עד כמה המצב הביטחוני במאלמו מדאיג את השלטונות בישראל? פיקוד העורף הוסיף לאפליקציה הישראלית את העיר מאלמו בשבדיה - כדי לספק התרעות בזמן אמת לישראלים שהגיעו למאלמו על אף הסיכון הכרוך ואזהרות המסע. כמו כן, על רקע סכנה לישראלים שמסתמנת גם בעיר השכנה, קופנהגן שבדנמרק, יתווספו התרעות גם לגביה.
2 צפייה בגלריה
הפגנות פרו-פלסטיניות במאלמו
הפגנות פרו-פלסטיניות במאלמו
הפגנות פרו-פלסטיניות במאלמו
(צילום: REMKO DE WAAL\EPA)
כפי שפורסם הבוקר ב-ynet, ראש השב"כ עצמו ביקר במלאמו לפני התחרות - ולא פעם אחת - כדי לוודא שהמשלחת תתמקם באופן הבטוח ביותר שאפשר.
על מנת להפעיל את ההתרעות - ישראלים שנמצאים במאלמו צריכים להוריד את אפליקציית פיקוד העורף, ואז להוסיף את האזור הספציפי שלהם למקום ייעודי באפליקציה. ההתרעות יתקבלו במקרים של הפגנות גדולות שעלולות להפוך לדליקות, או חלילה במקרים של פיגועים - כדי להזהיר את הישראלים מלהיקלע לאזור.
2 צפייה בגלריה
מאלמו כאזור עניין במפת האפליקציה
מאלמו כאזור עניין במפת האפליקציה
מאלמו כאזור עניין במפת האפליקציה
(צילום מסך: מתוך אפליקציית פיקוד העורף )
חצי הגמר הראשון שנערך הערב (ג') יקרקע את המשלחת הישראלית למלון בלבד. במערכת הביטחון הישראלית מעריכים כי ככל שהשעות מתקרבות לפתיחת התחרות - כך גוברים הסיכויים לעימותים בעיר, תקיפות ישראלים ובמסגרת הזו גם ההתרעות לפיגוע ספציפי נגד המשלחת הישראלית. במקביל, מתהדקת גם טבעת האבטחה על עדן גולן והמלווים, שמשתמשים בתרגילים שונים - האסורים לפרסום - כדי לא להסגיר מיקום או תנועה מהמלון וחזרה.