אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב (ד') בשעה 20:00, בשידור ישיר של העצרת הממלכתית השנתית מ"יד ושם" שבירושלים. כנהוג, במהלך הערב וביום שלמחרת ישודרו סרטים ותוכניות שיספרו את סיפורי השואה מזוויות שונות, והערוצים המסחריים ישדרו ללא פרסומות. הנה כמה תכנים מערוצים נבחרים:
5 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "סבוטאז'"
מתוך הסרט "סבוטאז'"
מתוך הסרט "סבוטאז'"
(באדיבות כאן)

כאן

21:00, "סבוטאז'": דוקומנטרי. סיפורה של מחתרת האסירות באושוויץ, שהבריחו אבק שריפה מהמפעל הנאצי עבור מרד. ארבע מהן נתפסו ונתלו, אנה ששרדה מספרת את הסיפור בעזרת היומן שלה שמלווה באנימציה ועדויות נוספות.
22:27, "בכינו בלי דמעות": דוקומנטרי. עדויותיהם של שישה ניצולים שהגיעו לאושוויץ ב-1993, כדי לספר בעברית על תפקידם כעבדים במתקני ההרג ההמוני.
5 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "סבוטאז'"
מתוך הסרט "סבוטאז'"
מתוך הסרט "סבוטאז'"
(באדיבות כאן)

קשת

21:30, "זיכרון בסלון": ניצולי השואה מיכאל כהן גלעד ושמעון גרינהויז יספרו את סיפורם בשיחה עם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, רותי ברודו, מוקי, אופירה אסייג, יאיר שרקי ופרופסור יורם יובל.
22:15, טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה מבית העם בירושלים: בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות רוני דלומי, שירי מימון, עילי בוטנר וילדי החוץ, אריק סיני, קובי אפללו והלהקות הצבאיות.

רשת

21:25, "אהבה זאת לא הייתה": דוקומנטרי. הסרט מספר על הלנה, יהודייה שנלקחה לאושוויץ, שם התאהב בה קצין נאצי, כשהאהבה האסורה נמשכה עד לשחרור המחנה מידי הגרמנים. אחרי 30 שנה היא קיבלה מכתב שטלטל את עולמה והציב אותה בפני דילמה מוסרית קשה. במאית: מיה צרפתי.
5 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "אהבה זו לא היתה"
מתוך הסרט "אהבה זו לא היתה"
מתוך הסרט "אהבה זאת לא הייתה"
(רונית פורת)

ערוץ 14

21:15: תוכנית מיוחדת ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, בהנחיית אראל סג"ל.

yes

21:00, "לצדק אין תפוגה", yes דוקו: פריץ באואר היה משפטן יהודי שמילא תפקיד משמעותי באיתורו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן. כשבאואר שימש בתפקיד התובע הכללי במדינת הסן שבגרמניה, הוא רצה לטהר את מערכת המשפט משאריות חקיקת הנאצים, וקבע כי יעמדו לדין גם אלה ששימשו כגלגלי השיניים הקטנים בפשעים הנאצים. הסרט יוצא למסע בעקבות המורשת של באואר, ובו מובאות עדויות של ניצולי מחנות הריכוז לצד ראיונות עם משפטנים גרמנים.
21:00, "נבגדים", yes דרמה: סרט דרמה על תיאור הפלישה הנאצית לנורווגיה מנקודת מבטה של משפחת בראודה, שמועמסת על ספינת צבא גרמניה ועושה את דרכה למחנה ההשמדה באושוויץ.
5 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "לצדק אין תפוגה"
מתוך הסרט "לצדק אין תפוגה"
מתוך הסרט "לצדק אין תפוגה"
21:30, "דוח אושוויץ", yes אקשן: שני יהודים סלובקים מצליחים כנגד כל הסיכויים לברוח מאושוויץ ומנסים לחשוף בפני העולם את הזוועות שהתרחשו בו, רק כדי להיתקל בהתעלמות ובהכחשה.
בנוסף, תיפתח ספרייה מיוחדת ב-VOD שתאפשר צפייה בחינם בסרטים רבים כמו "רשימת שינדלר", "הזייפנים", "אידה" ועוד.

HOT8

21:15, "המסע של ירדנה": ירדנה ארזי במסע אישי בעקבות אמה ובנות משפחתה שהצילו יהודים בתקופת השואה. בימוי: איילת הלר.
22:15, "השיבה לברלין": אחרי מות אביו, חוזר בובי למולדתו שבאנגליה ומוצא מזוודה ישנה עם מסמכים, מכתבים ותמונות שמתעדות את סיפור משפחתו שנספתה בשואה - סיפור שאביו הסתיר ממנו.
בנוסף ישודרו בערוצים תוכניות וסרטים בשידור חוזר כמו "שינדלר: הסיפור האמיתי", "אושוויץ בצבע" ועוד.
5 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "המסע של ירדנה"
מתוך הסרט "המסע של ירדנה"
מתוך הסרט "המסע של ירדנה"

סלקום tv

בשנה השלישית ברציפות יעלה בסלקום tv ערוץ עדויות ניצולים, בשיתוף עם ארגון "יד ושם". העדויות ישודרו בערוץ לאורך כל שעות היממה, והוא יישאר באוויר עד לערב יום הזיכרון. כמו כן, יוקרנו ב-VOD סרטים לזכר השואה כמו "הזייפנים", "הבן של שאול" ו"אשתו של שומר גן החיות".

פרטנר

ישודרו סרטים לזכר השואה בהם "הפסנתרן", "רשימת שינדלר" ו"ממזרים חסרי כבוד".

i24NEWS

בערוץ יועבר הטקס הממלכתי ביד ושם עם דיבוב לאנגלית ולצרפתית, באפיקים 34 ו-144 בהוט.