משרד התרבות הודיע היום (ה') כי אושר המתווה של שר התרבות מיקי זוהר לתמיכה בגופי התרבות בשל המלחמה.
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: יואב דודקוביץ')
על פי הודעת משרד התרבות, למוסדות התרבות יוזרמו 90 מיליון שקלים - כשחלק ניכר יועבר לספקים שהועסקו בגופי התרבות, כולל העובדים העצמאיים.
ממשרד התרבות נמסר כי המתווה שאושר על ידי משרדי האוצר ומשרד המשפטים, יאפשר לגופי תרבות לקבל עד 70 אחוזי מס מהכנסותיהם העצמיות לפי ממוצע שנתי. זאת כשלפחות 75 אחוזים מהסיוע שיקבלו הגופים יועבר לעובדים ולספקי השירותים לאירועי התרבות, שהועסקו במהלך שנת 2023 עד למועד פריצתה של המלחמה.
עם זאת, ממשרד התרבות גם נמסר כי שכרם של עובדי מוסדות נתמכים, שמשתכרים למעלה מפי שניים וחצי מהשכר הממוצע במשק - יופחת ב-10 אחוזים לפחות במהלך תקופת החירום.
שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר שהוא "גאה ביכולתה של מדינת ישראל לסייע לאמנים ולאמניות. תודתי נתונה להם על רוח ההתנדבות הגדולה לחיזוק הלוחמים והעורף, ולאנשי המקצוע המסורים במשרדי על מאמציהם לייצר מענה דחוף ומדויק לצרכים שעולים מהשטח ולאנשי משרד האוצר שעבדו ברגישות ובנחישות על מנת לאפשר מענה מהיר. אנו ממשיכים ללוות מקרוב את גופי התרבות והספורט גם בימים מורכבים אלה, ופועלים ביחד על מנת לשמור על העשייה התרבותית והספורטיבית הענפה והחשובה של ישראל".