ירון לונדון שוב מעורר סערה: מגיש הטלוויזיה הוותיק התבטא באופן שנוי במחלוקת כלפי האסון הכבד בהר מירון שבו נהרגו 45 בני אדם.
"האבל הזה הוא לא האבל שלי כי אנחנו לא בני עם אחד לצערי הרב", אמר ירון לונדון בריאיון לדב גיל-הר בכאן, בתגובה לפוסט שנוי במחלוקת שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מנסה להזדהות ולכאוב את כאבם. ואני כואב את כאבם כשאני רואה את הפרט החרדי, את האב המתאבל על בניו, את האם המתאבלת על בניה, זה כמובן צר לי. הייתי רוצה שזה לא יקרה אבל אין לי איזה השתתפות עם האבל של הקולקטיב החרדי".
1 צפייה בגלריה
ירון לונדון
ירון לונדון
ירון לונדון בתוכנית של דב גיל-הר
לונדון הוסיף: "כששר הפנים אומר שזו גזרת שמיים, הוא אולי מתכוון לכך שבלשון חילונית ייאמר שזהו מקרה בעל הסתברות נמוכה. במקרה הזה הוא אשם. אין פה שום גזרת שמיים, יש פה חוסר אחריות של ציבור שחשוב לו יותר להתגודד ולהתפלל לאדם שחי לפני אלף, כמעט אלפיים שנה, הם לא יודעים בדיוק מה הוא אומר, רובם אינם יודעים... אינם יודעים מהי חשיבותו כפרשן תלמוד... הם באים להתגודד ולהתפלש על הקבר שלו בתקווה שהוא יעשה ניסים ויושיע את עם ישראל. אני לא שותף לתרבות הזאת".
עוד אמר מגיש הטלוויזיה כי הוא "חש כלפיהם כמו קורבנות הצונאמי בג'אווה. כואב לי את כאבם של בני אדם, אני לא חש איתם הזדהות קולקטיבית".