סערת מחירי הופעות יום העצמאות נמשכת: עיריית באר יעקב הודיעה למשה פרץ אתמול (א') - קצץ את מחיר ההופעה בשליש, או שנוותר על שירותיך, כך נודע ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
משה פרץ
משה פרץ
משה פרץ
(צילום: יאיר שגיא)
המועצה המקומית שהפכה באופן רשמי לעיר לפני כארבעה חודשים סיכמה עם משה פרץ, תושב העיר, על הופעה ביום העצמאות בעלות של 180 אלף שקלים, אולם בעקבות סערת המחירים העבירה מסר למנהליו של הזמר: תורידו את המחיר ל-120 אלף שקלים, או שנשכור את שירותיו של אמן אחר.
ראש העירייה ניסים גוזלן אישר ל-ynet את הפרטים והוסיף כי "לאחר שנתיים של קורונה, ובעקבות העובדה שדחינו את חגיגות הפיכתנו לעיר, רצינו לסגור עם להקה ומשה פרץ ליום העצמאות הקרוב, אבל כשראינו את רמת המחירים המופרזת והלא הגיונית, החלטנו לשנות כיוון וסגרנו עם מוש בן ארי בעלות של כ-85 אלף שקלים".
2 צפייה בגלריה
חגיגות יום העצמאות
חגיגות יום העצמאות
חגיגות יום העצמאות
(צילום: AFP)
גוזלן הוסיף כי "פנינו למשה פרץ להוזיל את המחיר משמעותית, ואם לא נגיע להסדר - נשכור שירות של אמן בעלות של פחות מ-80 אלף שקל. לא יעלה על הדעת שזמרים גדולים ככל שיהיו ירוויחו מאות אלפי שקלים בערב. העירייה שלנו סיימה את שנת 2021 בעודף תקציבי של מעל ל-20 מיליון שקל ויכולה להרשות לעצמה לשלם לאמנים מהשורה הראשונה, ולא עושה את זה למען הסדר הטוב ולא עשתה את זה בארבע השנים האחרונות".
ההתנייה של עיריית באר יעקב היא המשך של מחאת הרשויות על מחירי האמנים והגבלת רף התשלום להופעה. כזכור, דימונה, בראשות בני ביטון, הודיעה כי תגביל את חגיגות יום העצמאות כולן לסכום של כ-150 אלף שקלים; ירוחם, בראשות טל אוחנה, הגבילה ל-120 אלף שקלים להופעה; באר שבע בראשות רוביק דנילוביץ' הודיעה רשמית על הגבלת שכר של כ-100 אלף שקלים להופעה, וראשון לציון בראשות רז קינסטליך, כמו גם נס ציונה בראשות שמואל בוקסר, הגבילו את הסכום ל-80 אלף שקלים. אתמול הצטרפה גם עיריית רעננה שהודיעה כי תחגוג את יום העצמאות אולם לא בכל מחיר, והגבילה את כל חגיגות עצמאות לסכום של עד 100 אלף שקלים.
מעיריית באר יעקב נמסר בתגובה: "עיריית באר יעקב בדקה היתכנות עם מספר אומנים להופיע אצלה בחגיגות יום העצמאות אך עד למועד זה לא סגרה עם שום אומן".
מטעמו של משה פרץ טרם נמסרה תגובה.