מאות חזרות, יותר מדי תרגילים לשמירה על הקול, שכבות של איפור, שמלות בשרשרת וגם לא מעט תפילות: כל זה יחד מחכה להתפרץ הערב (שבת) ברגע השיא בקריירה של עדן אלנה - הופעה בגמר אירוויזיון 2021 ברוטרדם עם שיר מספר 3, Set Me Free.
1 צפייה בגלריה
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה ברוטרדם
(צילום: EBU/ANDRES PUTTING)
"אנחנו עולים לבמה לעשות את כל מה שאפשר כדי להחזיר את האירוויזיון לישראל", אומרת אלנה בת ה-21 ללא רסיס של שחצנות, "כן, אני מכירה את התחזיות, אבל גם לא נתנו לנו יותר מדי סיכוי לעלות לגמר. אז בואו נלך לנצח. הרי אנשים מתים שהאירוויזיון יחזור לישראל. למה לא בעצם?".
אלנה קיבלה 48 שעות של מנוחה יחסית אחרי חצי הגמר הראשון - ללא חזרות על הבמה - שאותן ניצלה כדי למעט בדיבור וגם לישון ככל שחלונות הזמן נותנים, כי בכל זאת, יש תרגולים במלון. העובדה שרוטרדם מתמודדת עם קורונה הגבילה גם כך את האפשרויות של משלחות האירוויזיון לצאת לעיר ולבלות, כך שפיתויים כמו להקדיש זמן לקניות או לארוחות ומסיבות מאוחרות כמו שהיו בשפע באירוויזיונים קודמים, אין הפעם.

אלנה והמשלחת הישראלית התכנסו יחד בחמישי בערב כדי לצפות בחצי הגמר השני, ובין הנוכחים היה קונצנזוס כי החצי הראשון היה קשה יותר ודחוס בשירים טובים יותר. בלילה שאחרי חצי הגמר השני קיבלה ישראל את משבצת מספר 3 בתחרות בגמר, מה שגרם לאכזבה קלה במשלחת אחרי שציפו למיקום לקראת אמצע התחרות, שנחשב נוח יותר בהיבט של ההשפעה על הצבעות הקהל. אתרי ההימורים עדיין מדרגים את אלנה רחוק ממאבק על ניצחון, במקום ה-19, אבל היא יכולה לשאוב עידוד מהנציג הגרמני ינדריק, שסימן את השיר שלה כפייבוריט שלו, וכן מאתר באזפיד שדירג את 26 השירים המשתתפים בגמר - ובחר בשיר הישראלי כטוב ביותר בתחרות, לא פחות.

אירוויזיון 2021:

עידוד נוסף היא יכולה לקחת משתי החזרות בשישי, שאחת מהן, זו של הערב, הייתה חשובה מאוד כיוון שהיא משמשת לניקוד ועדות השיפוט במדינות המשתתפות. זו גם הקלטת הגיבוי למקרה של קורונה, לא עלינו, או תקלות שונות. "זו הייתה חזרה מעולה של עדן", אמרו במשלחת, "היא פשוט מעלה את הרמה עוד ועוד עד לשיא". אלנה מחייכת. "אני כל הזמן על הקו עם המורה שלי לפיתוח קול, אנחנו כל הזמן מלטשים מה שאפשר כדי להיות טובים יותר ותמיד יש מה לשפר. נתרגל עוד לקראת הגמר, זה לא הזמן לנוח. באתי לעבודה, כזו שאני הכי אוהבת בעולם, ואני גאה לייצג את ישראל כאן בגמר".
ברחובות לא ממש שרים עדיין, ולא רק בגלל הקורונה. הפסקת אש אמנם הושגה במזרח התיכון, אבל הפוליטיקה לא עוזבת את האירוויזיון בינתיים. הפעם הצד הישראלי היה זה שיזם אקט תמיכה בעדן אלנה ובישראל במרכז רוטרדם, כששוטרים הגיעו במיוחד כדי לאבטח. דניאל חריסטן, אקטיביסט הולנדי פרו ישראלי, הגיע עם עשרה יהודים מאמסטרדם ומרוטרדם עם רמקול שהשמיע בלופ את השיר של אלנה ושירים נוספים, כשברקע התנופפו דגלי ישראל. במהלך שלוש שעות של נוכחות הוא ניהל ויכוח ער עם מוסלמית מהעיר שבאה למחות נגד פעולות ישראל, ואף הותקף על ידי פעילים פרו פלסטינים שניסו לקחת מידיו את הדגל.
"אני פה כדי להסביר למי שאני יכול מי צודק ומי פה הפושעים, שאלה הם הפלסטינים שיורים רקטות על ילדים ונשים", הסביר חריסטן, "אנחנו מזכירים לאנשים פה שביום ירושלים היה זה חמאס שהתחיל בתקיפות. יש לי חברים בארץ שיורדים למקלטים באזעקות ואני איתם. חייבים להסביר לעולם שחמאס הוא ארגון טרור. כמובן שבאתי גם להשמיע את קולי בעד עדן אלנה והשיר הישראלי. אני עובד מול כל מי שאני יכול כי שיצביעו לה".