ביטולי הופעות בשל העלייה בתחלואה והחשש מסגר קרוב: תעשיית המוזיקה סובלת מההאטה בתקופה האחרונה כשפסטיבל הכלייזמרים בצפת נדחה, ההופעות הקרובות בקריית מוצקין בוטלו, בהן הופעה של הזמר אליעד נחום, וגם פסטיבל וואוו נדחה.
הדחיות והביטולים הללו מגיעים, כך לפי גורמים בתעשייה, בשל החשש של רוכשי הכרטיסים בעקבות סגר קרב.
1 צפייה בגלריה
דודו טסה בפסטיבל ג'נסיס
דודו טסה בפסטיבל ג'נסיס
הופעה בפסטיבל ג'נסיס. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: רז גרוס)
גורם בתעשיית המוזיקה אומר בשיחה עם ynet כי "גל הביטולים רק התחיל, רק הדיבורים על הסגר עושים נזק כלכלי גדול לתרבות. שהממשלה תחליט כבר לאן הולכים".
עוד הוסיף הגורם כי "מדובר במקרה בעייתי במיוחד, שכן ההופעות מבוטלות ואין על כך פיצויים. זה המצב הכי מסוכן מבחינתנו. האמנים לא מסכנים, הם עבדו בצורה יפה מאוד בשלושת החודשים האחרונים. הקורבנות הם שוב אנשי הצוות והנגנים".
גורם אחר בתעשיית המוזיקה אומר כי הדיבורים על הסגר לא מביאים רק ביטולים אלא גם להאטה ברורה בקצב מכירות הכרטיסים: "כל מי שיש לו משהו בספטמבר סובל מאוד בגלל הדיבורים על סגר, החל מרכישת כרטיסים איטית מאוד ועד להופעות שנדחות".
יש לציין כי מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב שותף לעמדת הגורמים בתעשיית המוזיקה על הנזק שנגרם בעקבות השיח על הסגר, כפי שאמר בתדרוך לעיתונאים: "סגר זה פתרון קל, זה פתרון של מי שלא רוצה להתמודד. הנזקים של סגר הם עצומים כלכלית ונפשית, וזה אפילו עכשיו שלמדנו כבר איך להתמודד עם הסגר. סגר זה לפחות 2-3 מיליארד שקל בשבוע. באוגוסט לא יהיה סגר. ולגבי ספטמבר מוקדם מכדי לדעת".