במופע מחווה שנערך אמש (ב') לזכרו של המוזיקאי רוני פיטרסון בהיכל התרבות בתל אביב, השתתפו מיטב חבריו המוזיקאים, שחלקו לו כבוד אחרון. המופע, שהפיקה אלמנתו, נילי פיטרסון, כחצי שנה לאחר שהלך לעולמו, קיבץ למעלה מעשרים זמרים ונגנים ששיתפו פעולה עם המוזיקאי האגדי לאורך השנים. צפו בביצועים.
הכלי המזוהה ביותר עם פיטרסון הייתה הגיטרה, ובהתאם נפתח בקטע משותף של הגיטריסטים שמוליק בודגוב, ארז נץ, יהודה עדר וצ'לי סיגלסקי. שלום חנוך, ששיתף פעולה עם פיטרסון באלבומים והופעות רבות, ניגן על הבמה יחד עם בנו של פיטרסון, אריק, את "תפסתי ראש על הבר". גם בתו ניקול ביצעה מחווה מרגשת לאביה כששרה את "הללויה" של לאונרד כהן.
1 צפייה בגלריה
רוני פיטרסון
רוני פיטרסון
רוני פיטרסון
מיי פיינגולד, שזכתה לעבוד עם פיטרסון בשנותיו האחרונות, ביצעה לזכרו את השיר !Stop של סם בראון. ירמי קפלן ניגן שירים של בוב דילן והרולינג סטונז, וסיפר בגרון חנוק על הפעם האחרונה שניגן עם פיטרסון – ביום בו הלך לעולמו, בערב ראש השנה. "באותו בוקר הייתי איתו בחזרה. הייתה אמורה להיות לנו הופעה יחד, עם מיי, ביום שישי. אבל רוני לא הגיע מעבר ליום ראשון", אמר, "יצא לי להיות האדם האחרון ששר לרוני. בחזרה הזאת הוא קצת לא הרגיש טוב, כבר באותו בוקר, וכשהתחלנו לנגן את השיר הבא, I Shall Be Released, אמרנו לו, 'רוני, אתה יודע מה, אתה לא מרגיש פיקס, נגן מהספה אם אתה רוצה, אל תנגן בכלל אם אתה רוצה'". קפלן אמר כי "רוני הוא המוזיקאי הכי מאד'רפאקר שפגשתי בישראל. זו האמת - ואני אומר את זה בצורה הכי טובה שיש. כשהוא אהב משהו, הוא אהב אותו עד הסוף".
אהוד בנאי, שניגן באירוע את שיריו "זמנך עבר" ו"אל תפחד", סיפר על הקשר האישי שלו עם פיטרסון, והוסיף: "זה מרגש שמוזיקאים מתאספים לכבוד חבר מוזיקאי שהלך לעולמו, ורוני היה באמת מוזיקאי נפלא שהביא לארץ משב רוח מרענן עם הגיטרה והשירה שלו". רמי קליינשטיין סיפר על שיתוף הפעולה הראשון שלו עם רוני בהקלטת השיר "עניין של זמן", ובהמשך הקדיש לזכרו את "צעיר לנצח". "הוא חסר והוא ייחסר, אבל מצד שני, בגלל כל מה שהוא עשה לנו פה, כל מה שהוא הוציא מהאצבעות שלו, הוא יישאר צעיר לנצח", אמר. היהודים, מרגול, ברי סחרוף, זאב נחמה, דני רובס ועוד רבים וטובים כיבדו גם הם את זכרו של פיטרסון במופע המחווה.