מורה בטקסס פוטרה מתפקידה אחרי שהציגה בפני תלמידי כיתה ח' את הרומן הגרפי של ארי פולמן "אנה פרנק". ההחלטה עוררה ביקורות והיו שקראו לה "התקפה פוליטית על האמת".
3 צפייה בגלריה
"אנה פרנק - היומן הגרפי"
"אנה פרנק - היומן הגרפי"
"אנה פרנק - היומן הגרפי"
המורה סיימה את עבודתה אחרי שמנהלי המחוז שאליו שייך בית הספר הפרטי האמשיר-פאנט קראו להחלטה להציג את הרומן לתלמידים "לא הולמת".
הרומן, שנכתב על ידי ארי פולמן ואויר על ידי דוד פולנסקי, הוא עיבוד גרפי ליומנה של אנה פרנק בת ה-13, שאותו כתבה בזמן שהסתתרה בעליית גג באמסטרדם, שהייתה אז בשליטה נאצית.
3 צפייה בגלריה
כריכת הספר "אנה פרנק - היומן הגרפי"
כריכת הספר "אנה פרנק - היומן הגרפי"
כריכת הספר "אנה פרנק - היומן הגרפי"
מטעם גורמים במחוז נשלח בשבוע שעבר (ג') מייל להורים ובו נאמר להם כי הספר, שלא אושר כחלק מתוכנית הלימודים, ייאסר לקריאה. "הקריאה של התוכן הזה תופסק באופן מיידי. המורה של הילדים שלכם תעביר לכם ולילדכם את התנצלותה בקרוב, כפי שהעבירה אותה גם אלינו", נכתב במייל, כך על פי הדיווח באתר KFDM.
ביום למחרת נשלח להורים מייל נוסף ובו נכתב כי אותה מורה פוטרה מתפקידה לאחר שנערך בירור בנושא. "כמו שאתם יודעים, בעקבות דאגות שעלו עקב הבחירה בספר מסוים במהלך שיעור ספרות, מורה מחליפה הוקצתה לכיתה", ובהמשך נכתב שהחל חיפוש אחר מורה קבועה לכיתה.
3 צפייה בגלריה
ארי פולמן
ארי פולמן
ארי פולמן
(צילום: GettyImages)
על פי הדיווח, לתלמידים הוצג קטע מהרומן שבו פרנק מדברת על איבר המין שלה ורוצה לראות את החזה של חברתה. תיאורים הנוגעים במיניות נכללו ביומן המקורי שנכתב על ידי פרנק, אך בחלק מהגרסאות המודפסות הם הושארו בחוץ.
קליי רוביסון, דובר של ארגון המורים בטקסס קרה לתקרית "מטרידה", כחלק מדברים שאמר ל"גרדיאן". "אף מורה לא צריך להיות מפוטר על לימוד היומן של אנה פרנק בפני תלמידי חטיבה", הוא אמר. "מורים הם אנשים שמסורים ללמד את האמת, את כל האמת. זו התקפה פוליטית על האמת".