בוקר טוב, טרובדורים שאננים שכמוכם. בדיוק בזמן לפתיחת שנת הלימודים הסתיימה אמש (ג') עונת הקיץ-אבל-לא-בדיוק-VIP של "האח הגדול". העונה שבסיומה הבנו על עצמנו משהו חשוב, הבנו מי אנחנו. אנחנו הצופים האנוסים בקמפיין החזרה הארוך ביותר בעולם של אורן חזן לחיים הציבוריים, כלומר לפוליטיקה, כלומר לג'ובים ולכיסוי התקשורתי ולפרובוקציות וההתנגחויות וכל מה שעושה את אורן חזן אדם מאושר ולנו להקיא קצת בפה. כן, אורן חזן רוצה לחזור לפוליטיקה והוא רוצה לעשות את זה ממרום המקפצה שמספקת לו תוכנית ריאליטי בפריים-טיים. כמה עצוב הוא יהיה כשהוא יגלה שהרייטינג הממוצע של העונה הזאת גירד בקושי את ה-12 אחוז והמקפצה שממנה הוא תכנן להטיל את מימיו לא גבוהה כמו ששיער?
אורן חזן יצא מבית "האח הגדול" כשאת חשבון הבנק שלו מרפדים הסכום שקיבל על ההשתתפות בעונה ועוד רבע מיליון שקלים על הזכייה, והמצביעים של אורן חזן נשבעים לנו שהוא שווה כל שקל, שהוא "עשה את העונה". במבט מפוכח לאחור אני לא בטוחה שהטייטל הזה מחמיא כמו שהם אולי סבורים. בעונה שהייתה מבדרת פחות מפורום של מתנגדי חיסונים, מרגשת פחות מהמתנה על הקו למענה אנושי ברשות המיסים ומפתה פחות מפרומושן מאלי אקספרס, כנראה שהכישרון של אורן חזן לא הספיק כדי להעלות את העונה אל מעבר לרף המינימלי המצדיק צפייה.
2 צפייה בגלריה
מתוך גמר "האח הגדול" 2021
מתוך גמר "האח הגדול" 2021
מתוך גמר "האח הגדול" 2021
(צילום: משה מזרחי)
מה גם שההפתעה שחזן הבטיח לספק לנו בגמר, והתבררה כעוד אקט נרקיסיסטי מוריד - קבלו אותי! אני חוזר! - מקזזת בבת אחת את כל ההישג שלו לכאורה כשהצליח להתחבב על הקהל. היינו בסך הכול הצופים במחזה מודע לעצמו שנועד להביא אותו לרגע הזה, ואת הקופון הזה הוא ינסה לפדות מן הסתם בפריימריז בליכוד. ואנחנו חשבנו שפשוט רצית להיות נחמד אלינו כי אכפת לך. כלומר, בגלל ששילמו לך.
רק לשם הבהרה: לא תיעבתי את אורן חזן בעונה הזאת של "האח הגדול". בטח לא יותר משתיעבתי את העונה כולה. אורן היה חכם, רהוט, כשהוא לא הטריל הוא אפילו היה משעשע. אלוהים יודע שהעדפתי לצפות בו מאשר במירי מייבבת. אבל העונה הזאת אכן הייתה תמונת מראה של הזוכה שלה. חזן הצטיין בעיקר בחזית אחת, הוא חרחר ריבים ושינע פרובוקציות ועשה את זה במיומנות אכזרית, ובהתאמה העונה הזאת הצטיינה בעיקר בזה: ריבים וחיכוכים. דיירים מעניינים שהיו יכולים לספק קווי עלילה קצת יותר מגוונים נדחקו הצידה לטובת עוד ריקוד תרנגולים של אורן חזן עם דייר תורן. העריכה כולה הושקעה במניה אחת, וכשהגיע הזמן לפתח חזיתות נוספות כדי להרחיב את היריעה קיבלו פלסטרים נואשים בצורת סחטנות דמעות מעליבה.
2 צפייה בגלריה
מתוך גמר "האח הגדול" 2021
מתוך גמר "האח הגדול" 2021
מתוך גמר "האח הגדול" 2021
(צילום: משה מזרחי)
הבחירה העריכתית לרמוס את העונה הזאת היא לגיטימית כמו כל בחירה אחרת בטלוויזיה מסחרית. בסופו של דבר, הכסף הוא שמשחק תפקיד מכריע. אבל יש שופטים בירושלים והם יושבים עם האצבע על השלט. עם הבעיה האישית שלי בנוגע לכובד המשקל שהונח על חזן במהלך העונה אני אתמודד באמצעים המקובלים - אאוורר את ארסנל הקללות שלי לשעה קלה ואשכח ממנה. אין לי בעיה עם אורן חזן בריאליטי, הוא יכול להישאר שם כמה שהוא רוצה. אין לי גם דרך לדעת איך הייתה נראית העונה הזאת בלעדיו, אבל אני בהחלט יודעת איך נראים החיים הפוליטיים בלעדיו, ויסלח לי האל, הם עדיפים בעיניי בכל הרמות. נראה לי שהעובדה שהפסדנו בקרב על אחד הפורמטים האהובים שהיו פה היא עונש מספיק עוצמתי. סליחה מראש על הערבוב הלא בריא והמייאש בין המציאות לאסקפיזם. הלוואי ורשת יקחו כמה גלונים של אקונומיקה וישפכו על כל נווה אילן כדי שנוכל להתחיל את העונה הבאה מנקודת ההתחלה. הצלחות לכולם.