מאז פתיחת המלחמה מופיעה ריטה ברחבי הארץ. לוויות, אזכרות, משפחות של מפונים ומשפחות של חטופים, חיילים ופצועים. את המוזיקה החדשה היא הניחה בצד בינתיים. הבוקר (ד') היא מוציאה סינגל חדש, "חיים שלי", שכתבה צרויה להב והלחין מרטי שרון. האזינו לשיר החדש:
"על השיר התחלתי לעבוד לפני 15 שנה ואז הנחתי לו", מספרת ריטה. "הרגשתי שזה לא המקום שלו לצאת, לא מצאתי לו מקום באלבום. לפני 10 שנים עבדתי על השיר הזה שוב עם המפיק תומר בירן ושוב לא הכנסתי אותו לאלבום. מאז תומר מאוהב בשיר וכל הזמן אומר לי, 'אי-אפשר שהמילים האלה, הדבר הזה, לא ייצא'. אני מודעת לזה שהוא מאוד שונה בנוף השירים שיוצאים בעידן הזה, הוא אחר. אני אפילו יכולה לקרוא לו סוג של פנינה. יש בו סוג של סליחה, נעימות. הוקלט רובד על רובד, הוספנו והורדנו ממנו עד שהרגשתי שהגיעו זמנו לצאת".
ריטה חזרה לבמה אחרי חודשים ארוכים של התנדבות ותופיע לקהל הרחב באמפי מיני ישראל ב-16 במאי, יומיים אחר כך באמפי שוני וכן בקיסריה, ב-13 ביוני. המופעים והביקורים בשטח מאז 7 באוקטובר אף פעם לא פשוטים ומלווים בצער שלא נגמר. "אני מחזיקה חזק כדי לא להישבר לרסיסים, כי הכאב גדול", היא אומרת. "העם הזה התגלה בגדולתו, הראנו שאנחנו משפחה אחת וכל אחד נתן את היד שלו.
1 צפייה בגלריה
ריטה
ריטה
ריטה
(צילום: שי פרנקו)
"צריך לנשום חזק, לדעת שיש לנו דור צעיר שניפץ את כל מה שחשבו עליו ויכול לקחת את המדינה קדימה. לא ידעתי איך יהיה לחזור להופעות בימי מלחמה. אני נתקלת בקהל שבעצמו יוצא מופתע, מסוג של תרפיה משותפת. כותבים לי אחרי הופעות 'לא האמנו שאפשר לעבור ניקוי קצר בלב, איזשהו קצה של נחמה, לרגע הנחנו את העצב בצד'. אנשים שרים, בוכים, רוקדים ובוכים, הכול מעורבב. היום יותר מתמיד אני מבינה עד כמה המוזיקה חשובה וזה מרגש את הצוות שלי ואותי. לפעמים אני מסתובבת לנגנים שלי ורואה אותם פשוט בוכים עם הקהל".
ויש לריטה גם מסר לפוליטיקאים. "קשה לי להבין איך זה יכול להיות שבשעה שיש לנו 133 חטופים בעזה וחיילים שעדיין נלחמים בעזה, הכנסת יוצאת לפגרה. זה פשוט לא ייאמן. אין שום דבר חשוב יותר היום משחרור כל החטופים. אני מתפללת שזה יקרה במהרה".