מפיק הקולנוע משה אדרי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד, כך הודיעו היום (ד') במשרד החינוך. "אני נרגש עד דמעות ומוקיר תודה לוועדת הפרס על ההחלטה", מסר אדרי בתגובה לקבלת הפרס.
"שר החינוך, יואב קיש, בישר למשה אדרי - ממובילי תעשיית הקולנוע הישראלי - כי הוא חתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשפ"ד", נמסר ממשרד החינוך. "הפרס מוענק לו על עשייתו פורצת הדרך ותרומתו המשמעותית ליצירה העברית ולעידוד הקולנוע הישראלי, אשר זוכה להכרה והערכה גדולה בארץ ובעולם".
2 צפייה בגלריה
משה אדרי
משה אדרי
משה אדרי
(צילום: מוטי קמחי)
"תרומתו של משה לקידום תעשיית התרבות הישראלית ולטיפוח נכסי צאן הברזל שלה נובעת מאהבה ומתשוקה שבערו בו כבר מגיל צעיר: כבר בילדותו הוא נשבה בקסמו של המסך הגדול, החל לעבוד בתפקידים זוטרים בקולנוע המקומי בדימונה, וחלם להנגיש את הקולנוע לכלל הציבור הישראלי ולהצעיד את הקולנוע המקומי לקדמת הבמה העולמית".
עוד אמרו בנימוקי הזכייה כי ״בזכות פועלו ואהבתו העצומה לקולנוע הישראלי, הופקו מאות סרטים ישראליים והתאפשר שגשוג ופיתוח של תעשיית הקולנוע המקומית". בין אותן הפקות, אדרי היה אמון על "הערת שוליים", "בופור", "ישמח חתני", "מכתוב", "זרים מושלמים", "תמונת נצחון", "7 ברכות", "גולדה" ועוד רבות.
במשרד ציינו כי "נוסף לכל זאת, אדרי יצר מפעל עצום לשימור ולשחזור של סרטים ישראליים קלאסיים של כל הזמנים, על מנת לשמר ולהנגיש יצירות ישראליות קלאסיות לדורות הבאים ולכלל המגזרים בציבור הישראלי".
2 צפייה בגלריה
משה אדרי
משה אדרי
משה אדרי
(צילום: יריב כץ)
בנוסף אמרו כי "לצד עשייתו הענפה בעולם הקולנוע, אדרי מהווה גם דמות מובילה במיזמים למען הקהילה והחברה בישראל. משה תומך ומלווה משפחות שכולות, ובשנת 2015 התמנה ליו"ר אגודת הידידים של עמותת 'אור למשפחות', אשר מטרתה לחזק הורים אשר שכלו את ילדיהם במערכות ישראל".
בתגובה לזכייתו, אדרי מסר: "שמחתי לקבל היום בצהריים את שיחתו של כבוד שר החינוך יואב קיש. אני נרגש עד דמעות ומוקיר תודה לוועדת הפרס על ההחלטה. התרבות והקולנוע הישראלי הם בנשמתי, נר לרגליי ולרגלי משפחתי. אבקש להקדיש את הפרס לאחי היקר לאון ז"ל, שותפי לכל אורך הדרך ולעיר דימונה, שבה התחלנו את דרכנו ואת הסינמה פרדיסו שלנו לפני 60 שנה".