המלחין ונגן הסקסופון האמריקאי וויין שורטר, מגדולי מוזיקאי הג'אז, הלך לעולמו בגיל 89 בבית חולים בלוס אנג'לס. כך אישרה הערב (ה') אשת יחסי הציבור שלו ל"ניו יורק טיימס".
3 צפייה בגלריה
וויין שורטר
וויין שורטר
וויין שורטר
(צילום: Getty Images)
וויין שורטר נולד ב-1933 בניוארק, ניו ג'רזי, ואחרי שלמד מוזיקה באוניברסיטת ניו יורק באמצע שנות ה-50, הוא הצטרף להרכב שליחי הג'אז של המתופף ארט בלייקי, שביסס את סגנון ההארד-בופ. שורטר היה אחד המוזיקאים המשפיעים בהרכב, הן כמלחין מוביל ומשפיע והן כסקסופוניסט טנור מצליח.
באמצע שנות ה-60 חבר למיילס דייויס בחמישייה הגדולה השנייה שלו, וליווה את דייויס עד לתקופה החשמלית שלו בסוף אותו העשור ובתחילת שנות ה-70 הקים יחד עם הפסנתרן האוסטרי ג'ו זאווינול את להקת Weather Report, שאופיינה בסגנון פיוז'ן. ב-1976 הצטרף אליהם נגן הבס ג'אקו פסטוריוס, והלהקה נהנתה מהצלחה גדולה כששילבה גם אלמנטים של Fאנק ומוזיקת עולם.
לצד קריירת הג'אז הענפה שלו, לשורטר היה שיתוף פעולה ארוך, מתמשך ומוצלח עם ג'וני מיטשל - הוא לקח חלק בהקלטתם של עשרה מאלבומיה. בנוסף, שורטר שיתף פעולה גם עם קרלוס סנטנה וסטילי דן. לאורך הקריירה הארוכה שלו הוא היה מועמד ל-23 פרסי גראמי וגרף 11 פסלונים, בנוסף לפרס מפעל החיים של האקדמיה האמריקנית הלאומית לאמנויות והקלטה.
3 צפייה בגלריה
וויין שורטר
וויין שורטר
וויין שורטר
(צילום: AP)
בשנים האחרונות שורטר התמודד עם בעיות בריאותיות, ומוזיקאים עימם שיתף פעולה - בהם הרבי הנקוק וברנפורד מרסליס - וכן דורות רבים של אמנים שהושפעו מנגינתו, נרתמו לגייס עבור טיפוליו הרפואים כספים באמצעות מופעי תרומה מוזיקליים.
3 צפייה בגלריה
וויין שורטר
וויין שורטר
וויין שורטר
(צילום: AP)