הסיכום: לקנות אייפון למקום השני. בתום 95 ימים בבית אחד מרושת מצלמות, רגע לפני ההכרזה על הזוכה שתיקח איתה הביתה מיליון שקלים, תקוה גדעון ישבה עם מי שהייתה עד לפני רגע האויבת הגדולה של בבית "האח הגדול", ירדן אדרי בסלון בבית שבנווה אילן והשתיים סיכמו: הזוכה קונה למקום השני אייפון. ככה, סיכום תוך דקות בין שתי הנשים החזקות של העונה. "שתבין שזה הוריד קצת את המתח, כי זה מה שחשבנו, לקנות אייפון אחת לשנייה", מספרת גדעון, "לא עבר בי פחד שירדן תזכה, בגמר יש אווירה אחרת".
היו בינך לבין ירדן המון מריבות, מבחינת הקארמה לא חששת? "אין קארמה בערב של גמר, יש שם אווירה אחת לגמרי. הייתי בשוק בכלל שאני בחמישייה. כשגדי יצא לפני, זה היה שוק חיי, כשאסיף יצא לפני זה היה שוק חיי. לכן בגמר אתה פשוט משחרר את זה".
גדעון, בת 31 מחולון, ידעה הרבה עליות ומורדות בתוכנית הריאליטי, כשכבר בפרק הפתיחה הפכה לדמות הראשית כשנכנסה עם בטן הריונית מזויפת כחלק ממשימה סודית. מאוחר יותר הגיע אורן חזן שהקניט אותה, סיפור האהבה עם ליאור דואק - ובעקבותיו גם הסכסוך הממושך עם ירדן. אתמול (שבת), כשהלכה לפגוש את המשפחה שלה לראשונה אחרי שלושה חודשים, היא ביקשה לומר לאמא שלה מילה אחת: "אמרתי לה סליחה".
למה? "סליחה אם עברתי את הגבול".
ומה היא אמרה לך? "אמא אמרה לי שהיא גאה בי. שאין לי מושג כמה שהיא גאה בי".
3 צפייה בגלריה
אמא אמרה לי שהיא גאה בי. תקוה ברגע הזכייה
אמא אמרה לי שהיא גאה בי. תקוה ברגע הזכייה
אמא אמרה לי שהיא גאה בי. תקוה ברגע הזכייה
(צילום: מיכה לובטון)
איך את מרגישה עם הזכייה? "מיליונרית".
ומה עוד? "לא הייתי צריכה לעבוד בשביל לזכות ב'האח הגדול'. הייתי פשוט אני, עם כל מה שזה אומר: העייפות, העצלנות, הכנות והאמת. אני בעצמי לא הימרתי על עצמי. עוד לפני שנכנסתי לבית האח הגדול היה לי את החשש לעוף ראשונה".
מאז הזכייה שלך, נדמה שככל שיש אנשים שאוהבים אותך ומרוצים מהניצחון - מהצד השני את מצליחה לעורר אנטגוניזם. למה? "כשאתה בן אדם כל כך דומיננטי, אז רוב הסיכויים שיאהבו אותך ושלא יאהבו אותך. היו לי הרבה אינטריגות עם ירדן אז מן הסתם מי שתומך בה לא תומך בי, וזה בסדר".
ליאור הגיע אתמול במיוחד לבית האח הגדול כדי לראות אותך. "כן, נפגשנו אתמול! וקבל סקופ - גם התנשקנו".
הנשיקה הראשונה? "כן. בואנה, סיפרתי את זה רק לך. אני לא מתכוונת לדבר על זה יותר".
ואיך אתם מגדירים את מערכת היחסים שלכם עכשיו מחוץ לבית? אתם זוג? "אנחנו משאירים את זה לנו. אתם לא צריכים להגדיר כלום. גם בתוך הבית ידענו שזאת לא המציאות האמיתית, ורק כשנצא נדע מה קורה. אז אנחנו לא מגדירים. הרגשות קיימים ואמיתיים מאוד".
3 צפייה בגלריה
ליאור דואק ותקוה גדעון
ליאור דואק ותקוה גדעון
מודה שהתנשקו אחרי שיצאה מהבית. תקווה וליאור
אחד האירועים הראשונים והבולטים של תקוה בבית האח הגדול - הייתה האמירה של אורן חזן על כך ש"דלתות נסגרות בפניה". תקוה בחרה שלא להגיב אז, וגם היום היא מעבירה את זה לידה. "אני רק אגיד שסגירת המעגל הייתה שכשנכנסתי לחדר האח אחרי שהודיעו שזכיתי, הייתה תקלה עם הדלת ופתחתי אותה בכוח. אז אמרתי לאח הגדול שאם דלת נסגרת בפני - אני פותחת אותה בכוח. יצאתי עם מיליון שקלים, אז אורן חזן נראה לי לא רלוונטי".
במהלך הימים בבית האח הגדול הקפדת לכתוב על היד את מספר הימים שאברה מנגיסטו נמצא בשבי של חמאס. ספרי למה. "כשנכנסתי לעונה דיברו על זה שהעונה לא תהיה פוליטית, עם הבחירות וכדומה. אז פחות רציתי להשפיע או להגיד את דעתי על העמדה הפוליטית שלי. חיכיתי עם זה עד לתום הבחירות. ואז התחלתי לכתוב על היד. לא ספרתי בגלל שאברה אתיופי, הרגשתי שחלק מהדיירים בכלל לא ידעו על זה שנמצא אזרח ישראלי בשבי חמאס. זה חרה לי מאוד. חשבתי שאם פה בבית יש אנשים שלא יודעים - תאר לך מה קורה עם אנשים בחוץ. אז רציתי לעשות את זה כדי לנהל שיח".
3 צפייה בגלריה
"הרגשתי שחלק מהדיירים בכלל לא ידעו על זה שנמצא אזרח ישראלי בשבי חמאס". אברה מנגיסטו
"הרגשתי שחלק מהדיירים בכלל לא ידעו על זה שנמצא אזרח ישראלי בשבי חמאס". אברה מנגיסטו
"הרגשתי שחלק מהדיירים בכלל לא ידעו על זה שנמצא אזרח ישראלי בשבי חמאס". אברה מנגיסטו
המקום הראשון בשתי תוכניות ריאליטי גדולות, שנבחרות על ידי הקהל - זכו שתי נשים ממוצא אתיופי. את ב"האח הגדול" ועדן אלנה ב"הכוכב הבא". למה זה לא קורה יותר? ובכלל - למה צריך ריאליטי בשביל שזה יקרה? "זאת שאלה טובה למה זה לא קורה הרבה. אם תסתכל לאורך כל התוכנית - ככה אני ביום יום שלי. אני תקוה. מאוד קיוויתי שיתחברו אלי. לא באתי עם תיק כלשהו. לא חשבתי שאייצג נשים מלאות, והנה, קיבלתי אינספור הודעות מנשים מלאות, שמשפטים שאמרתי גרמו להן לחשוב, שזה שהלכתי עם חצאיות קצרות נתן להן השראה. זאת אני. בין היתר אני מלאה ובין היתר אני אתיופית".
מה את הולכת לעשות עם הכסף? "רק דברים טובים".
ובכל זאת? "סיפרתי לך דברים שלא סיפרתי לאף אחד, די לחלוב".
ניסיון אחרון? "יש לי התחייבויות קודמות שאני צריכה לסגור ואני הולכת לעזור המון לאמא שלי".
מה תלכי לעשות בזמן הפנוי הראשון שיש לך? "לישון. לא ישנתי מאתמול, אני ערה רצוף".