עדן גולן נציגת ישראל לאירוויזיון 2024 בשבדיה, התקשתה לעצום עין הלילה, אחרי שזכתה אמש (ג') בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא". "בקושי שעה וחצי הצלחתי, הייתי גמורה, היה יום לא פשוט", אמרה גולן בשיחה עם ynet אחרי הזכייה. "לא נראה לי שאני מעכלת עדיין", הוסיפה בהתרגשות.
3 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום: רגב זרקה)
גולן רק בת 20, נולדה בכפר סבא, עברה לרוסיה בשליחות עם ההורים וחזרה ארצה רק לפני שנתיים - הצליחה לגבור אמש על שתי הפיינליסטיות אור כהן ומיקה משה, ועל דור שמעון בדרך לכרטיס לאירוויזיון בשנה שבה ישראל נמצאת במלחמה והקולות לחרם עליה בתחרות לא פוסקים.
מה עבר לך ראש ברגע הזכייה? "אמרתי או מיי גאד! חלמתי, רציתי, עבדתי והצלחתי. זה מטורף. אני מתרגשת בטירוף".
את חושבת שאפשר לזכות? "אפשר. אני אעשה כל מאמץ בשביל זה, זו שנה יותר קשה ואי-אפשר לדעת מה יהיה. אני רוצה להאמין שהמוזיקה מייחדת אותנו. אולי כן יש סיכוי לזכות. לא משנה לאיזה מקום נגיע, ולאן נגיע, העובדה שאני אהיה שם ויש לי את הזכות לייצג את המדינה שלנו זה כבר הישג ענק".
לפוליטיקה תהיה משמעות? "אני רוצה להאמין בטוב. יהיה לי שם צוות ענק שיעזור לי, אני אעשה את הכול כדי שיהיה הכי טוב".
את תרצי לשיר שיר מלא בעברית? "בשביל האירוויזיון אני חושבת שהשיר ברובו צריך להיות באנגלית כדי שנוכל להעביר את המסר בצורה ברורה וחדה - אבל כן צריך להכניס כמה משפטים חזקים בעברית כי זו השפה שלנו, וצריך שישמעו אותה".
אמרת שאת רוצה להיות מעורבת בכתיבת השיר. איזה מסר את רוצה להעביר? "כן, אני רוצה להיות מעורבת בכתיבת השיר. אני כותבת מפיקה ומלחינה, ואני מרגישה שאני יכולה לתרום חלק ממני, מהסיפור, גם שלנו כמדינה. זה חשוב להיות חלק מהשיר שייצג את המדינה, אני אעשה את כל מה שאני יכולה כדי שזה יקרה".
3 צפייה בגלריה
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
"לא קיבלתי צו וגיוס, מתי שזה יגיע אני אתייצב". עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
(צילום: שי פרנקו)
מאז זכייתה אמש נשמעו קולות ברשתות החברתיות שהלינו על כך שגולן, שטרם התגייסה לצבא על אף גילה תייצג את ישראל באירוויזיון. "בגלל שלא חייתי פה לא קיבלתי צו גיוס. לפי החוק, לתושב חוזר יש שנה או יותר עד שיתייצב. אני לא קיבלתי צו וגיוס, מתי שזה יגיע אני אתייצב".
הזוכה מספרת כי החלום שלה להפוך לזמרת חצה גם את הגבולות של ישראל. כשחיה ברוסיה, היא השתתפה בגרסה הרוסית של "דה וויס" לילדים, גם שם הגיעה לגמר, ואף ניסתה את מזלה בתחרות קדם האירוויזיון לילדים ברוסיה. "לא היה לי חלום לייצג את רוסיה באירוויזיון", היא אומרת, "זה משהו שפשוט קרה".
כשניסתה לפתח שם קריירה מוזיקלית, היא נתקלה בקשיים - לא פחות בגלל שמה הישראלי. "היה מאוד קשה, הייתי אאוט-סיידרית. אמרו לי בתעשייה ברוסיה שעם השם הזה אני לא אצליח, שזה יותר מדי ישראלי ושאנשים לא יקבלו את זה".
3 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
"אני באה לעשות את המקסימום שלי כדי לייצג את המדינה בגאווה". עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום מסך, באדיבות קשת)
כששבה לארץ גולן השתתפה בתוכנית "רואים את הקול" - ולאחר מכן הגיעה גם ל"הכוכב הבא לאירוויזיון", שם הייתה הזמרת הראשונה בתולדות התוכנית שזכתה לתמיכה של 100 אחוזים מהקהל. בהמשך כידוע - זכתה במקום הראשון: "אני רוצה להיות זמרת מגיל תשע, תמיד רציתי לכבוש את ישראל ולעשות טוב לאנשים שלנו. אני מאמינה בטוב. אני באה לעשות את המקסימום שלי כדי לייצג את המדינה בגאווה".