השחקן רון ספס ג'ונס, שזכה בשני פרסי אמי על תפקידו בדרמה "החיים עצמם" כשגילם את וויליאם היל, הלך לעולמו בגיל 66, כך אישר סוכנו לפנות בוקר (בין שבת לראשון).
2 צפייה בגלריה
רון ספס ג'ונס
רון ספס ג'ונס
רון ספס ג'ונס
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
"רון ספס ג'ונס, השחקן האהוב ועטור הפרסים, הלך לעולמו בגיל 66 בעקבות מחלת ריאות ארוכת שנים", נכתב בהצהרה שפרסמו נציגיו במגזין "פיפל". "לאורך הקריירה שלו, החום, היופי, הנדיבות, האדיבות והלב שלו הורגשו על ידי כל אלו שהיה להם את המזל להכיר אותו".
עוד נכתב בהצהרה: "הוא החל את הקריירה שלו בבית קפה בניו יורק ואהבתו לבמה הייתה נוכחת לאורך כולה, כולל הופעתו במחזה 'קלייד' בברודוויי שזיכתה אותו במועמדות לפרס הטוני".
ג'ונס כאמור גילם את וויליאם היל ב"החיים עצמם", אביו הביולוגי של דמותו של סטרלינג ק. בראון, רנדל פירסון. הופעתו הזכורה זיכתה אותו בשני פרסי אמי, ב-2018 וב-2020. ראוי לציין שבסדרה הדמות מתה באופן טרגי כתוצאה ממחלה.
רשימת הקרדיטים הטלוויזיוניים שלו ארוכה וכוללת בין היתר הופעות ב"חוק וסדר" על כל גלגוליה, NYPD, "הרשימה השחורה", "למען האמת" ו"לוק קייג'".
מאחורי ג'ונס גם קריירה קולנועית מגוונת והופיע לצד דנזל וושינגטון ("יש לו את זה"), ראיין גוסלינג ("חצי נלסון") ואדי מרפי ב"קוראים לי דולמייט", שהיה גם תפקידו האחרון על המסך הגדול.
2 צפייה בגלריה
רון ספס ג'ונס
רון ספס ג'ונס
רון ספס ג'ונס עם אחד מפרסי האמי שבהם זכה
(צילום: Alberto E. Rodriguez/Getty Images)
"החיים חיקו היום את האמנות", נפרד ממנו סטרלינג ק. בראון שכיכב לצידו ב"החיים עצמם". "אחד האנשים הנפלאים ביותר שהעולם ידע אי פעם כבר לא איתנו. העולם קצת פחות בהיר. אחי, אתה אהוב ואתה תחסר. תמשיך לגרום להם לצחוק גם בשלב הבא של הקיום. ניפגש כשאגיע לשם".
חברים נוספים לסדרה ספדו לג'ונס ברשתות החברתיות, כשהיוצר רון פוגלמן סיפר על שיתוף הפעולה איתו. "אובדן קשה. רון היה הטוב ביותר - על המסך, על הבמה ובחיים האמיתיים", כתב פוגלמן. "וואו, איזה שחקן הוא היה. אני לא חושב שאי פעם הייתי לצעוק 'קאט' אפילו בטייק אחד שלו, כי כל מה שהוא עשה היה מושלם.
"לראשונה הכרתי את רון על הסט של 'החיים עצמם', המשיך, "זמן קסום כשזה הרגיש כאילו ירו את כולנו מתוך תותח. הוא היה תמיד יציב, תמיד אסיר תודה - אפילו כשהטירוף אחז בנו. הוא אהב שחקנים. הוא אהב את בתו ואנחנו אהבנו אותו. כולנו".
מנדי מור, שגילמה את רבקה פירסון, ספדה לג'ונס באינסטגרם. "להכיר ולעבוד לצד רון בנסיעה המטורפת שהיא 'החיים עצמם' הייתה המתנה הנפלאה מכל", כתבה. "הוא היה קסם טהור כאדם וכאמן. אני אנצור את כל הרגעים שלנו יחד. למרות שהוא לא היה לצידנו כפי שהיינו רוצים, הוא היה חלק מהותי מהמארג של הסדרה, זה כאילו הוא תמיד היה שם. אני כל כך עצובה. המחשבות והאהבה שלי עם יסמין, המשפחה והחברים שלו. אוהבת אותך".