מתחם עשר התוכניות הנצפות ביותר בנטפליקס הוא כנראה משולש ברמודה של הטלוויזיה. ספינות מצוינות לא מצליחות לנווט בתוכו ושוקעות למצולה, ומנגד, מדי פעם עולה איזו סירת דייגים שמצליחה משום מה להשתחל לעשירייה הפותחת. איזה טראש קרינג'י, סרט זר או סתם שעשועון שהגיע בטיסה ישירה מהניינטיז, ואלוהים יודע מי האנשים שטרחו לצפות בו ורוממו אותו לפסגה.
"המסלול הבוער", השעשועון התורן במשולש, הוא מעין הכלאה בין חדר בריחה, השעשועונים הפיזיים "אתגר הנינג'ה" פינת "ווייפ אאוט" (כולם היו בניה של "קח סיכון" המיתולוגית, ככל שזה נוגע לי), שמזגו לתוכם כמה אלמנטים של משחקי מחשב. הסט מעוצב כמו חדרים שונים בבית – מרתף, מטבח, חדר שינה, סלון ופלנטריום, כי למי מאיתנו אין אחד כזה - כשכל חדר כולל עצמים שונים ביניהם המתמודדים מתבקשים לזנק. הרצפה בחדרים הוחלפה בנוזל אדום וגועש שמוסכם על כולם שהוא לבה רותחת, ומי שנופל אליו נפסל. הצוות המנצח קוטף עשרת אלפים דולר ומנורת לבה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "המסלול הבוער"
מתוך "המסלול הבוער"
מתוך "המסלול הבוער"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
התשובה היא כן, זה מגוחך כמו שזה נשמע. ובצדק. "הרצפה היא לבה" ("Floor is Lava", כמו שם התוכנית באנגלית) הוא משחק ילדים מוכר שלפני כמה שנים גם עבר הסבה לגרסת המבוגרים לטובת הדור שמסרב להתבגר ושהציף את הרשת עם סרטונים של עצמו מזנק מספות. עכשיו נטפליקס פיצחה את הגרסה הטלוויזיונית שנראית, חייבים להודות, כאילו שלו אותה מהמאה הקודמת, אבל ייאמר לזכותה שברור שהיא לא לוקחת את עצמה ברצינות כמו "אתגר הנינג'ה" למשל, והליהוק שלה בהתאמה מורכב ממבוגרים שאוהבים לשחק והגיעו כדי לקבל הזדמנות להשתטות תמורת הסיכוי לקחת הביתה קצת כסף. ולראייה: בין המתחרים תוכלו לפגוש שלישיית אחים, חבורת פרחי כמורה, חבורת אמהות ובקיצור שום דבר שמריח מיכולת ספורטיבית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "המסלול הבוער"
מתוך "המסלול הבוער"
מתוך "המסלול הבוער"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"המסלול הבוער" מצטרפת, אם ממש משתדלים, להצלחות הריאליטי הקודמות של ענקית הסטרימינג כמו "האהבה היא עיוורת", "המעגל", ו"חם, לוהט, רותח!". קצת מוקדם לקרוא לה תוצר של עידן הקורונה אבל היא בהחלט מתאימה לבריף שהימים האלה מכתיבים, ז'אנר שנדמה שנטפליקס עומדת לשכלל - תוכניות שמאפשרות לכם להניח בצד את האונות שלכם וליהנות (אם זאת כוס התה שלכם) מצפייה חסרת מחשבה ומשעשעת לפרקים. במקרה הזה - באנשים מתרסקים על עצמים שונים בתנוחות מכאיבות ממש, מסכנים את איברי הרבייה שלהם כמו גם איברים חיוניים אחרים, וכל זה מלווה בקריינות עליזה של רוטלדג' ווד, פרשן מירוצי מכוניות ומגיש טלוויזיה ("טופ גיר"). אז אולי אנחנו עוד לא ברמה של היפנים כשזה מגיע לשעשועונים דביליים, אבל אל תתפלאו אם מרכזי "הרצפה היא לבה" יבצבצו בקניונים מיד לכשננצח את הקורונה.