השחקן אלון דהן נפטר הלילה (א') בעקבות מחלה קשה. הוא היה בן 49 במותו. בימיו האחרונים דהן היה מאושפז בבית החולים איכילוב.
1 צפייה בגלריה
אלון דהן
אלון דהן
אלון דהן
(צילום: קובי קואנקס)
דהן נולד בשנת 1972, הוא היה שחקן תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע ישראלי ובוגר בית הספר הגבוה לאמנויות הבמה "בית צבי". במשך יותר משני עשורים דהן הופיע על כל במות התיאטרון בארץ, ושיחק מגוון של תפקידים. בין היתר שיחק בהצגות "אניהו", "סיראנו דה ברז'ארק", "איסמעיליה", "ז'קו" וב"חשמלית ושמה תשוקה".
הוא זכור מתפקידו כפקח הנרגן בסדרת הטלוויזיה "שמש" אך הופיע גם בסדרות "זינזאנה", "כתב פלילי", "טרויקה" ו"אבינו", והתארח גם ב"סברי מרנן" ובסדרות אחרות. פרט לכך, דהן השתתף בסדרות ילדים שונות דוגמת "הפיג'מות" ו"קופיקו", וגם כיכב על המסך הגדול בסרטי קולנוע רבים, ביניהם "סיפור גדול", "סימה וקנין מכשפה", "שליחותו של הממונה על משאבי האנוש", "אהבה אסורה" ו"הכלה הסורית".
דהן נהג להופיע בכמה הצגות במקביל והעיד לא פעם על התמודדותו עם ADHD. לפני כמה שנים קידם דהן קמפיין מימון המונים עבור ארגון "קשר" הפועל נגד הדרת ילדים עם צרכים מיוחדים. במסגרת הקמפיין סיפר דהן על בנו האוטיסט, אורי, ועל ההתמודדויות הלא-פשוטות בחייו. דהן לקח את החשיפה האישית הזו צעד אחד קדימה כששיחק אוטיסט בהצגה "גאון בכלוב".
מוקדם יותר השנה פרסם עיתון "הארץ" תחקיר ובו עדויות על הטרדות מיניות של דהן. בעקבות העדויות והתחקיר, עבודתו של דהן בתיאטרון הקאמרי הוקפאה.
מתיאטרון הקאמרי נמסר: "השחקן אלון דהן נפטר הלילה. דהן גילם אינספור תפקידים בתיאטרון; רוזנקרנץ ב'המלט', סילביוס ב'כטוב בעיניכם', אוייסטווינד ב'רווקים ורווקות'. בין ההצגות בהן השתתף בשנים האחרונות: 'איסמעיליה', 'קרום', 'אניהו' ו'גאון בכלוב'. הקאמרי כואב על לכתו בטרם עת".
מנכ"ל תיאטרון הקאמרי רן גואטה ספד לדהן: "אני המום מלכתו בטרם עת של אלון דהן. אלון שחקן קבוע שנים רבות בתיאטרון הקאמרי, ושיחק מהלב ומהנשמה בכל תפקיד שלקח על עצמו. נוכחותו האישית והבימתית הייתה עוצמתית ושובת לב. ליבנו עם משפחתו שעטפה אותו בחום ואהבה לאורך התקופה המייסרת שעבר. הקאמרי לעולם יהיה גם ביתכם".
ארונו של דהן יוצב בקאמרי 2 בשעה 13:00 היום (א'). הלווייתו תתקיים מאוחר יותר בבית העלמין בחולון בשעה 16:00.