"חד גדיא" הוא אולי אחד הפיוטים הבולטים ביותר מתוך ההגדה של הפסח, שבכל סדר זוכה לשלל גרסאות מצד המשפחות ששרות אותו ברחבי העולם. עם זאת, מעטים כנראה דמיינו אותו בגרסה הזו של ג'ק בלאק.
במהלך החג העלה השחקן והמוזיקאי היהודי לחשבון האינסטגרם שלו קליפ מיוחד, ובו הוא נראה משחזר את כל הבתים המוכרים בעזרת איורים - מהגדי שנקנה בשני זוזים ועד מלאך המוות. את השיר, כצפוי, בלאק מסיים בצורה המתבקשת מאדם בעל יכולות ווקאליות של כוכב רוק כמוהו.
2 צפייה בגלריה
לא פיספס את המחווה לחג. בלאק
לא פיספס את המחווה לחג. בלאק
לא פיספס את המחווה לחג. בלאק
(צילום: GettyImages)
המולטי-טאלנט היהודי-אמריקני הקליט את השיר כחלק מאלבום שירי חנוכה שיצא כבר בשנה שעברה. על אף שאינו שיר חנוכה, "חד גדיא" הוא אובססיה פרטית של בלאק, שהחליט לצרף אותו לאלבום בתור קטע בונוס.
על אהדתו לשיר הוא סיפר בשנת 2012, כשהתארח בתוכניתו של קונאן אובריאן ושם שיחזר איך רצה לרשום את ילדיו לבית ספר יהודי, אך לא ידע כיצד לשכנע את ועדת הקבלה שהוא דתי מספיק. לבסוף, הוא סיפר להם על סדר הפסח במשפחתו וביצע את "חד גדיא" בפני הנוכחים ההמומים. "לדעתי זה שיר הרוק הכבד הראשון", הסביר בלאק לאובריאן. "כילד הייתי אובססיבי לציור של מלאך המוות בשיר, שהזכיר לי את בלאק סבאת'".
2 צפייה בגלריה
בהופעה של טיניישס די
בהופעה של טיניישס די
בהופעה של טיניישס די
(צילום: gettyimafes)
אינסטגרם אינה הרשת החברתית היחידה שג'ק בלאק פעיל בה בימים האחרונים. מאז פרוץ משבר הקורונה, שלבסוף הוביל לבידוד ביתי, בלאק גילה גם את פלטפורמת הטיק-טוק והספיק להעלות סרטון בו הוא מפגין כישורי ריקוד מרשימים ופרועים למדי בחצר האחורית שלו, כשהוא נטול חולצה ולבוש רק במכנסיים קצרים, מגפי בוקרים וכובע. גם ערוץ היוטיוב המושקע שלו הפך פעיל יותר בחודש האחרון, עם סרטונים שבהם הוא מדגים, בין היתר, את כישוריו במשחקי מחשב שונים.