השחקנית היהודייה-אמריקאית פייפר לורי, המוכרת בעיקר הודות לכיכוכבה בסרטים "קארי" ו"אדי פלסון" ובסדרה "טווין פיקס", הלכה לעולמה בגיל 91, כך מדווח היום (שבת) "וראייטי".
2 צפייה בגלריה
פייפר לורי
פייפר לורי
פייפר לורי
(צילום: EPA/JOSHUA GATES WEISBERG)
"היא הייתה אדם יפהפה ואחד הכישרונות הגדולים של זמננו", אמרה המנהלת שלה, מריון רוזנברג.
לורי נולדה ב-1932 בשם רוזטה ג'ייקובס בדטרויט, מישיגן לזוג הורים יהודים. כבר בגיל 17 היא הוחתמה בחברת סרטי יוניברסל, ותפקיד המשחק הראשון שלה היה בסרט "לואיזה" ב-1950, בהמשך, לאחר סדרת פרויקטים שלא מצאו חן בעיניה, היא שחררה עצמה מהחוזה ועברה להתגורר ולעבוד בניו יורק.
במהלך הקריירה העשירה שלה היא הועמדה לשלושה פרסי אוסקר, בפעם הראשונה על תפקידה בדרמה הקלאסית "אדי פלסון" מ-1961 שבה כיכבה לצידו של פול ניומן. למרות שלאחר מכן פרשה באופן לא רשמי למשך יותר מעשור כדי להקים משפחה עם בעלה התסריטאי ג'ון מורגנסטרן, היא חזרה לקולנוע ולטלוויזיה באמצע שנות ה-70 וצברה רשימה מרשימה של תפקידים, בהם מרגרט ווייט בסרט האימה הקלאסי "קארי" ​​ובדרמה "ילדים חורגים לאלוהים" שזיכו אותה בשתי מועמדויות נוספות לאוסקר.
2 צפייה בגלריה
פייפר לורי מתוך "קארי"
פייפר לורי מתוך "קארי"
פייפר לורי מתוך "קארי"
(צילום מסך)
הופעתה כקתרין מרטל בסדרת הטלוויזיה "טווין פיקס" מאת דיוויד לינץ', זיכתה אותה בפרס גלובוס הזהב ובשתי מועמדויות לאמי, מתוך תשע להן זכתה לאורך הקריירה. השחקנית זכתה באמי על תפקידה בסרט הטלוויזיוני Promise מ-1986, את המועמדות האחרונה שלה לפרס האמי קיבלה ב-1999 על תפקיד אורח בסיטקום הפופולרי "פרייז'ר".
בשנות ה-90 וה-2000 היא המשיכה לשחק והתארחה בסדרות כמו "אי. אר", "וויל וגרייס" ו"חוק וסדר". ההופעות הקולנועיות המאוחרות שלה כוללות את הדרמה הקומית Eulogy מ-2004 והמותחן The Dead Girl מ-2006.
לורי התגרשה ממורגנשטרן בשנת 1981, היא הותירה אחריה את בתה, אן גרייס.