"גולדה", סרטו החדש של הבמאי הישראלי גיא נתיב, יערוך את הבכורה שלו בפסטיבל ברלין, כך הכריזו היום (ו') המארגנים בהודעה לעיתונות. הסרט, המלווה את ראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר, מובל על ידי השחקנית הבריטית הלן מירן. הוא יוקרן במסגרת הברלינלה ספיישל, המוקדש לסרטים בעלי אופי מסחרי יחסית שמוקרנים מחוץ לתחרות.
1 צפייה בגלריה
הלן מירן מתוך "גולדה"
הלן מירן מתוך "גולדה"
הלן מירן. מתוך "גולדה"
(צילום: Jasper Wolf)
עלילת "גולדה" מתרכזת במנהיגותה של גולדה מאיר בימי המצוקה של מלחמת יום כיפור, בהם נאלצה לנהל את המערכה על קיומה של מדינת ישראל כראש ממשלה אישה בין הגנרלים שהיו כולם גברים. לצד מירן הבריטית מופיעים בסרט ליב שרייבר כשר החוץ האמריקני הנרי קיסינג'ר וקמיל קוטין הצרפתייה כמזכירה האישית של גולדה. בין השחקנים הישראלים בצוות בולטים ליאור אשכנזי, רותם קינן, דביר בנדק ורמי הויברגר.
על אף שהנושא נוגע ישירות בהיסטוריה של מדינת ישראל, "גולדה", שצולם ברובו בלונדון, מוגדר כהפקה בריטית והוא נתמך על ידי חברת בליקר סטריט האמריקנית. ליהוקה של מירן זוכת האוסקר לתפקיד נתקל תחילה באופן שנוי מחלוקת בקהילה היהודית בבריטניה מכיוון שלמרות שאין עוררין על כשרונה של השחקנית, היא אינה ממוצא יהודי. על הרקע הזה נשמעו קולות שתובעים ליהוק של יהודים לשחקנים יהודים, תופעה שקיבלה את הכותרת "ג'ופייס" (Jewface), אך דעכה זמן קצר לאחר מכן.
פסטיבל ברלין ייפתח ב-16 בפברואר ובין הסרטים שכבר הוכרז עליהם בתוכנית הברלינלה ספיישל הם סרט האימה החדש של ברנדון קרוננברג Infinity Pool עם אלכסנדר סקושגורד ומיה גות, "סנקה" של רוברט שוונטקה הגרמני עם ג'ון מלקוביץ', "טאר" של טוד פילד עם קייט בלאנשט (שכבר הספיקה לזכות על התפקיד בגלובוס הזהב) והדוקו החדש של אלכס גיבני על הטניסאי בוריס בקר.