עכשיו זה רשמי: ליברפול היא העיר שתארח את אירוויזיון 2023, כך הוכרז הערב (ו') בתוכנית The One Show שמשודרת ב-BBC. בנוסף פורסמו התאריכים: חצאי הגמר יתקיימו ב-9 וב-11 במאי בעוד גמר התחרות יתקיים ב-13 במאי. טרם ידוע היכן תשובץ ישראל, שכן תיערך בהמשך הגרלה שתקבע את סדר ההשתתפות.
4 צפייה בגלריה
אירוויזיון 2023
אירוויזיון 2023
לוגו אירוויזיון 2023 - דגל אוקראינה נותר בלוגו.
כזכור, הבחירה בבריטניה כמארחת עלתה בהמשך להצהרתם של מארגני תחרות השירה האירופית שקבעו כי אוקראינה, המדינה המנצחת, לא תוכל לארח את האירוויזיון בשל הלחימה המתמשכת על אדמתה. על אף כי אוקראינה לא תארח, דגל המדינה נשאר בלוגו של התחרות השנה.
"אנחנו מרוצים מאוד מכך שהאירוויזיון בשנה הבאה יתקיים בליברפול", מסרה להקת קלוש אורקסטרה , זוכת אירוויזיון 2022 בהצהרתם. "למרות שעדיין לא הייתה לנו הזכות לבקר בעיר, המורשת המוזיקלית שלה ידועה בכל העולם. לנגן באותו המקום שבו התחילו הביטלס יהיה רגע שלעולם לא נשכח!".
עוד הוסיפו את ברכתם למארחים החדשים. "למרות שאנחנו עצובים שהתחרות בשנה הבאה לא תוכל להתקיים במולדתנו, אנחנו יודעים שתושבי ליברפול יהיו מארחים חמים והמארגנים יוכלו להוסיף טעם אוקראיני אמיתי לאירוויזיון 2023".
4 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
הזוכה באירוויזיון 2022, אוקראינה. קאלוש אורקסטרה עם גביע הזכייה באירוויזיון
(צילום: GettyImaagesIL / Giorgio Perottino)
בריטניה אירחה את תחרות הזמר האירופית שמונה פעמים בעבר ובשל כך נחשבת לשיאנית בתחום זה. הפעם הקודמת הייתה ב-1998, בה ניצחה דנה אינטרנשיונל, אך זו הפעם הראשונה שהתחרות נערכת בליברפול.
בתהליך בחירת העיר המארחת בבריטניה תחילה הוצעו כ-20 ערים שיש להן את המתקנים המתאימים שיכולים להכיל את גודל התחרות ומשתתפיה, ולאחר מכן פורסמה רשימה קצרה של הערים שהתקדמו לשלב הבא: ברמינגהאם, לידס, מנצ'סטר, ניוקאסל, שפילד וליברפול שכאמור נבחרה וגברה על גלאזגו בשלב האחרון.
4 צפייה בגלריה
סאם ריידר
סאם ריידר
לא זכה, אבל מארח. סאם ריידר, נציג בריטניה לאירוויזיון 2022
(צילום: EPA)
יותר מ-160 מיליון בני אדם צפו באירוויזיון השנה, והכתירו את אוקראינה, אותה ייצגה להקת קאלוש אורקסטרה, כמנצחת. אך עוד בטרם זכתה אוקראינה בתחרות העריכו רבים כי היא לא תוכל לארח את התחרות בשנה הבאה - לא כלכלית ולא לוגיסטית.
4 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
בדרך לליברפול. נועה קירל
(צילום: מוטי קמחי)
הנציגה שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות הקרובה היא נועה קירל. הזמרת בת ה-21 אישרה את השתתפותה כנציגת המדינה בתחרות השירה האירופית במסיבת עיתונאים בה אמרה: "בתקופה האחרונה למדתי שלא הכול נופל וקם על אומנות וביצוע. מעורבת בזה פוליטיקה ודברים לא תלויים בי, אבל אני תמיד לקחתי סיכונים".
לתאריכים יש משמעות מבחינתה של נציגת ישראל קירל - אם היא תחפוץ בכך הזמרת תוכל להופיע באירועי יום העצמאות בארץ, ומדובר בהכנסה לא מבוטלת. המשלחת הישראלית צריכה להגיע לליברפול כשבועיים לפני האירוויזיון לחזרות, והתאריכים שפורסמו היום, מאפשרים לקירל את חלון ההזדמנויות להופיע בערב יום ההולדת למדינה.