אלן מור נחשב בעיני רבים ליוצר הקומיקס הטוב בכל הזמנים, מעמד שקיבל אשרור עדכני לאחרונה בעקבות הצלחת סדרת הטלוויזיה "השומרים" מבית HBO, המבוססת על יקום גיבורי העל האפל שברא בשנות ה-80. אבל מור בן ה-67, שחתום גם על הרומן הגרפי הפוליטי "ונדטה", לא ממתין לדיימון לינדלוף, זאק סניידר, לאחיות וושובסקי או לכל קולנוען הוליוודי אחר כדי להביא את הפרויקט החדש שלו The Show למסך הקולנוע והוא מקדם את הפרויקט בעצמו. התוצאה הסופית והמסקרנת תיחשף לראשונה בהקרנת בכורה בפסטיבל סאות' ביי סאות'ווסט (SXSW) ה-27 באוסטין, טקסס, שיתקיים בחודש מרץ הקרוב.
2 צפייה בגלריה
מתוך The Show
מתוך The Show
מתוך The Show
(צילום מסך)
המציאות החלופית שהגה מור מתרכזת בגיבור בשם פלטשר דניס, שנשלח להתחכות אחר חפץ ייחודי שנגנב והוצפן בעיר נורת'המפטון שבאנגליה (עיר הולדתו של מור). במהלך המשימה הוא מתוודע לעולם אפל ול"גברים פתיינים מתים, יפהפיות נמות, פושעי וודו והרפתקנים במסכה, בלשים פרטיים משנות ה-30 ונשים אפלוליות אלימות". מור כתב את התסריט והוא גם לוקח חלק בסרט כשחקן לצד טום ברק שמככב בתפקיד הראשי. את הסרט ביים מיטש ג'נקינס, שותף יצירתי של מור בשנים האחרונות (השניים הפיקו יחדיו סדרת סרטים קצרים בשם Show Pieces).
זה כמובן לא הסרט המסקרן היחיד בפסטיבל הקולנוע היוקרתי, ותוכנית הפסטיבל שפורסמה אמש (ד') כוללת 102 סרטים וסדרות (ובעוד כשבועיים יתווספו אליהם כמה נוספים).
ג'אד אפטאו, שהיה מחלוצי גל הקומדיות הוולגריות של העשור האחרון, יגיע גם לאוסטין עם סרטו החדש King of Staten Island בו מככב פיט דיווידסון, מהכישרונות העולים של "סאטרדיי נייט לייב". הוא יגלם סטנדאפיסט שחוק שגר אצל אמו (מאריסה טומיי) בסטייטן איילנד שבניו יורק. הקומדיה Bad Trip מבית המפיקים של JackAss מחזירה של המצלמה הנסתרת לאופנה בהכוונת הבמאי קיטאו סאקוראי ומשלבת סצנות מטורפות עם התגובות המתועדות להן. הקומיקאים אריק אנדרה וליל ריי האורי מנתבים את המסע הזה בליווי טיפאני האדיש.
2 צפייה בגלריה
King of Staten Island
King of Staten Island
King of Staten Island
(צילום מסך)
סרט רציני ומכביד יותר שבולט בתוכנית הוא Outpost של רוד לוריא. הבמאי האמריקני ממוצא ישראלי משחזר את קרב קאמדש באפגניסטן מ-2009, שמזכיר במעט את "300" של זאק סניידר, אלא שבמקום לוחמים ספרטנים נועזים שמתייצבים מול הפולשים הפרסים, הגיבורים הפעם הם 54 חיילים אמריקנים שבלמו מתקפה של מאות פעילי טאליבן. בסרט מככבים סקוט איסטווד, אורלנדו בלום וקיילב לאנדרי ג'ונס.
באופן מסורתי, SXSW שנוסד תחילה כפסטיבל הופעות רוק (לפני הצטרפות תוכנית הקולנוע, הטכנולוגיה ותחומים נוספים שהפכו אותו לכנס תרבות נרחב ומגוון שהוא היום), מקדיש חלק משמעותי מהסרטים שבו למוזיקה, והשנה בולט סרטו הדוקומנטרי של ספייק ג'ונז ("להיות ג'ון מלקוביץ", "היא") על ידידיו הטובים מלהקת הביסטי בויז. Beastie Boys Story הופק בשיתוף שניים מחברי הלהקה אדם הורביץ ומייק די, ומן הסתם מקום של כבוד נשמר גם לחברם המנוח אדם יאוך.
סרטי דוקו מוזיקליים נוספים שצפויים למשוך תשומת לב גדולה הם "זאפה" של אלכס ווינטר בו ייחשפו חומרי ארכיון נדירים מחייו של היוצר הנערץ פרנק זאפה. "תשע הנשמות של אוזי" ילווה את אוזי אוסבורן - הרוקר המזדקן שעדיין איתנו, בקושי. הבמאי ר. גרג ג'ונסון, בתמיכת אוסבורן שהפיק את הסרט, מבקשים להנציח אותו על המסך.
הצד הטכנולוגי של SXSW שהפך בשנים האחרונות לדומיננטי ביותר בפסטיבל עם כנסי ההייטק והגיימינג מקבלים נוכחות גם בתוכנית הקולנוע עם שני סרטים שעוסקים בתעשיית משחקי הווידאו: Console Wars של ג'ונה טוליס ובלייק ג'יי האריס על קורות חברת "סגה" ו-Insert Coin של ג'ושוא טסוי על חבורת גיקים מוזרים משיקגו שהם האבות המייסדים של הכותרים המצליחים "מורטל קומבאט", NBA Jam ועוד.