"שיה בת החודש לא אכלה 27 שעות. בכל פעם שבכתה - המחבלים ירו על הבית שהסתתרנו בו": עדותה המטלטלת של הזמרת שי-לי עטרי, שהסתתרה במשך 27 שעות עם בתה שיה בת החודש בכפר עזה, מעידה על הזוועות ומתקפת הטרור הרצחנית.
3 צפייה בגלריה
שי לי עטרי
שי לי עטרי
שי-לי עטרי
(צילום: יובל חן)
"בשש וחצי בבוקר החלו פיצוצים ונשמעו קולות ירי. עד מהרה הבנו שאלו לא פיצוצים רגילים, ובקבוצות הווטסאפ שלנו הבנו שיש חדירת מחבלים. סגרנו את הממ"ד והתחלנו לשמוע קולות וצעקות בערבית. שמענו את המחבלים מחוץ לבית שלנו, אז בעלי ואני עברנו למוד שקט ודיברנו בפנטומימה. סיכמנו בינינו בתנועות שאם המחבלים יכנסו - הוא יחזיק את הדלת ואני אברח עם שיה, התינוקת שלנו בת החודש.
"הם התחילו לפתוח את החלון של הממ"ד ויד של מחבל נכנסה והתחילו לדחוף את הברזל של החלון. יהב החזיק את החלון ואני ברחתי החוצה מהדלת של הממ"ד כששיה על הידיים שלי. היא ישנה בזמן הזה ולא התעוררה. התחלתי לרוץ וחיפשתי להיכנס לבית של שכנים, דפקתי ולא הייתה תשובה. התחבאתי בשיחים ואחר כך מאחורי דלתות. שמעתי אותם מתקרבים שוב ונכנסתי למחסן של שכן. היריות המשיכו ושמתי מעלינו אדניות, ולהגנה עצמית לקחתי פטיש ואזמל.
3 צפייה בגלריה
יהב וינר
יהב וינר
יהב וינר, בעלה של שי-לי עטרי
"אבל אז שיה התחילה לבכות והם התקרבו לכיווננו. כל בכי של שיה היה ממש כמו טרף בשבילם. הם שמעו אותה בוכה והחלו להתקרב. ברחתי החוצה ודפקתי בדלת של שכנים שראו אותי בזכות המצלמות. נכנסתי איתם לממ"ד יחד עם שלושת ילדיהם".
עטרי מתארת את אותם רגעים כשהיא שרויה בתחושת חוסר אונים קשה - אינה יודעת מה עלה בגורל בעלה יהב, וכשבממ"ד של המשפחה שהצילה אותה אין להם מה לאכול. "היה לנו חלב חמוץ ומים, והתחלקנו בזה כולנו. הבת שלי בקושי הסכימה לאכול את זה, אבל זה מה שהיה לנו כי לא הצלחתי להניק. במקום מוצץ - נתתי לה את האצבע שלי".
עוד היא מספרת שהרגע הראשון שבו הרשתה לעצמה להתפרק היה כשהם חולצו מהממ"ד, אחרי שכוחות הביטחון טיהרו את השטח. "ניסיתי לחשוב איפה בעלי והתחלתי להרגיש אשמה שלא אמרתי לו לבוא איתי", היא משתפת ומוסיפה, "אני לא יודעת איפה הוא, אני מבקשת את עזרתכם. הגופה שלו לא נמצאה בבית והוא לא בבתי החולים. האבסורד הוא שאני מקווה שהוא חטוף".
3 צפייה בגלריה
יהב וינר
יהב וינר
יהב וינר, בעלה של שי-לי עטרי
כשהגיעה לבית החולים, בתה של עטרי הייתה במצב לא טוב עקב שאיפת העשן. "המחבלים שרפו בתים והעשן נכנס לממ"ד וכולנו שאפנו את זה. חששתי ששיה נפגעה גם מהריצה שלי כי טלטלתי אותה, אבל היא בסדר. המצב שלה מתייצב".
הזמרת, שחתומה בעצמה על ביצוע השיר "אצלנו בגן" שכתב והלחין יפתי (יפתח קרזנר) אחרי צוק איתן, והיא גם אחיינתה של גלי עטרי, נמצאת כעת בבית החולים ומחכה לבשורות מבעלה. "אם בעלי יחזור בחיים וירצה לגור בעוטף - אני אעשה את זה. גם אם הוא ירצה לגור בגיהינום אני אלך אחריו. העיקר שיהיה בחיים".