במהלך ההפגנה הסוערת שנערכה אמש בירושלים, הזמר אסף אמדורסקי כינה את ראש הממשלה נתניהו "קוקסינל שצובע את השיער בסגול". היום (ד') הוא התנצל על האמירה בפני הקהילה הלהט"בית.
1 צפייה בגלריה
אסף אמדורסקי בהפגנה מול בית רה"מ בירושלים
אסף אמדורסקי בהפגנה מול בית רה"מ בירושלים
אסף אמדורסקי בהפגנה מול בית רה"מ בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"טעיתי ואני מתנצל מעמקי לבי בפני הטרנסיות בפרט ובפני כל קהילת הלהט"ב על גווניה היפים ומעוררי ההשראה", כתב אמדורסקי בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו - ולא בזה הציבורי, המונה כ-30 אלף עוקבים.
"מתוך התלהטות יצרים, ברגע של חוסר אחריות, בזמן ששוטרים על סוסים רומסים מפגינים ויס"מניקים מפליאים מכות בקהל המפגינים הבלתי חמוש - אמרתי למצלמה של מראיין פרובוקטיבי וביביסט נלהב, שכל עוד הנאשם בפלילים מכפיש שופטים במדינה ורודף מבקרים ומבצע חבלה וזילות במוסדות דמוקרטיים קדושים - ארדוף אותו בלשוני ואמשיך להצביע לו על הקרחת, על הצבע בשיער עם הפן ותוך כדי הדיבור הנלהב הזה נפלטה לי מהפה מילה שלא הבנתי עד כמה היא פוגענית: 'קוקסינל'".
"קוקסינל, למי שלא יודע הייתה אמנית במה צרפתייה שעברה שינוי מין בסוף שנות החמישים, הופיעה על הבמות הכי גדולות והיוותה השראה לדורות של טרנסג׳נדרים שסבלו ועדיין סובלים מאפליה מהחמורות והבלתי מוצדקות שיש בעולם, וגם בארץ", המשיך אמדורסקי. "קוקסינל ביקרה פעמיים בארץ בשנות השישים והופיעה במועדון הכליף ביפו, ליד מועדון החמאם, בזמן בו הופיעו שלישיית גשר הירקון: אבי ז"ל, בני אמדורסקי, יחד עם יהורם גאון ואריק איינשטיין ז"ל. אני מדמיין את הקהל הפלמ"חניקי, עם הזחיחות הסטרייטית והרוח המעט שובניסטית יוצא מערב של חיים חפר ודן בן אמוץ ונמזג בקהל שהרגע זכה בהופעת דראג של קוקסינל... והלב שלי מתרחב".
עוד הוסיף הזמר: "אני מתנצל על דבריי בפני חברי הקהילה אבל לא פחות מזה אני מתנצל בפני הסטרייטיות והסטרייטים על הנזק התודעתי והזינוק לאחור שאמירה כזו יש בכוחה לעשות. אנחנו מתקדמים לאט אבל מתקדמים אל שילובן של טרנסיות בשוק העבודה, בנירמול החברה אל קבלת האחר. ובשבילי זה לא אחר, הטרנסיות (גם אלה שמצביעות לנאשם מבלפור) הן אחיותיי וכפי שעמדתי להגנתן בגופי (כן, לצערי לפעמים בשעות לילה בתל אביב זה גם מגיע למכות) ובמילותיי - אמשיך ואגביר את תמיכתי".
אמדורסקי לא חסך גם הפעם בביקורתו החריפה על ראש הממשלה נתניהו, וכתב בסיום דבריו: "אני מכה על חטא. סלחו לי אחיותיי האהובות, הנוכל מבלפור לא שווה את העלבון שהטחתי בכן והסכנה בדברים כפי שאמרתי איומה וממשית ואני מודה על ההזדמנות לתקן וחזור בי. מקווה שמילות פגיעה שכאלה לא ייאמרו עוד לעולם, לא מפיו של אף סטרייט לבנבן ופריבילג שכמותי ולא משום פה אחר".