הפרס עבור סצנת הסקס הספרותית הגרועה ביותר לשנת 2019 הוענק הלילה (ב') לשני זוכים מאוכזבים, הסופר הבריטי ג'ון הארווי והסופר הצרפתי דידייה דקואן. תנחומים מישראל.
זוהי הפעם הראשונה שהפרס, אשר נוסד ב-1993, מוענק לשני סופרים - החלטה שנדמית הולמת בהחלט, וכנראה אף פארודית, בתום שנה שבמהלכה זכה צמד סופרים בפרס נובל לספרות וזוג סופרות בפרס הבוקר. בהודעה רשמית מטעמם כתבו השופטים: "השנה ניצבנו בפני שני מתמודדים, שביניהם קשה להכריע. מצאנו את עצמנו חסרי יכולת לבחור. אנחנו מאמינים שהציבור הבריטי יבין את מצוקתנו". לצד זאת, אנשי המגזין הבריטי Literary Review, המעניק את הפרס, דאגו להבהיר כי הוא ניתן דווקא לרומנים שאילולא אותה סצנה מינית ומגוחכת - דווקא היו נחשבים לסבירים ומעלה.
2 צפייה בגלריה
דידייה דקואן
דידייה דקואן
דידייה דקואן
(צילום: EPA)
דקואן, זוכה פרס גונקור, החשוב ביותר בעולם הספרות הצרפתי, זכה לכבוד המפוקפק על קטע מספרו The Office of Gardens and Ponds, המתרחש ביפן לפני כאלף שנים. "קאטסורו גנח בזמן שבליטה התגלתה מתחת לקימונו שלו. בליטה שמיוקי תפסה, לשה, עיסתה, לחצה ומעכה", כותב הסופר המעוטר, "עם הליטופים, הפין והאשכים של קאטסורו הפכו לתל יחיד, שהתגלגל תחת אחיזת ידה. מיוקו הרגישה כאילו שהיא מתפעלת קופיף קטן, המכופף את כפותיו".
2 צפייה בגלריה
עטיפת הספרים הזוכים
עטיפת הספרים הזוכים
עטיפת הספרים הזוכים
הארווי זכה על קטע מתוך ספרו Pax. "היא התלהטה בחום, והחום נבע מתוכו. הוא הביט מטה אל עבר דקיקותה המושלמת", הוא כותב, "עיניה היו מורעבות. כמו שלו, הן היו אש ותשוקה. יותר מסוערות, יותר מטרופיות: שניהם דהרו על קו המשווה. הם התחבקו כאילו עם אחיזתם האלימה, הם מסוגלים להלחים את שניהם לכדי אחד".
כותבים נבוכים נוספים שהעפילו השנה לרשימת המועמדים הקצרה היו אליזבת גילברט, מחברת "לאכול, להתפלל לאהוב", על קטע מתוך ספרה City of Girls (שבו הגיבורה משווה בין תחושותיה בזמן סקס לבין דריסה בידי רכבת), מארי קוסטלו עם ספרה The River Capture ודומיניק סמית עם ספרו The Electric Hotel. אולי בשנה הבאה.