ג'ניפר אניסטון המזוהה עם דמותה של רייצ'ל גרין מהסיטקום הפופולרי "חברים", ושמככבת בימים אלו בסרט "תעלומת רצח 2" בנטפליקס, התראיינה לסוכנות הידיעות AFP ודיברה על השינויים שחלו בקומדיה מאז ששודרה הסדרה לראשונה. "הקומדיה התפתחה, זה די מסובך להיות מצחיק בימים אלה", אמרה.
2 צפייה בגלריה
ג'ניפר אניסטון
ג'ניפר אניסטון
ג'ניפר אניסטון
(צילום: AP)
"זה מסובך כי צריך להיות מאוד זהיר וזה נורא מקשה על קומיקאים כי היופי בקומדיה הוא לצחוק על עצמנו ועל החיים שלנו", השחקנית הסבירה. "(בעבר) היה אפשר לצחוק על גזענים - וזה היה קורע, וזה גם איפשר להראות לאנשים כמה זה מגוחך. עכשיו אסור לנו לעשות את זה".
אניסטון הוסיפה וחידדה כי "יש דור שלם של אנשים, של ילדים, שחוזרים לפרקים של 'חברים' וחושבים שהם פוגעניים. היו דברים שבכלל לא התכוונו אליהם, והיו כאלו שהיינו צריכים לחשוב על זה, אבל אני לא חושבת שהייתה רגישות כמו שיש עכשיו. כולם צריכים לצחוק! העולם זקוק להומור. אנחנו לא יכולים לקחת את עצמנו יותר מדי ברצינות, בעיקר בארצות הברית כשכולם מפולגים מאוד", היא סיכמה.
הדברים באים בצל הביקורת שעלתה בשנים האחרונות כלפי הסדרה על היעדר הגיון שלה עם קאסט שכולו לבן. גורמים שונים בהפקה התבטאו כבר בעבר בנושא. ליסה קודרו למשל ציינה בריאיון לאתר Daily Beast בשנה שעברה כי אם התוכנית תזכה לריבוט "זה לא יהיה קאסט לבן לגמרי", וניסתה לנמק את היעדר הגיוון בכך שהיוצרים - דייוויד קריין ומרתה קאופמן - כתבו מהחוויות שהם הכירו, ובהתחשב ברקע שלהם - אין להם זכות לספר את סיפורים של אנשים לא לבנים.
2 צפייה בגלריה
מימין: ליסה קודרו, ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס ולורה דרןקורטני קוקס
מימין: ליסה קודרו, ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס ולורה דרןקורטני קוקס
ליסה קודרו
(Leon Bennet, Getty Images)
ביוני האחרון קאופמן עצמה אף החליטה לתרום ארבעה מיליון דולר ליצירת מלגה באוניברסיטת ברנדייס עבור סטודנטים לתרבת אפריקנית ואפרו-אמריקנית. בהצהרה שפרסמה בזמנו שיתפה כי "לקח לי הרבה זמן להבין איך הפנמתי גזענות סיסטמתית. אני עובדת קשה בשביל להפוך לבת ברית נגד גזענות".