הזמר והשחקן ליאור ייני, שהתפרסם בשנות ה-60 וה-70 בזכות השירים "בואי לאילת" ו"אגדה יפנית" והסרט "לאן נעלם דניאל וקס?", הלך לעולמו היום (שבת) בבית החולים בגיל 84. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, ביניהם קפטן מכבי תל אביב בכדורגל, שרן ייני.
2 צפייה בגלריה
ליאור ייני
ליאור ייני
ליאור ייני
(צילום: רם ברמן, ויקיפדיה)
ייני נולד בקיבוץ אפיקים והתחיל את הקריירה שלו בתחילת שנות ה-60 בתיאטרון הקאמרי, אך פרסומו האמיתי הגיע כשהצטרף ללהקת התרנגולים בהנהגתה של נעמי פולני, שלימים תהפוך לאשתו הראשונה ואם שני ילדיו הראשונים, יותם ואיה. בתרנגולים הופיע לצד גברי בנאי, שייקה לוי, ישראל פוליאקוב ועוד.
לקראת סוף שנות ה-60 החל להשתתף בסרטי קולנוע, ביניהם "סיירים" של מיכה שגריר. ב-1968 השתתף במחזמר "איי לייק מייק" בתפקיד הראשי בתיאטרון גיורא גודיק, בו שר את "מה צריך בסך הכל בן אדם" ואת "שיר הטרמפ".
שנה לאחר מכן השתתף ייני במופע שירי המחאה הרוסיים "הלוך הלכה החבריא" שתרגם יעקב שבתאי, וגם בסרט הביוגרפי "42:6" של דוד פרלוב על דוד בן גוריון. ב-1970 יצא "תודה רבה", אלבומו הראשון של ייני שכלל את השירים "שיר הפרטיזנים", "ביום קיץ" ו"בואי לאילת", שהפך ללהיטו הגדול ביותר.
בשנת 1972 גילם את בני בסרטו של אברהם הפנר, "לאן נעלם דניאל וקס?", ובו שר את שיר הנושא "אגדה יפנית" שכתב אהוד מנור והלחין אריאל זילבר. בשנות ה-70 המשיך להוציא אלבומים ואף עבר לצרפת למשך שנים אחדות. כשחזר לארץ בשנות ה-80 הכיר את רותי פולני, אחייניתה של נעמי, וב-1986 נולד בנם המשותף, שרן. במהלך אותה התקופה השתתף בהצגות תיאטרון, בהן "עלובי החיים" בתיאטרון הקאמרי. בשנת 1987 הלחין שיר בקדם האירוויזיון למיקי קם, "קזינו עולמי", שהגיע למקום השלישי.
ב-2003 הוציא ייני אלבום אוסף, שכלל שירים מאלבומו הראשון וכן שירים נוספים מהרפרטואר ארוך השנים שלו.
2 צפייה בגלריה
ליאור ייני
ליאור ייני
ליאור ייני
(צילום: משה מילנר, לע"מ)
לפני כשנה ייני שיתף פעולה עם רוני ידידיה בפרויקט "שרים נתן אלתרמן" בביצוע השיר "ערב כזה". על עבודתו בפרויקט בגיל 83, סיפר לרז שכניק בריאיון ל"ידיעות אחרונות": "אני חושב שיצא ביצוע נחמד. טעם טוב בשירים עוד יש לי, מתברר", והוסיף: "זה נחמד לחזור לחיים לפעמים". בנו, שרן, סיפר באותו ריאיון כי הוא מאוד אוהב את השיר. "כיף להביט מהצד ולראות איך אבא זורח כשהוא עושה את מה שהוא אוהב. מאחל לו עוד הרבה פרויקטים מהסוג הזה, שעושים לו טוב וגם לאחרים".
כשנשאל בריאיון משנת 2014 לתוכנית "קול מן העבר" על החשש מפני הזיקנה, אמר: "אני חי את החיים, וכשאני אצטרך ללכת אני אלך בשקט גמור וזהו".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מסר בתגובה למותו של ייני: "הצטערתי לשמוע על מותו של הזמר והשחקן ליאור ייני, שהיה חבר בין השאר בלהקת התרנגולים. שולח תנחומים חמים למשפחה. יהי זכרו ברוך".