היום (ו') בצהריים הוענקו בתיאטרון הסמטה ביפו פרסי קיפוד הזהב 2021 להצגות הפרינג' וליוצרים המצטיינים. השנה הוגשו לתחרות כ-45 הצגות, ובכמה קטגוריות הפרס התחלק בין שני זוכים. ההצגות הזוכות הבולטות הן המחזמר "הסוף", שיצרו גיא וינטרוב ומעין אבן ועלה בצוותא, ו"הדיבוק — גרסת הבמאי" של אבי גיבסון בראל.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הסוף"
מתוך "הסוף"
מתוך "הסוף"
(אורון קפלן)
"הסוף" זכתה בפרסי הצגת השנה, בימוי השנה (מעין אבן), שחקן השנה (עידן אלתרמן) ושחקן המשנה (אבי דנגור). פרס הבימוי פוצל בין שני זוכים, כשמלבד מעיין ו-ויינטרוב התכבד בפרס אבי גיבסון בר־אל. "הדיבוק — גרסת הבמאי" זכתה במספר פרסים נוספים: עיצוב התפאורה (זוהר שואף), עיצוב התאורה (נדב ברנע), התלבושות (יהודית אהרון) והפרס על העבודה הקבוצתית של השנה. "האם יש מקקים בישראל", שכתב נסים אלוני וביים מרט פרוחמובסקי זכתה אף היא בפרס עיצוב התלבושות, שהוענק לרוני בורשטין.
בפרס מחזה השנה זכה מותחן הרוק "שמיים הפוכים" של מרכז ענב לתרבות, שיצר עופר ירושלמי, אותו ביים יחד עם סיוון קרצ'נר. ההצגה קטפה גם את פרס המוזיקה למחזה, שהוענק לירושלמי וליונתן בלומנפלד. פרס נוסף על עבודה קבוצתית הוענק ל"המדריך לחיפוש אתונות" של אורן עילם. בפרס שחקנית השנה התכבדה בהט קלצ'י, ובפרס שחקנית המשנה הילה גרוברמן, על תפקידן ב"ואני לא יכולה לשנות את זה" - הצגת הביכורים של הבמאית והמשוררת הילה תומר, שהועלתה כהפקה עצמאית בדירה פרטית.
3 צפייה בגלריה
מתוך טקס "קיפוד הזהב"
מתוך טקס "קיפוד הזהב"
אבי גיבסון בר-אל (מימין) ומעיין אבן, מתוך טקס "קיפוד הזהב"
(איציק בירן)
טקס הוענקו גם שני ציונים לשבח: אחד להפקה דיגיטלית, בו זכתה "פרויקט אייכמן" של לילך דקל אבנרי שעלתה בפסטיבל ישראל, והשני להצגה בתיאטרון הרפרטוארי, בו זכתה "טייבלה והשד שלה" שעלתה בתיאטרון החאן הירושלמי, בבימויה של שירילי דשא.
3 צפייה בגלריה
מתוך טקס "קיפוד הזהב"
מתוך טקס "קיפוד הזהב"
זוכת פרס שחקנית השנה בהט קלצ'י, מתוך טקס "קיפוד הזהב"
(איציק בירן)
בפרס מפעל החיים של "קיפוד הזהב" זכה יגאל עזרתי, יוצר ומייסד תיאטרון יפו, בו נערכו בשנים האחרונות ערבי מחאה שונים על הפקרת עולם התרבות בעקבות המגפה. השופטים נימקו את הבחירה בכך שעזרתי הוא "יוצר תיאטרון ופעיל חברתי, מוביל במשך שנים קו בלתי מתפשר ובלתי מתחנף ומוכיח שיש מקום לאופטימיות ואפשרות לשינוי גם במציאות השסועה של מדינת ישראל".
לכל אחד מהזוכים הוענק פרס כספי בשווי 3,000 שקל מטעם קרן יהושוע רבינוביץ' לאמנויות והקרן ע"ש אלישבע גרינבאום.