בסוף השבוע האחרון פורסם כי מגיש מוכר ב-BBC, ששמו טרם הותר לפרסום, שילם לכאורה 35,000 פאונד לנער.ה (המגדר לא נחשף) תמורת תמונות מיניות לאורך כמה שנים. משפחתו של הצעיר.ה הגישה תלונה לגוף התקשורת כבר לפני כשלושה שבועות, ב-19 במאי, אך האם סיפרה לעיתון הבריטי The Sun, כי המקרה טרם זכה לטיפול ראוי ושהמגיש ממשיך לשדר. היום (א') המגיש הושעה מתפקידו.
2 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
כמו כן סיפרה האם כי גילתה שבחודש שעבר עבר תשלום נוסף על סך אלף לירות דרך פייפאל, מה שגרם לה להבין כי למעשה לא קרה דבר עם הפרשה מאז התלונה הראשונה. לדבריה, הכסף שקיבל שימש את בנה/בתה לרכישת קראק וקוקאין. "הסמים הרסו את חייו.ה, אם זה יימשך כך הילד.ה שלי ת.ימות", אמרה.
לפי הדיווחים התשלום הראשון הועבר אל הקורבן בגיל 17, ואחרי שהפרשה נחשפה בשישי, האם הוסיפה בשיחה עם התקשורת כי הזדעזעה פעם נוספת כשראתה צילום מסך מתוך שיחת וידיאו של השניים. במהלך השיחה המגיש הוריד את בגדיו: "הוא נשען לאחור וחיכה שת.יופיע מולו", אמרה.
כתבות נוספות במדור טלוויזיה:
כעת נודע כי תאגיד השידור הבריטי השעה מתפקידו מגיש בכיר בערוץ, אך שמו טרם נחשף. מוקדם יותר מסר התאגיד כי: "אנו מתייחסים לכל האשמות ברצינות רבה, ומקדמים תהליכים במטרה לטפל בהן באופן יזום. אם נקבל מידע שדורש חקירה או בדיקה נוספת, ננקוט בצעדים לעשות זאת. אם בכל שלב יתגלה או יימסר מידע חדש - לרבות באמצעות עיתונים - הדבר יטופל כראוי, בהתאם לתהליכים פנימיים".
"כגוף השייך לשירות הציבורי ושמקבל מימון מכספי ציבור - גורמים בכירים הדגישו בפני ה-BBC כי עליהם לחקור את ההאשמות בדחיפות וברגישות", נכתב בהצהרה לתקשורת של משרד התרבות התרבות הבריטי.
2 צפייה בגלריה
סיקור הפרשה מתוך עמוד הבית של BBC ב-9 ביולי 2023
סיקור הפרשה מתוך עמוד הבית של BBC ב-9 ביולי 2023
סיקור הפרשה מתוך עמוד הבית של BBC ב-9 ביולי 2023
(צילום: BBC)
גם חברת הפרלמנט ויו"ר ועדת התרבות, התקשורת והספורט במדינה, קרוליין דיננאג, אמרה כי היא מודאגת "מהזמן הארוך" שלקח לתאגיד לחקור את הטענות. "חשוב שחברות טלוויזיה יבטיחו כי המגישים שלה לא יעשו שימוש לרעה בכוח שיש להם. ברור של-BBC יש כעת כמה שאלות לענות עליהן. יש לחץ לחקור את הטענות במהירות ולהסביר מה קרה מאז שהסיפור הזה התגלה לראשונה".
הפרשה, לצד תגובת ה-BBC, הצליחה לעורר סערה ברשתות החברתיות. מנחים של רשות השידור הבריטי, בהם ג'רמי ויין וגארי לינקר, התייחסו לנושא והכחישו שמדובר בהם. בנוסף, שרת הפנים לשעבר, פריטי פאטל, כתבה בעמוד הטוויטר שלה כי תגובת ה-BBC הייתה "מזלזלת" וקראה ל"חקירה מלאה ושקופה". גם כתבת התאגיד, לוסי מנגאן כינתה את המצב "חמור מאוד" ואף הזהירה כי הטענות עלולות "לפגוע קשות במוניטין של ה-BBC". גם אתר ה-BBC מדווח בעקביות אחרי ההתרחשויות בפרשה כאשר הוא מעדכן באופן ישיר בכל התפתחות.