ההודעה של משרדי התרבות והבריאות התקבלה אומנם ברגשות מעורבים - אולם נראה כי בכל זאת נרשמת תנועה לקראת פתיחה של עולם התרבות, אפילו אם מצומצמת. בגזרת ההופעות המוזיקליות, רשת מועדוני הזאפה עובדת על לוח ההופעות שלה, אולם בשל היעדר מתווה ברור, ככל הנראה יסתפקו בהופעה אחת או שתיים בשבוע הבא. את סבב המופעים בזאפה אמור לפתוח אביב גפן, שיעשה זאת בחיפה או בהרצליה, בכפוף לתאריך קיום ההופעה. בהמשך אמורים להופיע גם ליאור סושרד, עידן חביב, קובי אפללו, שולי רנד ורותם אבוהב.
בנוסף, המוזיקאי עידן חביב הודיע שיקיים הופעה אחת לפחות בגבעת ברנר, מיד עם פתיחת עולם התרבות, עברי לידר הודיע כי יופיע בהיכל התרבות בתל אביב ב-20 במארס, והראל סקעת הודיע שיקיים מופע באמפי שוני ב-22 באפריל. חביב מסר: "עולם התרבות לאט-לאט נפתח ואלו חדשות מעולות. אני שמח על ההזדמנות לחזור להופיע ומבין את הרגישות והצורך לעמוד בהנחיות כדי שנוכל להמשיך ולממש את אהבתנו".
2 צפייה בגלריה
אביב גפן בהופעה
אביב גפן בהופעה
אביב גפן בהופעה בזאפה באר שבע
(צילום: חיים הורנשטיין)
ישנן גם תוכניות ארוכות טווח יותר, ואם הכול יתנהל כשורה, אמור להיערך בסוף חודש אפריל פסטיבל "גיטרה בים האדום" באילת. ארקדי דוכין, שאמור להשתתף בפסטיבל, הביע היום (ג') אופטימיות זהירה וצינן את ההתלהבות בשיחה עם ynet: "שמחה זאת מילה גדולה, במהלך הקורונה היינו בכוננות לפחות שבע פעמים ובכל פעם ההופעות התבטלו. הפעם אני מקווה שזה ייצא לפועל. ברחוב שואלים אותי מתי חוזרים להופיע ואני מצביע לשמיים ואומר 'רק הוא יודע'. כשאני אראה את הקהל ואת הבמה אני אהיה שמח".
אסף מור, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת זאפה, אמר על האתגרים הכרוכים בפתיחה: "הכשרנו את את כל מועדוני זאפה ודאגנו להתאימם לפתיחה המיוחלת. פתיחת המועדונים תיעשה על פי התו הירוק וכל התקנות המחמירות שמטרתן בראש ובראשונה להגן על בריאות הציבור ולהבטיח הנאה צרופה ממוזיקה איכותית. אנו מאמנים בלב שלם שניתן לחזור ליהנות ולחוות הופעות חיות ומוזיקה במיטבה תוך שמירה והקפדה על בריאות הציבור".

גם התיאטרון והסטנד-אפ מתעוררים

בעוד שכמה מהתיאטראות הגדולים בישראל מצהירים שיחזרו לפעילות במשנה זהירות ורק לאחר היערכות נוספת, בתיאטרון חיפה הודיעו היום כי יחזרו לפעילות כבר ב-28 בפברואר, עם ההצגה "שוק המציאות" בכיכובם של דפנה דקל ואלון אופיר. "למעשה, אנחנו עובדים על זה כבר קרוב לחודשיים במסגרת המגבלות וההנחיות", סיפרה דקל ל-ynet, "נוצר מצב שמיד עם הפתיחה נוכל לעלות. היו כבר כמה פעמים שזה כמעט קרה, אבל יש לי תחושה שהפעם נצליח לעלות לבמה". במקביל, תיאטרון החאן הודיע שיפתח את שעריו ב-23 בפברואר עם ההצגה "רוחות עליזות". בשני המוסדות מציינים בפירוש כי הפתיחה תיעשה בהתאם להנחיות התו הירוק ובכפוף להגבלות משרד הבריאות.
גם בעולם הסטנד-אפ נרשמת התעוררות. הקומיקאי ליאור שליין הודיע היום כי יעלה מופע סטנד-אפ חדש בתיאטרון צוותא בתל אביב כבר ביום ראשון הקרוב, וציין גם הוא כי ההופעה תתקיים בהתאם לתו הירוק. "ברגע שהודיעו שמותר, סגרתי מופע סטנד-אפ. הכרטיסים נמכרים, אז עכשיו אצטרך לכתוב טקסט", אמר שליין בבדיחות הדעת ל-ynet, "אחרי כל כך הרבה זמן יהיה כיף לפגוש שוב קהל, ואני מזמין את כולם: בואו להיות בריחוק חברתי עם אנשים כמוכם".
2 צפייה בגלריה
חתונת המחאה בבארבי
חתונת המחאה בבארבי
לא יפתחו בלי בירה ואוכל. מועדון בארבי
(צילום: רז גרוס)
בתוך כל השמחה המאופקת, יש מי שכבר הודיע שלא יפתח, כאות מחאה: שאול מזרחי, מבעלי מועדון בארבי בתל אביב, אומר כי שערי המקום יישארו סגורים בשל היעדר היתכנות כלכלית למתווה, שכולל כינוס של 300 אנשים במבנה סגור, ללא מכירת מזון ושתייה. "אנחנו לא פותחים בשביל מתווה שלא יעבוד ושיגרום לקהל לשלם הרבה כסף, רק בשביל לספק תמונת ניצחון לחילי טרופר. קבעו דברים לא ריאליים, ובלי לדבר עם אנשי התרבות. אני קורא לכולם לא לשתף פעולה", אמר מזרחי ל-ynet. "התפקיד שלנו זה לחזור לעבודה עם ראש מורם וללא משוא פנים. אין היתכנות כלכלית והם מובילים אותנו למצב של הפסד. לא יעלה על הדעת שאפתח מקום בלי בירה ובלי אוכל...למה אני צריך לפתוח 300 איש במקום סגור ו-500 איש במקום פתוח? ב-9 במרץ אמורים להיפתח האירועים ואז יפתחו גם אותנו כמו שצריך. אני אומר שאם ישבתי 340 יום בבית אז אני לא מוכן שיתייחסו אליי בכזה זלזול. מחזירים אותי לפעילות שהיא לא כלכלית לי ולא לאמן, ובטח לא לקהל".