במשך שמונה שנים יעקב כהן עשה הכול כדי להסתיר את המחלה שממנה שהוא סובל. הוא מיעט לפגוש חברים, ניסה לטשטש את הקושי בהליכה ובדיבור, אבל בריאיון ל"7 לילות" הוא חושף כעת באומץ: "חליתי בפרקינסון".
2 צפייה בגלריה
יעקב כהן
יעקב כהן
יעקב כהן
(צילום: יונתן בלום)
כהן (64) גילה את המחלה לאחר שחש כאבים חזקים בצוואר. "הרופאה בקופת חולים נתנה לי מכה בברך, הברך קפצה, והיא אמרה מיד: 'יש לך פרקינסון'. אמרתי לעצמי, 'מה היא מבינה הרופאה הזאת?'. אבל הלכתי לבדיקות נוספות והתברר שהיא צדקה. עכשיו אני כבר לא יכול לעשות את הפעולות שהייתי רגיל לעשות באופן אוטומטי. פתאום אני נהיה קשה יותר בדיבור, קשה יותר בהליכה".
קומיקאי נשאר קומיקאי, גם ברגעים הקשים. כהן לא חוסך בהומור כשהוא מדבר על המחלה שלו. במופע החדש שלו, "הסטנדאפיסט", אותו ביים משה נאור בתיאטרון חיפה, הוא מספר: "ואז הרופא אמר לי: 'יעקב, יש לך פרקינסון'. וואלה, לא התחברתי. אמרתי לו, 'בפינצטה בחרת לי במחלה שפוגעת בדיוק בכל מה ששחקן לא יכול בלעדיו: תנועה, שיווי משקל, יציבות, דיבור. והכי גרוע, הכי גרוע – אני לא אוכל לקפל כביסה יותר, אשתי תהרוג אותי".
המחלה גבתה מכהן מחיר יקר גם בהיבט החברתי. "לא רציתי שירחמו עליי אז נמנעתי מלפגוש אנשים. התחמקתי גם מהרבה חברים טובים, בכל מיני קומבינות. יצאתי מהבית רק עם המשפחה או כדי לעשות הליכות וספורט. אם הייתי מגיע בכל זאת לכל מיני מפגשים, הייתי משתדל להיות במיטבי ולהסתיר".
2 צפייה בגלריה
יעקב כהן
יעקב כהן
יעקב כהן
(צילום: יונתן בלום)
כעת, עם ההידרדרות במצבו, החליט שהגיע הזמן לפתוח הכול. "הגוף מאותת לי שאין לו יותר כוח להתמודד עם ההסתרות המיותרות. די, צריך לצאת עם המחלה מהארון. הייתי כבר גמור מעייפות, גמור מרוב הסתרה. הרגשתי כאילו אני סוחב עליי שק של מאה טונות ולא מצליח להוריד אותו ממני. עכשיו, כשכולם יידעו, יהיה לי הרבה יותר קל. המשקולת תרד סוף-סוף מהגב. כשאני ארעד, אני ארעד, וכשלא אהיה יציב, אני לא אהיה יציב".
הראיון המלא יופיע ביום ו' במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות".