אחרי טבילת האש הרצינית הראשונה שלה בגזרת ריאליטי השידוכים, עם שעטנז הפורמטים "האהבה היא עיוורת" (Love is Blind), העלתה נטפליקס הילוך והשיקה לפני מספר שבועות את "חם, לוהט, רותח!" (Too Hot to Handle). ובכן, מדובר בחוליה הבאה במגמה השלטת בעולם הדייטים בשנים האחרונות, לגרום לכם להשקיע קצת במערכת יחסים נתונה לפני שאתם מחליקים שמאלה - בין אם זאת "חתונה ממבט ראשון" שמאלצת אתכם לשהות עם אנשים שאתם לא סובלים או "האהבה היא עיוורת", שהמתמודדים שלה דיברו שעות ואפילו התארסו לפני שראו את הצד השני.
"חם, לוהט, רותח!", בתורה, שמה פרסה לרוב סדרות הריאליטי שאנחנו מכירים ולמרות שהיא מקבצת צעירים אטרקטיביים וחושפת הרבה עור, היא מתעקשת, או למעשה אוסרת, על המתמודדים שלה לקיים יחסים פיזיים מאיזשהו סוג במשך חודש שלם, ובכך הופכת לא רק לריאליטי הנוצרי הסקסי ביותר ביקום אלא גם למשחק המקדים הארוך והמחרמן ביותר בהיסטוריה. התמריץ הוא כמובן כסף (ולא הרבה ממנו - מאה אלף דולר) ואין הדחות אישיות - רק אנשים שמנסים להכיר אחד את השני לפני שיקפצו למיטה וכן, הרבה קומדיה. לרגל פרק האיחוד שיעלה היום (ו') לנטפליקס, הנה קצת ג'וס על אחורי הקלעים של "חם, לוהט, רותח!".

מאסטר אוף מיי דומיין

לורה גיבסון, מפתחת הפורמט, הגתה אותו בעקבות צפייה בפרק המפורסם של "סיינפלד", בשם "התחרות", שבו ג'רי, ג'ורג', איליין וקרמר מתחרים מי יצליח להימנע מעינוג עצמי זמן ארוך יותר - כלומר יישאר האדון של הרשות שלו (Master of his Domain) או המלכה של הטירה שלה (Queen of her Castle) - וגם שמים על זה כסף כדי להפוך את זה למעניין. "צפיתי בזה ואמרתי לעצמי 'חייב להיות פה פורמט טלוויזיה איפשהו'", אמרה גיבסון בריאיון. בשנת 2017 גיבסון הציגה את הפורמט לנטפליקס, אבל הסדרה צולמה רק באפריל 2019, ושודרה שנה לאחר מכן, בתקופה המוזרה הנוכחית "בה רוב בני ה-20 עד ה-25 סובלים ממקרה קשה של אשכים כחולים", כפי שהעידו המפיקים בפועל של הסדרה, ויקי קולאר וג'ונו ריצארדס.
7 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
איליין, זאת את? מתוך "חם, לוהט, רותח!"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

ליהוק

במקביל ל-3,000 אודישנים שנערכו במסגרת ההפקה, נשלחו מלהקים לשדות האינסטגרם כדי לצוד את המתמודדים הנכונים. ההפקה נמנעה מלחשוף בפני הנבחנים את פרטי הפורמט והציגה אותה כ"חודש של חופש במקום עם הרבה שמש וים, לצד עוד רווקים אטרקטיביים". הקריטריונים לליהוק היו ממוקדי מטרה: אנשים סקסיים, פעילים מאוד מינית וכריזמטיים וכן, פוביה ממחויבות זוגית הייתה יתרון. דיוויד, למשל, התאים למפיקים כי הוא האמין שהוא תמיד החבר האחרון של האקסיות שלו לפני שהן מתחתנות - סימן מובהק לפוביה ממחויבות. הארי מצדו החזיק בנייד שלו רשימה של הנשים ששכב איתן, אבל לא תמיד ידע לחבר את השם לפרצוף.
הארי, אגב, כבר התמודד בעבר בתוכנית דייטינג, Heartbreak Island הניו זילנדית, ואפילו זכה בה עם בת הזוג שלו דאז, ג'ורג'יה. הם גרפו מאה אלף דולר ונשארו יחד חצי שנה, עד שנפרדו בעקבות מה שהארי הגדיר כ"אובססיה של ג'ורג'יה לגבי אישה אחת, שהגיבה על תמונות האינסטגרם שלו".
7 צפייה בגלריה
צתוך "חם, לוהט, רותח!"
צתוך "חם, לוהט, רותח!"
נבחרו מתוך 3,000 מועמדים. משתתפי "חם, לוהט, רותח!"
(צילום: באדיבות נופליקס)
אחרי שמספר המלוהקים צומצם ל-100, המשיכה ההפקה בסינון באמצעות שאלון אינטימי שכלל שאלות כמו "מה התדירות בה אתם מאוננים?". בראיונות הסבירו המפיקים שהם נטו ללהק אנשים בתחילת שנות ה-20 שלהם ולא בוגרים יותר, בהנחה שאנשים יותר מבוגרים יצליחו לשלוט בעצמם ויהיו ממוקדים בכסף, ואילו צעירים פוחזים יהיו מועדים יותר לשבור את הכללים.
כדי לוודא שחברי הקאסט, שהגיעו מכל מיני מקומות ברחבי העולם, לא יפגשו לפני הצילומים, כל אחד מהם נשלח לסט במקסיקו על טיסה שונה עם איש הפקה צמוד, ובודד במשך שלושה ימים לפני הצילומים. נלקחו מהם, כמובן, טלפונים סלולריים, אייפדים או ספרים (בואו נצא מנקודת הנחה שמישהו מהקאסט אשכרה הביא ספר או אפילו קרא אחד), וכל סוג של בידור, כדי לעודד אותם לפלרטט ולתקשר עם המתמודדים האחרים. מצד שני, ההפקה הגבילה את צריכת האלכוהול של המתמודדים כדי לא להביא לסיום מהיר מדי של הקופה ושל העונה.
7 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
מזל שהגבילו את האלכוהול. מתוך "חם, לוהט, רותח!"
(צילום מסך, נטפליקס)

מי קאסה, סו קאסה

הצילומים של "חם, לוהט, רותח!", שהתפרשו על פני 25 ימים, נערכו ב"קאסה טאו", כפר נופש יוקרתי בחוף המערבי במקסיקו "שהאיי-ליסטרים הולכים אליו כדי לנפוש". תוכלו לשהות בו בעצמכם אם יש לכם להשכיב 15 אלף דולר (ללילה, כן?). הריזורט כולל גם שירותים של שף פרטי, שהכין למתמודדים ארוחות גורמה לפי טעמם האישי.
אז כן, המתחרים מעולם לא התבקשו לבשל לעצמם את האוכל, ולאורך כל התוכנית אין אפילו פריים אחד של המתמודדים אוכלים ארוחה אמיתית. למעשה הארוחות היו הזמן היחיד במהלכו הקאסט יכול היה להוריד את המיקרופונים, וגם המצלמות לא נכחו במקום, בתנאי אחד: שהמתמודדים לא ידברו על התוכנית.
החדרים בווילה רושתו במצלמות ובמיקרופונים אבל הצלמים עצמם ליוו את המתמודדים רק מחוץ לווילה. ועדיין, חלק מהמתמודדים התקשו עם המעבר למגורים משותפים אינטימיים כל כך, שהכילו פחות מיטות ממתמודדים, ועברו לישון על הרצפה.
7 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
צולמו בכל שלב - למעט בזמן האוכל. מתוך "חם, לוהט, רותח!"
(צילום מסך, נטפליקס)
בסדרות ריאליטי קיים חוק שבשתיקה לפיו המקלחת היא מחוץ לתחום, אבל המתמודדים ב"חם, לוהט, רותח!" צולמו אפילו במקלחת, כדי לוודא שהם לא מענגים את עצמם. מקלחות משותפות היו מותרות במסגרת החוקים, כל עוד המתקלחים לא התנשקו או התגפפו. החומרים, אגב, לא נועדו לשידור אלא רק כדי לוודא שהם לא עוברים על חוקי המשחק. עם כמה יוצאים מהכלל: הצופים זכו ליהנות מסצנת המקלחת של פרנצ'סקה וקלז.
כדי לוודא שהחוקים מולאו שובצו כמה אנשי הפקה לתפקיד התובעני - צפייה בכל חומרי הצילום והאזנה לקבצי הקול המוקלטים מהמיקרופונים, כדי לזהות הפרות סדר. עם הזמן הם פיתחו יכולות על אנושיות בזיהוי ואבחון קולות חשודים מסוימים. נראה אתכם משרבבים את הטלאנט הזה לקורות החיים שלכם.

לאנה (LANA)

כבר בשלב די מוקדם של הפיתוח הוחלט לבחור במנחה וירטואלית ולא אנושית, וכך נולדה לאנה, או "גורו האהבה", כמו שמכנים אותה המפיקים. הם חלמו על מנחת בינה מלאכותית, שתתכתב עם התחושה היומיומית שלנו, כגולשים באינטרנט, שאנחנו מואזנים ונצפים בכל דקה. אבל מסתבר שנטפליקס, למרות תקציבי הענק שלה, לא יכלה להרשות לעצמה טכנולוגיה מהסוג הזה וההפקה הסתפקה ברובוט שפשוט חוזר על הטקסט שהוזן אליו.
ההפקה בחנה כמה סוגים של מנחים וירטואלים עד שבחרה בלאנה ובצורה שהוענקה לה: חרוט זוהר. את האישיות שלה הגדירה ההפקה כשילוב בין הקומיקאית אלן דג'נרס ובין - תחזיקו חזק - מרי פופינס. ואם תהיתם לגבי מקור השם, פשוט תקראו אותו ברוורס.
7 צפייה בגלריה
משתתפי הריאליטי חם לוהט רותח
משתתפי הריאליטי חם לוהט רותח
שובבה לא פחות מהם. לאנה (במרכז) ומשתתפי "חם, לוהט, רותח!"
(באדיבות נטפליקס)

הציווי השמיימי

המתמודדים גילו על האיסור לקיים יחסי אישות מכל סוג רק לאחר שהצילומים החלו. הם אמנם נרתמו למשימה האכזרית אבל מסתבר שחלקם נזקקו לשכנוע. שרון ופרנצ'סקה שקלו ברצינות לפרוש מהתוכנית. שרון חשב שהוא ייהנה יותר בבית ("קייטנת כנסייה יכולתי לעשות לעצמי לבד", הוא אבחן בתבונה), ופרנצ'סקה לא חשבה שהיא תעמוד בזה (ספוילר: היא אכן לא עמדה בזה, ושילמה 20 אלף דולר עבור משגל עם הארי, האיש והמטראז', והיא לא מתחרטת. "זה היה הלילה בו החלטנו שאנחנו בויפרנד וגירלפרנד", חשפה בראיון. הם, אגב, עדיין יחד עד היום).
View this post on Instagram

my world 🖤

A post shared by TOO HOT TO HANDLE (@francescafarago) on

לכל דבר יש מחיר

כעיקרון, ההפקה נמנעה מתכנון מראש והתאימה את עצמה להתרחשויות. ככה עבד, למשל, תמחור האקטים שהתקזזו מהפרס הסופי. מדובר בריקוד עדין בין המטרה - המחירים היו אמורים למנוע מהמתמודדים לגעת אחד בשני, אבל עדיין נשארו בגובה שיאפשר למתמודדים לשבור את הכללים, אחרת לא תהיה להם תוכנית. דיונים רבים התקיימו על המחירים והם היו גמישים ופתוחים לשינויים, מאחר והמתמודדים למדו על המחיר שעליהם לשלם רק אחרי שכבר התעלסו עם אחרים או עם עצמם. נשיקה עלתה 3000 דולר, סקס אוראלי - 6000 דולר ואקט מיני - 20 אלף דולר.
7 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
ביזבזו לא מעט כסף. שרון ורונדה מתוך "חם, לוהט, רותח!"
(צילום מסך, נטפליקס)

הסוף

אחרי סיום הצילומים החליטו המתמודדים שהם עוד לא מוכנים להיפרד, אז הם נשארו בריזורט עוד כמה ימים ונהנו מחופשה שמשית, מקסיקנית ונטולת מצלמות (על חשבון מי, תמהתני).
מבין ההישגים שהנחילו למתמודדים 15 דקות התהילה שלהם אפשר למנות אחד: המיתוג של מתיו כישו בכבודו ובעצמו בתוכנית השתלם לו בגדול, והוא לוהק לתפקיד המושיע בסרט קצר בשם The Comissioning. אגב, הוא גם כתב ספר ילדים בשם Windy, ואתם מוזמנים לחפש אותו בספרייה הדיגיטלית הקרובה למקום גלישתכם.
7 צפייה בגלריה
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
מתוך "חם, לוהט, רותח!"
יש דמיון, לא נשקר. מתיו מתוך "חם, לוהט, רותח!"
(צילום מסך)