השחקן והבמאי זוכה-האוסקר וורן בייטי מואשם בשידול קטינה ליחסי מין ב-1973.
ביום שני האחרון הוגשה נגד בייטי תביעה בבית המשפט בלוס אנג'לס, על ידי אישה בשם קריסטינה שרלוט הירש. הירש, תושבת לואיזיאנה, טוענת כי השניים נפגשו על סט של סרט ב-1973, ובייטי - שהיה אז בן כ-35 - הפנה כלפיה תשומת לב רבה, העיר לה על המראה שלה ונתן לה את מספר הטלפון שלו.
2 צפייה בגלריה
וורן בייטי
וורן בייטי
וורן בייטי
(AP)
בהמשך, לפי התביעה, בייטי הזמין אותה לחדר המלון שלו, ו"השתמש במעמדו ובסטטוס שלו כמבוגר וכוכב הוליוודי כדי לשדל את התובעת למגע מיני במספר הזדמנויות, כולל מין אוראלי וסקס מדומה, ולבסוף שידל את הקטינה לכדי יחסי מין". הירש, לפי כתב התביעה, התלהבה תחילה מתשומת ליבו של בייטי, והאמינה כי היא נמצאת במערכת יחסים רומנטית עמו.
עוד לפי כתב התביעה, הירש סבלה מקשיים באינטראקציות עם אנשים בעמדות של סמכות כתוצאה ממעשיו של בייטי, וסבלה מבעיות של אמון ושליטה. היא תובעת אותו בעוון מצוקה פסיכולוגית, מנטלית ורגשית שגרם לה, לדבריה. החוק המאפשר להירש לתבוע את בייטי הוא חוק מיוחד שנחקק בקליפורניה לתקופה של שלוש שנים בלבד, ומאפשר לתבוע גם במקרים של התיישנות. בינואר הקרוב יפוג תוקפו של החוק.
בייטי, שהחל לככב בסרטי קולנוע בראשית שנות ה-60, הפך לכוכב בזכות תפקידו בסרט "בוני וקלייד" (1967) והתפרסם גם כבמאי. בין היתר, ביים את "השמיים יכולים לחכות" (1978), "אדומים" (1981) שעבורו זכה בפרס האוסקר לבמאי הטוב ביותר, ו"דיק טרייסי" (1990).
2 צפייה בגלריה
וורן בייטי
וורן בייטי
וורן בייטי ואשתו אנט בנינג
(AP)
במהלך חייו נודע בייטי, אחיה של השחקנית שירלי מקליין, בשל שלל הרומנים שניהל. הוא נשוי לשחקנית אנט בנינג מאז 1992, ולהם ארבעה ילדים.