איטליה זכתה באירוויזיון - אולם קטע קצר של אחד מחברי להקת מונסקין הסעיר את הרשת: סולן ההרכב, דמיאנו דוד, נראה מתכופף לשולחן בתנועה שלטענת רבים ברשתות החברתיות לא השאירה מקום רב לספק, ועורר סערה ברשתות החברתיות - כמו גם תהיות האם מדובר בהסנפת סמים.
עם זאת, במסיבת העיתונאים שלאחר הזכייה נשאל חבר הלהקה האיטלקי על הקטע המדובר, אולם הוא השיב כי חברו שבר כוס והוסיף: "אני לא משתמש בסמים".
יש לציין כי על פי חוקי הבטיחות של האירוויזיון, כפי שעולה ממדריך התקשורת לאירוויזיון, אחזקת סמים במתחם התחרות אסורה. כך או כך, אף גורם רשמי מהפקת התחרות לא התייחס עדיין לקטע הווידאו, שהפך ויראלי במיוחד מאז השידור.
איגוד השידור האירופי פרסם היום (א') הודעה רשמית בתגובה לפרשה: "חברי הלהקה דחו בנחרצות את ההאשמות על שימוש בסמים, והזמר יעבור מיוזמתו בדיקת סמים כשיגיע לאיטליה. הם ביקשו לעשות זאת כבר אתמול, אבל היה בלתי אפשרי לארגן את הבדיקה באופן מיידי. הלהקה, המנהלים שלהם וראש המשלחה מסרו לנו ששום סמים לא נמצאו ב'גרין רום', והסבירו שכוס זכוכית נשברה על השולחן שלהם ושסולן הלהקה ניקה אותה. האיגוד יכול לאשר שאכן נמצאה שם כוס שבורה לאחר מכן. אנחנו עדיין בוחנים בתשומת לב את הצילומים, ונעדכן על כל ממצא נוסף".
1 צפייה בגלריה
להקת מונסקין מאיטליה זוכת אירוויזיון 2021 ברוטרדם
להקת מונסקין מאיטליה זוכת אירוויזיון 2021 ברוטרדם
להקת מונסקין מאיטליה, זוכת אירוויזיון 2021 ברוטרדם, ברגע מעורר המחלוקת
(צילום: EBU)