השחקנית זוכת האוסקר, ג'ודי דנץ', שגילמה את מלכת אנגליה בכמה הזדמנויות יוצאת נגד הסדרה הפופולרית של נטפליקס, "הכתר". במכתב נוקב שפורסם ב"טיימס" הבריטי, דנץ' מאשימה את רשת הסטרימינג ב"הצגה כואבת ולא מדויקת של ההיסטוריה" ומפצירה בה להוסיף הסתייגות בתחילת כל פרק שמדגישה כי מדובר בדרמה בדיונית. בקשה שנטפליקס התנגדה לה בעבר.
2 צפייה בגלריה
ג'ודי דנץ'
ג'ודי דנץ'
ג'ודי דנץ'
(צילום: gettyimages)
דנץ' כותבת במכתבה כי "הגיעה העת שנטפליקס ישקלו מחדש (את התנגדותם י"א), למען המשפחה והאומה השכולה וכאות כבוד לשליטה ששירתה את עמה נאמנה במשך 70 שנה, וגם כדי לשמור על המוניטין שלה בקרב המנויים הבריטיים". השחקנית הוסיפה כי ככל שהסדרה מתקרבת להווה, "נראה שהיא מאפשרת לעצמה לטשטש את הגבול בין דיוק היסטורי לרדיפת גסה אחרי סנסציות".
"כמה מהרעיונות הכואבים שמופיעים בסדרה, לא רק מציגים בצורה אכזרית ולא מדויקת את האנשים המעורבים, אלא גם פוגעים במוסד שאותו הם מייצגים", באמירה זו דנץ' מתייחסת לביקורת של ראש הממשלה לשעבר, ג'ון מייג'ור, שהתלונן על העלילה באחד הפרקים, בו הנסיך צ'רלס, עכשיו המלך צ'רלס השלילי, מתלונן על כך שהוא צריך לחכות למלוכה.
2 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
"הצגה אכזרית ולא מדויקת". המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הפרק שנקרא "תסמונת המלכה ויקטוריה" מבוסס על סקר אמיתי שנערך ב-1991 ב"סאנדיי טיימס" הבריטי, שקבע כי המלוכה מיושנת וכי אליזבת צריכה לוותר על כס המלוכה לטובת צ'רלס. בסדרה צ'רלס (דומיניק ווסט) מסכים עם פרסומו של העיתון שקובע כי "מלכה מזדקנת שנמצאת יותר מדי זמן על כס המלוכה ומרוחקת מהעולם המודרני, מרחיקה את העם לא רק ממנה, אלא מהמלוכה כולה".
ג'ודי דנץ' גילמה את המלכה ויקטוריה בשני סרטים - "הוד מלכותה, גברת בראון" מ-1997 ו"ויקטוריה ועבדול" מ-2017. את המלכה אליזבת הראשונה גילמה פעם אחת בסרט "שייקספיר מאוהב" מ-1998. השחקנית גילמה גם את M, ראשת סוכנות הביון הבריטי בשירות המלכה, בסרטי ג'יימס בונד.