רוב האמנים משחררים את אלבום הבכורה שלהם הרבה לפני גיל 85, אבל הדלאי לאמה יוצא דופן גם בנושא הזה. בחודש הבא, ביום הולדתו ה-85 שיחול ב-6 ביולי, ישחרר המנהיג הרוחני הטיבטי את אלבום הבכורה שלו. האלבום, שנקרא Inner World ("עולם פנימי"), יכלול 11 קטעים שבהם הוא מקריא מנטרות וקטעי תפילה על רקע מוזיקת ניו אייג' מרגיעה. הקטע הראשון מתוך האלבום, Compassion, שוחרר אתמול (ג') ובו ניתן לשמוע את הדלאי לאמה חוזר על המנטרה המפורסמת "אום מאני פאדמה הום".
1 צפייה בגלריה
דלאי לאמה
דלאי לאמה
הדלאי לאמה
(צילום: AP)
לפי סוכנות הידיעות AP, את האלבום יזמו ג'ונל ואברהם קונין, זוג מניו זילנד וההצעה עלתה כבר לפני שנים. קונין הגתה את הרעיון לאחר שלא מצאה ברשת קטעים שמשלבים מוזיקה עם הנושאים שהדלאי לאמה מלמד. תחילה דחה משרדו של הדלאי לאמה את הרעיון בנימוס, אולם במהלך טיול שקיימה קונין בהודו בשנת 2015 היא החליטה לנסות ולהעלות אותו שוב. הפעם הדלאי לאמה נענה בחיוב.
העבודה על האלבום הייתה לא שגרתית. תחילה הכינה קונין רשימה של נושאים ומנטרות והציעה אותם לדלאי לאמה ולאחר מכן ניהלה עימו שיחות שאותן הקליטה. בהמשך הלחינה עם בעלה את המוזיקה שתלווה את מילותיו של המנהיג הרוחני ואז הקליטה אותה באמצעות עשרות נגנים. "מעולם לא שמעתי אותו מדבר ככה", אמרה קונין בריאיון לסוכנות הידיעות, "הוא היה מאוד נרגש ולאחר מכן הסביר לי כמה המוזיקה חשובה. הוא נשען קדימה ועיניו נצצו, הוא חיכך את אצבעותיו ודיבר על האופן שבו מוזיקה יכולה לסייע לאנשים וכיצד היא יכולה להתעלות מעל למחלוקות ולהחזיר אותנו אל הטבע האמיתי ואל טוב הלב שלנו".
אף שהעבודה על האלבום החלה כבר לפני חמש שנים, עבור קונין הוא רלוונטי מתמיד. "המטרה של הפרויקט היא לנסות ולעזור. זהו לא פרויקט בודהיסטי, הוא נועד לעזור לאנשים 'רגילים' כמוני, למרות שאני לא בודהיסטית", אמרה. "המסרים בו לא יכולים להיות יותר נוקבים על רקע האקלים החברתי הנוכחי". כל הכנסות האלבום יוקדשו ליוזמות של הדלאי לאמה ברחבי העולם.