שלושה מוזיקאים נוספים מצטרפים לניל יאנג וג'וני מיטשל ומספר אמנים נוספים, והורו על הסרת המוזיקה שלהם מספוטיפיי – השלושה הם חברים קרובים וחברי להקה לשעבר של יאנג, דייויד קרוסבי, סטיבן סטילס וגרהאם נאש.
2 צפייה בגלריה
קרוסבי, סטילס ונאש
קרוסבי, סטילס ונאש
מימין לשמאל: דייויד קרוסבי, סטיבן סטילס וגרהאם נאש
(צילום: AP)
ההחלטה הגיעה בהמשך לביקורת נגד הפודקאסט המצליח של ג'ו רוגן, The Joe Rogan Experience, שמפיץ לטענתם מידע מוטעה בנוגע לנגיף הקורונה.
בהצהרה ששוחררה היום (ד') לתקשורת, נכתב: "דייויד קרוסבי, סטיבן סטילס וגרהאם נאש ביקשו להסיר את המוזיקה המשותפת שלהם מספוטיפיי. במטרה להביע סולידריות עם חבר הלהקה שלהם ניל יאנג ותמיכה בעצירת המידע המוטעה והמזיק בנוגע לקורונה, הם החליטו להסיר את כל האלבומים שלהם מהאפליקציה, כמו גם את אלבומי הסולו של קרוסבי וסטילס. נאש החל גם הוא בתהליך כדי להסיר את אלבומי הסולו שלו".
עוד נכתב: "אנו תומכים בניל ואנו מסכימים איתו שיש מידע מוטעה ומסוכן שמשודר בפודקאסט של ג'ו רוגן. אנו תמיד מעריכים נקודות השקפה שונות על דברים, אך להפצת מידע מוטעה בזמן מגפה עולמית יש השלכות קטלניות. עד שתיעשה פעולה אמיתית כדי להראות שדואגים לציבור לצד העניין המסחרי, אנו לא רוצים שהמוזיקה שלנו או מוזיקה שעשינו יחד תהיה באותה פלטפורמה כמו שלו".
2 צפייה בגלריה
 ניל יאנג
 ניל יאנג
ניל יאנג
(צילום: AP)
ההרכב של השלושה, קרוסבי, סטילס ונאש, אחראי לשישה אלבומים, כששישה נוספים נעשו יחד עם יאנג באחת מהסופר-גרופס הכי מוכרות ומצליחות בהיסטוריה.
לפני מספר ימים כאמור ג'וני מיטשל, שהביעה תמיכה גם היא ביאנג, כתבה: "החלטתי להסיר את כל המוזיקה שלי מספוטיפיי. אנשים חסרי אחריות מפיצים שקרים שעולים לאנשים בחייהם. אני עומדת לצד ניל יאנג והקהילה המדעית הבינלאומית וקהילת הרפואה בנושא הזה".
הסערה החלה בעקבות הפודקאסט של ג'ו רוגן, שנחשב לאחד מהפודקאסטים הפופולריים ביותר שקיימים היום בספוטיפיי, עם כ-11 מיליון מאזינים לכל פרק. ב-2020 שילמה ספוטיפיי 100 מיליון דולר על מנת לשדר אותו בלעדית. בפרק ששודר ב-31 בדצמבר התארח בפודקאסט ד"ר רוברט מאלון, אחד ממפתחי טכנולוגיית חיסוני ה-mRNA, אותו סוג חיסונים המשמש כבסיס החיסון נגד הקורונה, ומי שמוכר בארצות הברית כאדם סקפטי המקדם תיאוריות לא מבוססות על החיסונים.
בעקבות כך, קבוצה של 270 רופאים ומומחי בריאות נוספים כתבו מכתב לספוטיפיי הקורא להם "לצמצם את התפשטות המידע השגוי בפלטפורמה שלה". מאלון נחסם בצמוד לעליית הפרק ברשתות החברתיות טוויטר ולינקדאין ובנוסף הקלטות שלו מאותו הפרק הוסרו מיוטיוב לאחר שהועלו לפלטפורמה על ידי גורם צד שלישי, בעקבות הטענה שהפיץ מידע מוטעה נגד החיסונים.