו כל פנייה נוספת מאז. ביום שישי בחר מר יובל לשלוח למפיק האירוע תגובה אשר פורסמה מיד בתקשורת, ואין לנו אלא להצר על כך".
יובל עצמו הכחיש את הטענה ואמר כי: "סירבתי לרוני המפיק לפני כמה שבועות ולא עשינו מזה עניין. בשישי האחרון הסברתי לו למה אני לא מעוניין. בכנסת נלחמים בזמר במקום להשליט סדר. זאת זה לא רמה".