צאצאי משפחת גוצ'י יוצאים נגד הסרט החדש, "בית גוצ'י", המגולל סיפורים שערורייתיים מקורות המשפחה. בהודעה לתקשורת שפורסמה אמש (ב'), כתבו היורשים של בית האופנה המצליח כי הם נפגעו מכך שיוצרי הסרט לא התייעצו איתם במסגרת העבודה על היצירה, ומעצם הצגתם כ"בריונים, בורים וחסרי רגישות כלפי העולם הסובב אותם".
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית גוצ'י"
מתוך "בית גוצ'י"
ליידי גאגא בתפקיד פטריציה רג'יאני, מתוך "בית גוצ'י"
היורשים של אלדו גוצ'י, בנו של המייסד גוצ'יו גוצ'י ומי שניהל את העסק המשפחתי בעצמו במשך 33 שנים, הוסיפו כי התוצר הקולנועי "מכאיב מאוד מנקודת המבט האנושית, ומהווה עלבון למורשת שהמותג נשען עליה כיום". עוד לפני כן, פטרישיה גוצ'י, בתו היחידה של אלדו, האשימה את הבמאי רידלי סקוט בכך ש"גנב את הזהות של המשפחה בשביל רווח כספי".
"בית גוצ'י" מבוסס על ספר משנת 2000, והוא מגולל אירועים שהתרחשו החל משנות ה-80 ועד שנת 1995, השנה שבה מאוריציו, האחיין והיורש של אלדו גוצ'י, נרצח על ידי מתנקש ששכרה אשתו לשעבר, פטריציה רג'יאני. את בני המשפחה מגלמים אל פצ'ינו, ג'רמי איירונס, אדם דרייבר, ג'ארד לטו וליידי גאגא, בהופעות מוחצנות ומשעשעות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית גוצ'י"
מתוך "בית גוצ'י"
אדם דרייבר בתפקיד מאוריציו, מתוך "בית גוצ'י"
דברי הביקורת של בני המשפחה התייחסו גם לדברים שאמרו כמה מן השחקנים בסרט, שלכאורה הפחיתו מחומרת מעשיה הרצחניים של רג'יאני, בכך שהציגו אותה כקורבן נשי שמנסה לשרוד בתעשייה גברית ושוביניסטית. יורשי גוצ'י העירו כי לדידם, מדובר היה בעסק אינקלוסיבי (כלומר, כזה שמעסיק מגוון רחב של עובדים), וכי במהלך שנות ה-80 החברה העסיקה מספר נשים בעמדות בכירות.
המכתב נחתם באיום מרומז: "בני משפחת גוצ'י שומרים לעצמם את הזכות לנקוט פעולה משפטית כדי להגן על השם, התדמית והכבוד שלהם ושל קרוביהם". עם זאת, ב"הגרדיאן" מדווחים כי נכון לשלב זה, נדמה כי החזית המשפטית צפויה להישאר שקטה.