סרטה השני של הדס בן ארויה ("אנשים שהם לא אני") התקבל לפסטיבל ברלין במסגרת "פנורמה", כך הוכרז היום (ד').
הסרט נקרא "מישהו יאהב מישהו" והוא מורכב משלוש אפיזודות: בחורה צעירה שמחפשת בתוך מסיבה פרועה את הבחור שהכניס אותה להריון, זוג צעיר שמתנסה בהגשמת פנטזיה מינית שיוצאת מכלל שליטה וגבר מבוגר שנבהל לגלות את הדוגווקרית הצעירה שלו ישנה במיטתו ומסרבת להתפנות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מישהו יאהב מישהו"
מתוך "מישהו יאהב מישהו"
מתוך "מישהו יאהב מישהו"
(מידן ארמה)
זהו סרטה השני של הבמאית הצעירה (33), והוא מגיע חמש שנים אחרי בכורת הבימוי המפתיעה שלה "אנשים שהם לא אני", שבו גם כיכבה בתפקיד הראשי. בסרט החדש מככבות בין השאר אלישבע וייל ("רק להיום") ולייב לב לוין ("בלאקספייס").
"אני מתרגשת באופן שקשה להכיל מהבחירה ב'מישהו יאהב מישהו' להיות חלק מהאירוע הקולנועי העצום שנקרא פסטיבל ברלין. ההחלטה של הפסטיבל להתקיים פיזית בקיץ ממלאת אותי תקווה. אני אוהבת קולנוע בתצורה הרומנטית שלו: מסך גדול, חושך ואינטימיות שחולקים ליד זרים מוחלטים. אני מלאת געגוע למה שכבר נראה כל כך רחוק, ולמעשה נמצא בליבו של הסרט: הפער בין היכולת להיפתח ולהתקרב ללא עכבות לזרים אל מול הניתוק הרגשי שחווים אנשים בדור שלי. הפער הזה מרתק ומבהיל אותי, ודווקא בימים של ריחוק חברתי מקבל משמעויות נוספות", מסרה בהצהרה לתקשורת עם היוודע הבחירה.
2 צפייה בגלריה
הדס בן ארויה
הדס בן ארויה
הדס בן ארויה
(גילי לוינסון)
זה לא הסרט הישראלי היחיד שלוקח חלק בפסטיבל היוקרתי. במסגרת "פורום" יוקרן גם סרט תיעודי של אבי מוגרבי בשם The First 54 Years – An Abbreviated Manual for Military Occupation. בנוסף, לפני כשבועיים הוכרז כי נדב לפיד ישמש כאחד מששת השופטים של התחרות הרשמית, שעדיין לא הוכרז אילו סרטים יקחו בה חלק.
בעקבות מגפת הקורונה, הפסטיבל יתקיים השנה בשתי מהדורות - הראשונה סגורה לקהל, שתתקיים בחודש מרץ והיא מיועדת לאנשי התעשייה ולשופטים שיבחרו את הסרטים הזוכים. המהדורה השנייה היא מהדורה קיצית ופתוחה לקהל שתתקיים ביוני הקרוב, ובה תינתן הזדמנות לקהל לצפות בסרטים הזוכים ובשאר הסרטים שנבחרו לתוכנייה.