בעוד שעולם התרבות כבר חזר לשגרה, תחום אחד עדיין נותר סגור בישראל - הקולנוע. מנכ"ל סינמה סיטי, אבי אדרי, התארח באולפן ynet והסביר למה אולמות הקולנוע עדיין סגורים, למרות שמבחינת הנחיות משרד הבריאות ניתן היה לפתוח אותם. "אנחנו סגורים כבר 15 חודשים ברציפות. אנחנו ממתינים להקלות המיוחלות לבתי הקולנוע", הוא אומר.
אבל מה הבעיה, הייתי באולם בצוותא, הייתי בסינמטק, מה אתם שונים מכל אולם כזה? "אנחנו שונים בשני היבטים - קודם כל בהיבט של ההכנסה. אתה הגעת בתור מבוגר אבל הילדים שלך לא יכולים להיכנס. זה אומר שאני לא יכול להקרין סרטי ילדים ושמשפחות לא יכולות להגיע - שזה 40 אחוז מהקהל. הסינמטק נתמך על ידי המדינה ואנחנו עסק פרטי ולא קיבלנו עזרה, אם אנחנו לא מרוויחים אין הגיון בלפתוח ועדיף לנו להיות סגורים. בגלל זה אנחנו ממתינים שהמדינה תאשר הקלות רלוונטיות לבתי הקולנוע - אני חושב שאנחנו זכאים לזה".
אבל לא יכולתם לפתוח את זה בצורה מצומצמת, אולי רק לסרטים ישראליים שממתינים להקרנה? "אני לא יכול לפתוח אולם אחד, אני צריך להפעיל את הכול. כשאני מדליק את האור, אני מדליק את האור להכול, וכשאני מדליק את המזגן זה לכל המתחם. אז לפתוח שני אולמות זה לא כלכלי ולא רווחי ואני חייב לייצר רווחיות כדי לפתוח את בתי הקולנוע. היינו סגורים שנה, הפסדנו מיליונים של שקלים ואם אני פותח עכשיו אני מפסיד כסף, אז מה ההגיון? אני חייב לפתוח בקונסטלציה שהיא כלכלית, בסוף עסק פרטי אמור להרוויח ולא להפסיד כסף. אז יכולתי לפתוח שני אולמות עם חמישה סרטים, אבל זה לא היה מכסה אפילו רבע מההוצאה".
1 צפייה בגלריה
אולם ריק בסינמה סיטי
אולם ריק בסינמה סיטי
אולם ריק בסינמה סיטי
(צילום: רפי דלויה)
כל הרשתות מתואמות איתכם? כי אנחנו רואים שגם יס פלנט ולב סגורים, אף אחד לא פותח לגמרי. "זה לא עניין של תיאום, צריך להבין שברגע שילדים לא יכולים להגיע ומשפחות לא יכולות להגיע האמריקנים לא נותנים סרטים. אני לא אדבב את 'וונדר וומן' אם בני נוער לא יכולים לראות אותו, זה לא שווה. מאחר והמודל הכלכלי של בתי הקולנוע בישראל די דומה לשלי אז זה לא כלכלי גם לשאר הרשתות. זה לא עניין של תיאום אלא של כלכלה, כמו שאנחנו לא קיבלנו עזרה גם הם לא קיבלו וכמו שלנו זה לא משתלם לפתוח אני מניח שגם להם זה לא משתלם".
אבל יש כבר סרטים זמינים, נגיד של האחים וורנר. "אנחנו יכולים להוציא אותם, אבל למשל 'וונדר וומן', ששני שליש מהקהל זה בני נוער וילדים ומשפחות לא יכולים להגיע לסרט. אז האולפן ייתן לי את הסרט אבל הם לא יקבלו את הכסף שהם אמורים לקבל אז גם מבחינתם זה לא שווה".
יש צפי? משהו? "אנחנו כרגע בשיחות עם משרד התרבות ומשרד הבריאות. הם מבינים את המצב, מעריכים את המאמץ שבתי קולנוע עושים ומקווים שיעשו הקלה לבתי קולנוע ובמקום לאפשר ל-50 ילדים להיות באולם, יאפשרו ל-50 אחוז מהאולם להיות מאוכלס בילדים כדי שנעבור את הרף שיאפשר לנו להיות רווחיים ונשמח לפתוח".
אז אין צפי. "אני מקווה מאוד שבשבועות הקרובים. יש רצון ויש כוונה".