בעוד כחודש יחגוג המוזיקאי שמעון בוסקילה 20 שנות יצירה במופע בלייב פארק ראשון לציון. לכבוד המאורע התארח הזמר ב-ynet radio וסיפר על היחס ליוצרים מבוגרים, על שירו שעוסק בחידוש הקשר עם אחותו לאחר כ-30 שנה של נתק, ועל הזוגיות בחייו. האזינו לריאיון שלו עם אבי שושן ונדב אבוקסיס:
במופע החגיגי, שיתקיים ב-13 באוקטובר, יארח הזמר את הזמרים מרינה מקסימיליאן, שירי מימון, קובי אפללו ואפילו שלמה ארצי. "ארצי לא מתארח אצל אף אחד", הבהיר בוסקילה בתוכנית הרדיו. "המנהל שלי הציע והוא רצה ששלמה יבוא. אמרתי לו שהוא לא מתארח. צלצלתי אליו ואמרתי לו, 'שלמה, אני רוצה לדבר איתך בארבע עיניים', קיימתי איתו פגישה. עשיתי בדיקת קורונה בשבילו, הוא דורש שיעשו בדיקה. יצאתי סבבה בבדיקה, התחלנו לדבר. אמרתי לו שאנחנו עושים 20 שנה בלייב פארק ראשון, 'הכבוד הכי גדול שיהיה לי שתתארח אצלי'".
צריך רק להגיד למה - עשית אצלו את הקפיצה הגדולה בשיר "עלש" "הוא אמר לי 'למה לא התקשרת?' אמרתי לו שרציתי לבוא ולדבר איתו".
1 צפייה בגלריה
חוגג 20 שנות יצירה. שמעון בוסקילה
חוגג 20 שנות יצירה. שמעון בוסקילה
חוגג 20 שנות יצירה. שמעון בוסקילה
(צילום: אלי סגל, רובי שביט וחגי דקל)
אתה נשוי לקריירה? "כן, אפשר להגיד. אני לא מוציא [שיר] כל חודש-חודשיים, זה לא מפעל. אני עושה איכות, לוקח לי את הזמן שלי".
אתה מוציא שיר אחת לכמה זמן וכל אחד מצליח לבלוט. כמה אתה לא מוציא? "המון המון, אבל גם כשהם נשמטים, אני אומר שיבוא הזמן ואשתמש בהם ברגע הנכון".
אמרת שאתה גם מלחין, זה מחזיר אותי חודש אחרי שצביקה פיק נפטר. הייתה לו השפעה עליך? "כן בטח, הרבה. את צביקה הכרתי באופן אישי. יש לי תחושה שאין פה כבוד לאמנים מבוגרים. למה לא הכניסו אותו לפלייליסט של גלגל"צ?"
ואם השיר לא טוב? "יש כבוד ויש כבוד. למה, כל השירים של שלום חנוך טובים? אני לא מדבר עליי, על צביקה פיק אני מדבר. זה זמר שמשהו כמו עשר שנים היה זמר השנה, גם את אריק איינשטיין בכלל לא השמיעו. יש לי שאלה, טונה הוציא שיר עם שלום חנוך, היה להיט?"
לא. "אני לא מדבר על טונה, אני מדבר על אמנים שהם אבן יסוד במוזיקה הישראלית כמו צביקה, כמו אריק איינשטיין. אני חושב שצריכה להיות גזרה שווה לכולם. אני מדבר על סוג של אמן כמו צביקה, אריק, פס הקול של המדינה. שירים חדשים לא הכניסו לפלייליסט, למה שירים הרבה פחות טובים של שלום חנוך הכניסו? גם שלום לא צעיר, אבל הוא תמיד על הגל".
בהמשך הוסיף בוסקילה: "אני לא מדבר על עצמי, אני חושב שגם בגלגל"צ לא קופחתי, 98 אחוז מהשירים שלי נכנסו. יש זמרים שמתו מצער, אתם צריכים להבין את זה. אמנים שמגיעים לגיל מסוים שלא משמיעים אותם והם לא נחשבים לרלוונטיים. בן אדם מוציא שיר, מתרגש, רוצה שישמיעו אותו".
לבוסקילה יש שיר חדש שיצא בחודש שעבר בשם "אוחתי", שמספר על חידוש הקשר בינו לבין אחותו לאחר נתק של כ-30 שנה בין השניים. "זה הטקסט הכי חשוף שלי", סיפר. השיר נכתב במרוקאית, ולדבריו "רק בשפה הזאת אני יודע לכתוב טוב. אין מצב כזה שלא תדע מרוקאית בנתיבות".
מתי הבנת שאתה גם מחדש איתה קשר? "זה דרך בת הזוג שלי שעשתה פה עבודה מדהימה. עשינו מפגש והיה מרגש מאוד, קשה, אחרי כל כך הרבה זמן".
היית מעודכן במה שקורה איתה במשך 30 שנה? "הייתי מעודכן אבל לא דיברנו. היא לא באה ללוויה ומחקתי אותה, לא רציתי לשמוע או לדבר עליה. בסופו של דבר אתה מתבגר, אין לך אמא, אין לך אבא, יש לך אחות אחת, תתחיל לריב עם כל העולם? אמא שלי נפטרה בגיל 34 כשהייתי בן שמונה וחצי. גדלתי עם אבא שלי ואחרי 15 שנה אבא שלי התחתן עם מישהי והביא איתה ילדה, אחרי שנה הם התגרשו. היא הייתה ילדה בת שלוש או ארבע, ועזבה. מאז לא ראיתי אותה".