המוזיקאי הבריטי מייקל צ'פמן הלך לעולמו בגיל 80 בביתו, כך בישרו בני משפחתו בעמודי האינסטגרם שלהם. "בבקשה, הרימו כוס יין, או שתיים, לג'נטלמן, המוזיקאי, הבעל, כוח הטבע והאגדה, והאיש שהכי ראוי לתואר שורד", כתבו. צ'פמן נחשב לאחד ממוזיקאי הפולק הגדולים של בריטניה והוא השפיע על אמנים רבים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
צ'פמן נולד בעיר ליד שבאנגליה בשנת 1941. הוא עבד בתור מורה לאמנות וצילום, ובמקביל לימד את עצמו לנגן על גיטרה בעקבות הקשבה אינטנסיבית לאלבומים ג'אז שונים. את דרכו המוזיקלית החל בתור נגן ג'אז בפאבים ועם להקות מקומיות, זאת למורת רוחו של הוריו שהתנגדו לשאיפות המוזיקליות של בנם.
ב-1969 הוא הוציא את אלבום הבכורה שלו Rainmaker שנחל הצלחה, כמו גם שלושת האלבומים הנוספים שהוציא מיד אחרי: Fully Qualified Survivor ,Window (1970), ו-Wrecked Again (1971). בהמשך הוציא ב-1973 את האלבום Millstone Grit. צ'פמן המשיך לחקור ז'אנרים וסגנונות שונים, מהפולק לבלוז והמוזיקה האלקטרונית, ובמהלך הקריירה הענפה שלו הוציא יותר מ-40 אלבומים, כולל שני אלבומים שיצאו לאחרונה.
צ'פמן השפיע על מוזיקאים רבים, בהם אלטון ג'ון ודיוויד בואי וגם על אהוד בנאי, שהזמין את צ'פמן להופיע איתו בישראל מספר פעמים.
2 צפייה בגלריה
אהוד בנאי ומייקל צ'פמן בהופעה בישראל ב-2013
אהוד בנאי ומייקל צ'פמן בהופעה בישראל ב-2013
אהוד בנאי ומייקל צ'פמן בהופעה בישראל ב-2013
(צילום: לירון שניידר)