אוליביה מאן, שמוכרת בין היתר מתפקידיה ב"חדר החדשות", "אקס-מן: אפוקליפסה" ו"הטורף", חשפה היום (ד') כי אובחנה לפני כשנה עם סרטן השד, ומאז עברה ארבעה ניתוחים - כולל כריתת שד כפולה.
2 צפייה בגלריה
אוליביה מאן
אוליביה מאן
אוליביה מאן
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
"אובחנתי כחולה בסרטן השד. אני מקווה שהשיתוף הזה יעזור לאחרים למצוא נחמה, השראה ותמיכה במסע שלהם", כתבה השחקנית בת ה-43 בפוסט באינסטגרם, לצד תמונה שלה ממיטת בית חולים. "תפסנו את זה עם מספיק זמן כדי שהיו לי אפשרויות. אני רוצה שכל אישה שאולי תצטרך להתמודד עם זה יום אחד תהיה באותו מצב".
מאן שיתפה כי אובחנה בפברואר 2023, לאחר שיצאה שלילית בבדיקות לגן ה-BRCA (שקשור בדרך כלל לסרטן השד): "גם אחותי שרה נבדקה ויצאה שלילית. התקשרנו אחת לשנייה ושמחנו יחד בטלפון. אבל באותו חורף עברתי גם ממוגרפיה רגילה, וחודשיים לאחר מכן קיבלתי את האבחנה.
"בעשרת החודשים האחרונים עברתי ארבעה ניתוחים, ביליתי במיטה יותר ימים ממה שאני יכולה לספור ולמדתי יותר על סרטן, טיפול בסרטן והורמונים ממה שאי-פעם יכולתי לדמיין. באופן מפתיע, בכיתי רק פעמיים. אני מניחה שלא הרגשתי שיש לי זמן לבכות. צמצמתי את הפוקוס שלי רק לרגשות שלא יפריעו לי להישאר צלולה".
עוד סיפרה כי החליטה לשמור על כך בסוד עד כה, ולשמור על שגרת חיים: "ניסיתי להיפגש עם אנשים כשהיה לי כוח, וכשיכולתי התלבשתי, יצאתי מהבית, לקחתי את הילד שלי לפארק. שמרתי על הפרטיות שלי בכל הנוגע לאבחנה, ולהחלמה... הייתי צריכה להסדיר את הנשימה ולעבור כמה מהחלקים הקשים ביותר לפני השיתוף".
2 צפייה בגלריה
אוליביה מאן וג'ון מולייני
אוליביה מאן וג'ון מולייני
אוליביה מאן וג'ון מולייני
(צילום: Richard Shotwell/Invision/AP)
השחקנית, שהתחילה את הקריירה שלה בתחילת שנות האלפיים, ומאז שיחקה בסדרות וסרטים רבים, הודתה בפוסט לכל מי שליווה אותה בדרך - האחיות, הרופא שזיהה את הסרטן למרות הבדיקה הגנטית, החברים והמשפחה. בנוסף הודתה לבן זוגה, השחקן והקומיקאי ג'ון מולאני ("סאטרדיי נייט לייב"), על "הלילות שבהם בילה בלחקור את המשמעות של הניתוח, של התרופות ושל תופעות הלוואי וההחלמה שצפויה לי... היית שם לפני שנכנסתי לכל ניתוח והיית שם כשהתעוררתי, תמיד הצבת לפני תמונות ממוסגרות של הילד הקטן שלנו, מלקולם, כדי שזה יהיה הדבר הראשון שאני רואה כשאני פוקחת את העיניים".