הקורונה גילתה למשי קלינשטיין את היוגה. השחקנית, הזמרת, המדבבת והבת-של תמיד הייתה תמיד קשובה לגוף שלה, אבל שפע הזמן הפנוי היה עבורה הזדמנות להוריד אפליקציית יוגה ולתרגל בכל מקום ובכל שעה. אחרי חודשים ארוכים בבית, קליינשטיין מספקת לנו כמה המלצות רוחניות במיוחד שיעזרו לשמור על הגוף והנפש, ובדרך - גם על כדור הארץ.
2 צפייה בגלריה
"בזכות הקורונה התאהבתי ביוגה". משי קלינשטיין
"בזכות הקורונה התאהבתי ביוגה". משי קלינשטיין
"בזכות הקורונה התאהבתי ביוגה". משי קלינשטיין
(צילום: דניאל אלסטר)
המלצת צפייה: "'להרוג את איב'. מלחמת מוחות בין רוצחת שכירה שנונה ומלאת סטייל לסוכנת ביון שמנהלת חיי משפחה אפורים ומשעממים. מערכת היחסים יוצאת הדופן שמתפתחת בין שתי הנשים השונות לכאורה מקבלת כיוונים לא צפויים ומרגשים. משחק החתול-עכבר התמידי מותח, מלחיץ אבל גם קומי ומרגש. הקצב, העלילה, הלוקיישנים המדהימים והוויזואליות המרשימה שואבים לחוויית צפייה שונה מכל דבר אחר שהכרתי. הליהוק הוא בעיקר נשי עם דמויות מפתיעות ומלהיבות - גירל פאוור במיטבו! המשחק המטורף של סנדרה או ושל ג׳ודי קומר הוא ממכר, ואני לא יכולה לחכות כבר לעונה הרביעית. ושווה גם להזכיר - בפרק הטוב ביותר של העונה השלישית משתתפת אחת משלנו - יבגניה דודינה המדהימה. גאווה ישראלית".
"השבוע צפיתי בסרט התיעודי של דייוויד אטנבורו, 'על פני האדמה', ולא נשארתי אדישה. אטנבורו, חוקר טבע ושדרן טלוויזיה ותיק, משתף את הצופים בדאגה הכנה שלו לעתיד כדור הארץ, תוך כדי שהוא משתף את חוויותיו המרתקות עם בעלי חיים לאורך השנים. הסרט מדהים ומרגש, אבל גם עצוב ומדאיג בכך שהוא חושף את בעלי החיים שנכחדו ואת הנזק שנגרם לסביבה. כוחו של הסרט הוא ביכולתו יוצאת הדופן של אטנבורו לחלוק את התרגשותו ודאגתו ולגרום לצופה הזדהות מוחלטת. מצאתי את עצמי בוכה לאורך הסרט שמראה את המציאות המפחידה שאנחנו, בני האדם, יצרנו בעולם. בכל זאת, אטנבורו מצליח להפיח גם תקווה מעוררת השראה, ומונה צעדים שיש לנקוט על מנת לעזור לסביבה, ובעיקר לעצמנו. אני בטוחה שכל מי שיצפה בסרט יזדעזע מספיק כדי לקום ולשנות את מה שצריך כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר".
המלצות האזנה: "כל התקופה הזו אני שומעת בטירוף את חנן בן ארי. היחס שלו למילה הכתובה, כאשר כל אחת ואחת מלאת כוונה ובליווי לחנים שפשוט חודרים לנשמה, הופך אותו לאחד היוצרים שאני הכי אוהבת. לא מפתיע שהוא הגיע מעולם החינוך, כי יש בשירים שלו משהו מאוד שורשי וערכי, לצד משהו מאוד עוטף ומנחם. קראתי שהוא חשב על קריירה בתחום החינוך, אבל לדעתי הוא עושה את זה נפלא דרך השירים שלו, ואכן זכינו במורה לחיים".
"בתחום הפודקאסטים, אני ממליצה על Unlocking Us של סופרת רבי המכר ד"ר ברנה בראון. בראון, שכתבה בין היתר את הספרים 'לקום מחוזקים' ו'מושלמים כמו שאנחנו', היא מרצה וחוקרת שמתמקדת באספקטים המורכבים של הנפש כמו אומץ, בושה ואמפתיה, ובפודקאסט היא מדברת על הכול בפתיחות מתובלת בהומור ושנינות יוצאי דופן. את הפודקאסט הזה היא התחילה עם פרוץ הקורונה, בניסיון להקנות כלים שיסייעו לנו בזמן המטורף הזה של חוסר הוודאות והשבריריות הקולקטיבית שמציפה את כולנו. באחד הפרקים היא מדברת על FFT- First Fucking Time. מצב בו אנחנו נתקלים בסיטואציה לא מוכרת לראשונה בחיינו, ואיך להתמודד עם הלא נודע. מאוד רלוונטי לכולנו בימים אלו. זה גם הזמן להמליץ על ההרצאה שלה בנטפליקס 'קריאה לאומץ' - מצחיקה, מהנה ומלאה בחומר למחשבה".
המלצת קריאה: "'ארבע ההסכמות' מאת דון מיגל רואיס. זה ספר שקראתי בשקיקה ואני גם חוזרת אליו מדי פעם. הספר, שהוא מדריך מעשי לחופש אישי, מדבר על כך שאנחנו תוצר של אילוף על ידי החברה ומוסכמותיה. הטענה היא שכל אדם גדל לתוך תבניות מחשבה והתנהגות שנוצרו על ידי החברה שאליה נולד, והוא לא יכול להיות באמת מאושר ושלם אלא אם ייפעל על פי הסכמות אישיות בסיסיות: שמירה על טוהר המילה, לא לקחת שום דבר באופן אישי, לא להניח הנחות ולעשות תמיד כמיטב יכולתך. אני משתדלת לפעול לפי זה, כי בסופו של דבר, הפירוש הוא פשוט להיות אתה לפני שאולפת למוסכמות חברתיות. הציטוט שאני הכי אוהבת מהספר הוא: 'כל אדם הוא קוסם, לטוב ולרע, ובאמצעות המילים שלנו יש ביכולתנו לכשף מישהו או לשחרר מישהו מכישוף. אנו מטילים כישופים כל הזמן באמצעות הדעות שלנו'".
2 צפייה בגלריה
ספר של דון מיגל רואיס
ספר של דון מיגל רואיס
"ספר שקראתי בשקיקה ואני גם חוזרת אליו". "ארבע ההסכמות" מאת מיגל רואיס
(צילום: Aaron Landman)
המלצה כללית לסיום - מה את עושה כדי להירגע מהמצב? "בזכות הקורונה התאהבתי ביוגה. תמיד אמרתי לעצמי שאני חייבת להתחיל כי אני מאוד קשובה לגוף שלי, וידעתי שהיוגה תחדד לי את השליטה הפיזית והמנטלית. אני שמחה שהזמן הזה נתן לי את האפשרות להתחבר לעצמי באופן עמוק יותר בספורט שמעניק משמעת, התכנסות פנימית, תרגול ושליטה עצמית. כבר מהסגר הראשון גיליתי אפליקציית יוגה שמאפשרת לי לתרגל בכל זמן, בכל מקום ובקצב שמתאים לי. מהר מאוד נשאבתי לזה, ואם בהתחלה הייתי מתרגלת רבע שעה, היום אני מגיעה גם לשעה ורבע, ואני מחכה לזה כל יום. היוגה ממש הצילה אותי והצליחה לחבר אותי לעצמי, בעיקר ברגעי פחד וחוסר ודאות, ואפילו לשחרר כאבים פיזיים. מבחינתי, היוגה היא מתנה גדולה".