סיפור עזיבתה של מיה דגן את תיאטרון בית ליסין לטובת התיאטרון הקאמרי והתפקיד הראשי במחזמר "מצחיקונת", אותו הגדירה אז כ"תפקיד חייה", לווה ב-2016 באקורדים צורמים והסעיר את עולם התיאטרון במשך חודשים ארוכים. העזיבה, שנעשתה בתום 17 שנים שבהן דגן נחשבה לכוכבת בית ליסין ולבת טיפוחיה של המנכ"לית ציפי פינס, גרמה לנתק ממושך בין השתיים ולכעס גדול, כשפינס אף האשימה אותה בבגידה. אולם מתברר שהמריבה הזאת כבר מזמן מאחוריהן.
1 צפייה בגלריה
משנה מסלול יעל גולדמן
משנה מסלול יעל גולדמן
מיה דגן
(צילום: ענת מוסברג)
ל-ynet נודע כי דגן, שעזבה את תיאטרון הקאמרי לפני מספר חודשים, תחזור לתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר ותחל היום בחזרות ל"שיפוצים", קומדיה שכתב ארז דריגס, כשלצידה ישחקו שלומי טפיארו, אודי גוטשלק ואביעד בנטוב (מהצמד אודי ואביעד). "זאת פשוט הרגשה מדהימה, לחזור למקום שבו הכול התחיל בשבילי", אומרת דגן. "אומרים שהאדם מסתובב בעולם כדי לחפש את מה שהוא צריך, וחוזר הביתה כדי למצוא אותו. וככה בדיוק זה מרגיש - שחזרתי הביתה".
בהצגה, שתעלה בסוף חודש מאי, יגלמו דגן וטפיארו בני זוג שהכירו בימי הקורונה, בילו יחד את הסגר והחליטו לעבור לגור בדירה משותפת. עם הכניסה לדירה, הם מגלים שהיא זקוקה לכמה תיקונים ומזמינים קבלן שיפוצים, ומשם העניינים רק הולכים ומסתבכים. מה שהחל בהחלפת נורה, נגמר בבית מתפרק ובמערכת יחסים בסכנת קריסה.
בשנה הקרובה דגן הייתה אמורה לשחק לצד עירית קפלן במחזמר "חוה ואני", בתפקיד חוה יערי, שהורשעה יחד עם אביבה גרנות ברצח התיירת מלה מלבסקי. היא גם שוחחה עם תיאטראות אחרים על עתידה, אבל בסוף, לדבריה, בחרה לשוב לבית ליסין.