התביעה הבריטית הודיעה כי אישרה כתב אישום פלילי נגד השחקן קווין ספייסי (62) בגין ארבע עבירות תקיפה מינית בבריטניה נגד שלושה גברים, כך דווח הערב (ה') בכלי תקשורת בארצות הברית על פי הודעה שפרסמו הרשויות.
1 צפייה בגלריה
קווין ספייסי בבית המשפט
קווין ספייסי בבית המשפט
ארבע עבירות תקיפה מינית. קווין ספייסי בבית המשפט ב-2019
(צילום: AP)
עוד דווח כי התביעה השקיעה למעלה משנה בבדיקת התיק והראיות שהועברו לידם מהמשטרה. במקביל לארבע העבירות המיוחסות כלפיו, השחקן מואשם גם בסעיף נוסף - שידול אדם לקיום יחסי מין ללא הסכמתו. התביעה הודיעה כי "בהמשך להליכים הפליליים המתקיימים נגד מר ספייסי, הוא זכאי להליך משפטי הוגן".
מאז שנת 2017, כחלק מתנועת MeToo, התפרסמו עשרות עדויות נגד השחקן שהתרחשו לכאורה בין השנים 1995 ו-2003, שאף גרמו לפיטוריו מהסדרה "בית הקלפים" ולהסרתו מהסרט "כל הכסף שבעולם". חרף התלונות הרבות נגדו, ספייסי הועמד לדין רק על מקרה אחד שהתרחש בשנת 2016, בין השאר בגלל חוק ההתיישנות.
במהלך המשפט שהתקיים ב-2019, המתלונן סירב לענות לאן נעלם מכשיר הטלפון שהיה בידו בלילה שלכאורה התרחשה התקיפה, שכלל הודעות טקסט שהיו עשויות לזכות את ספייסי. בעקבות זאת, בית המשפט החליט לסגור את התיק והאישומים נגדו בוטלו מחוסר ראיות. אדם אנונימי נוסף שהאשים את השחקן בהטרדה מינית הלך לעולמו בנסיבת מסתוריות במהלך אותה השנה.