תפס את כולם. אחרי 25 שנים ארוכות, סדרת האנימה המצליחה "פוקימון" נפרדת מהגיבור שלה, אש קטצ'אם, ואיתו גם מחברו הטוב פיקאצ'ו. 11 הפרקים האחרונים בסדרה ישודרו החל מה-13 בינואר ביפן ויחתמו סאגה ארוכה, שהפכה לתופעה כלל עולמית.
2 צפייה בגלריה
אש ופיקאצ'ו מהסדרה "פוקימון"
אש ופיקאצ'ו מהסדרה "פוקימון"
הגיע הזמן להיפרד. אש ופיקאצ'ו מהסדרה "פוקימון"
(צילום: GettyImages)
למרות שזה סיום דרכם של אש ופיקאצ'ו, זה ממש לא סוף הסיפור - כשבמקביל הוכרזה סדרה חדשה, שבה אנו צפויים להכיר שני גיבורים חדשים.
"לאש ופיקאצ'ו היו המון מפגשים, קרבות, והרבה זמנים מרגשים ובלתי נשכחים", נאמר בטריילר שבישר על סיום הסדרה. "כל הרפתקה היא צעד נוסף במסע הארוך להפוך למאסטר פוקימון, חלום שלא מסתיים לעולם. ברחבי העולם חלום חדש והרפתקה חדשים הולכים להתחיל".
כבר 25 שנה, מאז שהתחילה סדרת האנימה הראשונה והמצליחה של המותג "פוקימון" - ואחריה שלל סדרות ההמשך שלה - חתר גיבורו המרכזי אש לעבר התואר המיוחל. במהלך הדרך נכשל לעיתים קרובות, למרות נוכחותו המתמדת של חברו פיקאצ'ו - והניצחון הראשון שלו בטורניר גדול התרחש רק ב-2019, בפרק ה-139 של סאגת "פוקימון: שמש וירח".
2 צפייה בגלריה
הגיבורים החדשים של "פוקימון"
הגיבורים החדשים של "פוקימון"
הגיבורים החדשים של "פוקימון"
(צילום מסך)
בחודש שעבר השלים את מטרתו עם זכייתו בתואר מאמן הפוקימונים הטוב בעולם. המאורע המשמח התרחש בפרק של סדרת האנימה Pokémon Ultimate Journeys: The Series.
שרה נטוצ'ני, שדיבבה את אש בגרסה באנגלית ב-17 השנים האחרונות, נפרדה מהדמות בטוויטר: "זו הייתה זכות מופלאה להיות הקול של אש באנגלית. לא משנה מה צופן הפרק האחרון במסע, הוא יחיה לנצח בליבם של דורות רבים. לחיי התחלות חדשות".
מותג "פוקימון", שהחל את דרכו בשני משחקי גיים-בוי שיצאו ב-1996, הפך מאז לזיכיון המדיה המכניס ביותר אי פעם, עם שווי של כ-100 מיליארד דולר. לסדרות האנימה (אנימציה יפנית) של המותג ישנו חלק מהותי בהצלחה הגלובלית שלו. בין היתר, סדרות האנימציה של "פוקימון" נחשבות כבעלות השפעה ישירה על הפופולריות הגוברת של תכני אנימה בתרבות המערבית, במהלך 20 השנים האחרונות.