"הפעם הראשונה שראיתי אותה הייתה בינואר 1988, בשבועון הגרמני 'שטרן'. חשבתי לעצמי - זאת אישה יפהפייה. לא ידעתי מי היא. היא לבשה איזו שמלת רשת שקופה, ואפשר היה ממש לראות דרכה. אחרי כמה חודשים ראיתי שוב תמונה שלה על שער מגזין פורנו. זיהיתי שזו אותה אישה, וכשהבטתי בתצלומים שבפנים - הבנתי שזו אחת האמניות הכי גדולות שחיות היום. היא הציגה את עצמה ללא שמץ של בושה או אשמה. זה הקנה לה מקום בממלכת הנצח".
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
כבר מילדותה הרגישה שונה. צ'יצ'ולינה
(צילום: AP)
כך תיאר ג'ף קונס, האמן האמריקאי הנודע והשערורייתי שמציג בימים אלה תערוכה ראשונה בישראל, את המפגש הראשון שלו עם צ'יצ'ולינה, כוכבת הפורנו הגדולה באיטליה שהפכה למוזה שלו, ולימים גם לאשתו ולאם בנו. באותו ריאיון ל"ואניטי פייר" ב-1991, כשתיאר אותה כאישה שאינה מסתירה דבר - הוא צדק ביותר ממובן אחד. משנות ה-70, כשהפכה לשם מוכר בכל בית עם חשיפת שדה בשידור חי בטלוויזיה האיטלקית, דרך נישואיה הקצרים וגירושיה המכוערים מקונס ועד כניסתה המפתיעה לפוליטיקה כחברת פרלמנט - בכל השלבים השונים שעברה בחייה, צ'יצ'ולינה נותרה נאמנה לעצמה והלכה אחר ליבה. ואולי גם אחר כמה איברים אחרים.

"הייתה לי מערכת יחסים מאוד לא רגילה עם מין מאז שהייתי ילדה"

כבר מגיל צעיר ידעה אילונה סטלר לומר כי היא שונה מרוב חברותיה לכיתה. אילונה, שנולדה בנובמבר 1951 בחלקה העני של בודפשט לאם מיילדת ואב שנטש אותן כעבור זמן קצר, הבחינה במהרה כי המראה החיצוני שלה מושך תשומת לב רבה מהסובבים. עבודות הדוגמנות שהעניקו לה פרנסה כבר בגיל 13 גם אישרו את שחשבה, אבל הדמיון הפליג רחוק יותר - ולא למחוזות המקובלים עבור נערה בתחילת גיל ההתבגרות.
בשנות ה-60 המאוחרות, כשארצות הברית ולונדון נסחפו אחר מחאות חברתיות ופמיניסטיות הפגינו למען השחרור המיני, בהונגריה הקומוניסטית גברה תחושת הדיכוי והשמרנות בעקבות הצטרפותה לגוש הסובייטי. אך סטלר המתבגרת הייתה נחושה לחקור לעומק את מיניותה. "הייתה לי מערכת יחסים מאוד לא רגילה עם מין מאז שהייתי ילדה. הייתי סקרנית לגבי זה, נהניתי מזה וזה גרם לי להרגיש מלאת עוצמה", סיפרה ב-2007 בריאיון.
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
השירות החשאי התעניין בה. צ'יצ'ולינה
(צילום: AP)
לקראת סיום לימודי התיכון, סטלר החלה לעבוד כמלצרית במלון יוקרתי בבודפשט. עשורים לאחר מכן, חשפה כי באותה העת פנה אליה השירות החשאי וביקש ממנה לפתות דיפלומטים ממדינות זרות ששהו במלון, ולהשיג מודיעין עבור הרשויות בהונגריה. "יום אחד ניגשו אליי שלושה גברים לבושים היטב, ושאלו אם אני רוצה להרוויח עוד כסף, וכשאמרתי כן - הם אמרו לי מה עליי לעשות". על אף שהייתה בסך הכל נערה צעירה, סטלר - בעלת השיער הבלונדיני הגולש והעיניים התכולות - ראתה במשימה גם הזדמנות לבחון את השפעתה על גברים. "נקראתי 'הסוכנת קטיצאבוגר' (פרת משה רבנו, בהונגרית) - מרגלת ו'אשת ניחומים' של אנשי עסקים ערבים ופוליטיקאים אמריקנים. הייתי צריכה להיכנס אליהם לחדרים, לגרום להם לדבר ואז לצלם את המסמכים שמצאתי בתיקים שלהם".
במלון היא גם הכירה את בעלה הראשון, סלווטורה מרטיני, סוכן נסיעות מבוגר מאיטליה. השניים התחתנו ועברו לרומא תוך זמן קצר, שם היא החלה לפתח קריירה כדוגמנית ושחקנית מתחילה. לא עבר זמן רב עד שהנישואים התפרקו, אך השמועות גרסו כי מלכתחילה נועדו למטרות הגירה בלבד. סטלר הגיעה למדינה החדשה חדורת מטרה והחלה לעבוד כדוגמנית בפרסומות למותגים איטלקיים מובילים, אולם הכל התהפך ב-1973, כשפגשה את הגבר ששינה לחלוטין את מהלך חייה: ריקרדו סקיקי.
"הוא היה ילד בלי אגורה בכיס, עם מכונית פג'ו מפורקת שלפעמים נאלצתי לדחוף כדי שתיסע", סיפרה סטלר על סקיקי, שחקן פורנו שנזרק מהתיכון כי הציץ לשירותי הבנות. כשהכירו עבד כצלם שחיפש את דרכו בתעשייה. השניים התחברו והחליטו לצאת למסע משותף ברחבי איטליה, שבזמנו נשלטה על ידי הדמוקרטיה השמרנית והושפעה רבות מאנשי דת.
10 צפייה בגלריה
ריקרדו סקיקי וצ'יצ'ולינה
ריקרדו סקיקי וצ'יצ'ולינה
ריקרדו סקיקי וצ'יצ'ולינה
(צילום: Stefano Montesi - Corbis/GettyimagesIL)
ב-1973 הם קיבלו את ההזדמנות הראשונה שלהם - תוכנית רדיו לילית משותפת שנקראה Voulez-vous coucher avec moi? ("האם אתה רוצה לשכב איתי?"). כפי שמרמז השם, סטלר וסקיקי עסקו בעיקר במין - רעיון מהפכני למדי לאותה התקופה, ושוחחו על כך עם מאזינים שעלו לשידור. עבור התוכנית היא בחרה גם לאמץ כינוי חדש, "צ'יצ'ולינה" - "שמנמנה" או "כיפית להתכרבלות" באיטלקית. כך, במעשה די אקראי וחסר מחשבה לכאורה, נולדה אחת הדמויות המפורסמות ביותר באיטליה.
באותן שנים נהגו השניים לאתגר את האיטלקים עם דברים שנחשבו לטאבו מוחלט. הם פרסמו תמונות סקסיות של סטלר, והשתמשו בדמות החדשה של צ'יצ'ולינה כדי להרעיד את המדינה, כשהייתה לאישה הראשונה שהופיעה בעירום מלא במקום ציבורי באיטליה (דיסקוטק) וחשפה את שדיה בשידור חי של התוכנית C'era due Volte בסוף שנות ה-70 - צעד שביסס את מעמדה כאישה הפרובוקטיבית ביותר במדינה.
לאחר עשור של גילום תפקידים זניחים בסרטים, נדמה היה שסטלר רואה במעבר לסרטי פורנו צעד טבעי לחלוטין. היא החלה לככב בפורנו רך, עד שב-1983 ייסדה עם סקיקי את Diva Futura, חברת הפקות של סרטים אירוטיים. באותה השנה היא גם השתתפה בסרט הפורנו הקשה הראשון שלה. "להצטלם לפורנו הייתה עבודה טובה, ואני לא פוחדת לומר שפעמים רבות נהניתי על הסט", אמרה לאחרונה בריאיון. "מאז שהייתי נערה מתבגרת הבנתי שאני כל כך סקסית - שכל גבר ירצה אותי מיד. בלי סנטימנט, רק מתוך חשק מיני. אני לא מתחרטת על כלום. הדמות של צ'יצ'ולינה - בין אם כשהיא תמימה או זדונית - לא הייתה משחק. זה היה אמיתי עבורי. הייתי נערה ספונטנית שאהבה לעשות סקס, להשוויץ בארוטיקה, לזעזע את המצטנעים… אהבתי לעשות הצגות, לרגש אנשים, לגרום להם לחייך".
אחד מרגעי השיא בקריירת הפורנו של צ'יצ'ולינה נרשם ב-1987, כשהשתתפה ב"עלייתה ונפילתה של הקיסרית הרומית" - סרט שביים סקיקי, אליו לוהק גם שחקן הפורנו האמריקני המצליח ג'ון הולמס. עם הגעתו, שיתף הולמס את אנשי הצוות כי הוא חולה בסרטן, אך רק לאחר הצילומים נחשף כי הוא חולה איידס מזה שנה והסתיר זאת מאנשי ההפקה והפרטנריות שלצידו, בהם צ'יצ'ולינה. החדשות חוללו סערה בתעשיית הפורנו וכוכבות הסרט נאלצו לעבור בדיקות איידס. למזלן, תוצאותיהן יצאו שליליות, אך הולמס הלך לעולמו שנה לאחר מכן, כשהוא בן 43.

מכוכבת פורנו ליקירת הפרלמנט

כשבהלת האיידס שככה, סטלר מצאה את עצמה במפגש מחודש עם פוליטיקאים, אך הפעם לא כסוכנת סמויה - אלא כמתחרה מפתיעה. טבילת האש הפוליטית שלה התרחשה כבר ב-1979, כשהוצגה כמועמדת לפרלמנט האיטלקי על ידי ליסטה דל סולה, המפלגה הירוקה הראשונה באיטליה. אך עם כישלונם החרוץ, בחרה צ'יצ'ולינה לשוב לעסקי השעשועים ולהשקיע את מיטב מרצה בתחזוק המותג שבנתה עם סקיקי. ב-1985 היא קיבלה הזדמנות שנייה - והפעם זה השתלם לה לגמרי.
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
הצטרפה לכוחות האנטי קומוניסטיים. צ'יצ'ולינה
(צילום: AP)
במהלך יחצ"ני מבריק שעורר פליאה אך גם עניין בקרב רבים, המפלגה הרדיקלית אימצה את צ'יצ'ולינה - שחקנית פורנו חסרת מעצורים - ותחת חסותם היא ערכה קמפיינים למען זכויות אדם ונגד אנרגיה גרעינית. זה, כמובן, לא מנע ממנה להגיע לפרלמנט לבושה בשמלות ורודות, עם כתר לראשה ודובי פרוותי בידיה, כשבאגביות היא גם חושפת את החזה שלה מול הצלמים הנדהמים. הפרובוקציות עבדו ועל אף שהוצבה במקום נמוך יחסית ברשימה הרדיקלית לבחירות 1987, היא זכתה ל-20,000 הצבעות, שנייה רק למנהיג המפלגה מארקו פאנלה. בזכותם היא נכנסה לפרלמנט, וחשוב מכך, לדפי ההיסטוריה.
כמו צ'יצ'ולינה עצמה, המפלגה הרדיקלית הייתה תוצר של שנות ה-60, וביטאה את המחאה נגד ערכי המפלגה הקומוניסטית המתחרה והאחיזה הסמויה של הכנסייה הקתולית במדינה. הם תמכו בכל מה שהכנסייה התנגדה לו: הפלות, אמצעי מניעה, סמים, גירושים וגם פורנוגרפיה. כשמלחמת המפרץ הייתה בפתח, צ'יצ'ולינה - שהבינה שעם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה - אפילו הציעה לקיים יחסי מין עם המנהיג העיראקי סדאם חוסיין בתמורה לשלום באזור. כשהבינה כי אין מענה מצד העריץ, היא בחרה לנצל את זמנה בפרלמנט כדי להיאבק נגד הצנזורה ולמען חופש מיני - אפילו לאסירים בכלא.
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
הציעה מין לסדאם חוסיין תמורת שלום. צ'יצ'ולינה
(צילום: AP)
במקביל, צ'יצ'ולינה, שהייתה אז כבר בעשור הרביעי לחייה, מצאה את עצמה פורחת גם בזירה הרומנטית. ג'ף קונס האמריקני, מהאמנים המפורסמים בעולם, שכבר אז אהב פרובוקציה טובה כמעט כמוה, ביקש לקבוע איתה מספר ימי צילום. החזון היה בהשראת "הגירוש מגן עדן" של מסאצ'יו, כשהצילומים הם מעין פרסומות פיקטיביות לסרט פורנו. בדמיונו, סיפר קונס כי חלם להפוך את עצמו לכוכב פורנו לצד צ'יצ'ולינה, ולראות את דמויותיהם מרוחות בענק על שלטי חוצות, בפרסומות לתערוכה שלו.
10 צפייה בגלריה
ג'ף קונס וצ'יצ'ולינה
ג'ף קונס וצ'יצ'ולינה
ג'ף קונס וצ'יצ'ולינה
(צילום:Patrick PIEL/GettyimagesIL)
ככל שהשעות נקפו, היחסים המקצועיים הפכו למתוחים במיוחד, ולא במובן השלילי. "כשהתחלנו לערוך את המפגשים האלה היא החלה לפלרטט איתי, ולפני ששמתי לב - נכנסנו למערכת יחסים". הפנטזיה של קונס התגשמה מעבר לכל דמיון. חוץ מהזוגיות הטרייה עם סטלר, הוא השיק את Made in Heaven - אוסף ציורים, תצלומים ופסלי זכוכית המציגים את שניהם מקיימים יחסי מין במגוון תנוחות, שהימם את מבקרי האמנות.

צרות בגן עדן

הצלחתו המקצועית של קונס הייתה ביחס הפוך לזו של סטלר, שבתום כהונתה בפרלמנט האיטלקי לא נבחרה מחדש. לאחר זמן קצר, בני הזוג החליטו לעבור להתגורר יחד בניו יורק וב-1991 הם נישאו. בראיונות מאוחרים, סיפרה כי האופוריה של הצלחת התערוכה הביאה עמה גם מפלה, והשניים מצאו את עצמם בוהים בחשבון הבנק ומנסים לתכנן את המהלך הבא. סטלר תיארה את קונס כמי שמכלה את כל זמנו בצפייה בסרטונים, בזמן שהיא נאלצה לנהל שיחות עם הכלב שלהם.
שנה לאחר מכן נולד בנם הראשון, לודוויג, שהביא עמו הרבה אושר - אך לתקופה קצרה ביותר. עוד לפני שחגג שנתיים, קונס וסטלר החלו לדון בגירושים, ואז היא נקטה צעד לא צפוי. הכוכבת ארזה בסתר את דבריה, לקחה את בנם הפעוט וטסה בחזרה לאיטליה. זה היווה את יריית הפתיחה למאבק משמורת מכוער, שנמשך 14 שנים והסתיים רק במאי 2008.
כל אחד מהשניים דרש משמורת על הילד, אך בית המשפט בחר להעניק אותה לקונס וקבע כי סטלר "מתירנית מדי, ולא יכולה לשמש דוגמה", בניגוד לקונס, שהציג את עצמו כ"אב מלא חיבה ואחראי". בערעור שהוגש, פסק הדין שונה לחלוטין: המשמורת הועברה לסטלר ולקונס ניתנו זכויות ביקור - זכויות שלדברי עורכי דינו של האב היא מעולם לא כיבדה: "'לודוויג לא רוצה לראות אותך', היא הייתה אומרת לו, או 'עזוב אותי ואת לודוויג בשקט, בנינו יחד חיים חדשים'".
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
נחשבת עד היום לעריקה בארצות הברית. צ'יצ'ולינה
(צילום: Jacopo Raule/GettyimagesIL)
קונס טען שניסה להילחם, אך ללא הצלחה. הוא כינה את המעשה "חטיפה", וצו מעצר הונפק נגד הכוכבת על ידי בית המשפט העליון בניו יורק. "בית המשפט האירופי דרש את הסגרתה חזרה לארצות הברית, אך מערכת הצדק האיטלקית מעולם לא ביצעה את הכרעת הדין. בני ואני עברנו עוול נורא מאז שאמו התעקשה להסית אותו נגדי. היא הציבה כל כך הרבה מכשולים ומלכודות על מנת להרחיק אותי מהילד שלי, שכעת בלתי אפשרי מבחינתנו להיות בקשר", סיפר בריאיון. סטלר, שמוגדרת עד היום כעריקה ולא זכתה לחנינה מברק אובמה, לא נותרה חייבת, ותבעה אותו בסך 2.3 מיליון דולר, בטענה שמעולם לא שילם לה דמי מזונות.
בזמן שקונס המשיך להציג יצירות אמנות פופולריות בכל רחבי העולם, הקים משפחה חדשה עם האמנית ג'סטין ווילר, והביא עימה לעולם שישה ילדים, סטלר גידלה את בנה לבדה ובחרה להתמקד שוב בפוליטיקה. היא הקימה את מפלגת האהבה עם סקיקי וכוכבת הפורנו מואנה פוצי, ניסתה להשתלב בפרלמנט ההונגרי, הודיעה על כוונות לרוץ לראשות עיריית מילאנו וחידשה את הצעותיה לקיים יחסי מין עם סדאם חוסיין (2002) ואוסמה בן לאדן (2006) תמורת שלום.
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה ודודו טופז
צ'יצ'ולינה ודודו טופז
צ'יצ'ולינה ודודו טופז
(צילום: ענת מוסברג)
בין לבין, היא אף הספיקה להגיע לישראל, כשהביקור הזכור ביותר שלה היה ב-2001, אז התארחה בתוכניתו של דודו טופז, "הראשון בבידור". צ'יצ'ולינה ביצעה שיר על הבמה בשידור חי, הזמינה את המנחה להצטרף אליה, רקדה לצדו בחושניות ובסיום חשפה שד בפני הצופים. ההופעה הבוטה הובילה להגשת תלונה לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, והזכיינית קשת מיהרה להתנצל. לטענתה, הכוכבת הפרה סיכום מוקדם שנערך איתה לגבי הסייגים להופעתה בתוכנית, והתנהגותה בשידור הפתיעה והביכה אותם - וגם את טופז עצמו.

"עשיתי מה שעשיתי, ואני שמחה שעשיתי את זה"

ב-2011 סטלר חגגה את יום הולדתה ה-60, אך במקום מתנה היא קיבלה מאבק כלכלי נוסף, הפעם נגד הפרלמנט האיטלקי, כשנחשף שכתוצאה מחמש שנות עבודתה בפרלמנט היא זכאית לפנסיה חודשית בסך 3,100 אירו לחודש. סטלר סירבה להתרגש. "הרווחתי את זה ואני גאה בזה", אמרה בתגובה למצקצקים. השלטון, מנגד, בחר לקצץ את הפנסיה שלה ל-1,000 יורו בחודש. סטלר טענה כי הקיצוץ הזה "מנוגד לחוקה" והצהירה כי תחזור לפוליטיקה, ולו "כדי להראות איך הפוליטיקאים האלה מקצצים את הפנסיות של חברי פרלמנט לשעבר, בזמן שהם שומרים על השכר שלהם במלואו", כפי שאמרה בזמנו ל-Times.
זמן קצר לאחר מכן היא מילאה את הבטחתה כשייסדה את מפלגת הדמוקרטיה, הטבע והאהבה (DNA), עם מדיניות שכוללת לגליזציה של נישואים חד-מיניים, פתיחה מחדש של בתי בושת שנסגרו, שכר מינימום קבוע בחוק לצעירים, שיפורים ברשות השופטת וביטול זכויות היתר של המעמד הפוליטי העשיר. הרצון הטוב והמוטיבציה אומנם לא עזרו לה להתרומם, אך בשנה שעברה סטלר הודיעה כי היא לא מוותרת, ותנסה להתמודד שוב בבחירות של 2023. את העיסוק בפורנו, לדבריה, הותירה מאחור למען בנה, לודוויג. "הייתי צריכה לחסום את הגישה שלו לאתרי פורנו, כי אני לא רוצה להסתכן בכך שיראה סרטים של אמא שלו… סיפרתי לו שלאורך החיים שלי עשיתי הרבה דברים - מזמרת, לחברת פרלמנט וגם שחקנית פורנו - והוא לא שאל אותי על זה יותר".
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
מאמינה שמעולם לא הייתה נאהבת באמת. צ'יצ'ולינה כיום
(צילום: EPS)
בגיל 68, צ'יצ'ולינה חולמת על עתיד רגוע וצנוע בהרבה. "אני רוצה להיות רעיה שנשואה לאותו אדם מעל ל-30 שנה, עם המון ילדים ונכדים מסביב. במקום זה, אני אישה בודדה", הודתה בריאיון. היא אומנם לא מתחרטת על הדברים שעשתה, אך במבט לאחור, מבינה כי על אף התדמית של האישה החזקה שליוותה אותה - היא למעשה נפלה קורבן: "עשיתי מה שעשיתי, ואני שמחה שעשיתי את זה. אבל כל הגברים שהיו סביבי ניצלו את הטבע המיני שלי כדי להכניס אותי למיטה או להרוויח עליי כסף. כאילו חופש מיני רומז בהכרח על היעדר רצון לאהבה ורגישות. אבל אף אחד מעולם לא הבין את זה. אז אני לא מתחרטת על כלום - אבל אני כן מאמינה שמעולם לא נאהבתי באמת".
עם זאת, היא יודעת שבסופו של יום צ'יצ'ולינה חוללה שינוי בעולם, גם אם לא בדיוק באופן שקיוותה. "כשאני צופה בכל הנשים החצי-ערומות בשמונה בערב, אני חושבת לעצמי שזה מעולם לא היה קורה לולא היינו עושים שערוריות כאלה והיו מוקיעים אותנו לפני 30 שנה".
10 צפייה בגלריה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
צ'יצ'ולינה
(צילום: indeciso42, ויקיפדיה)